نتایج بیشتری یافت نشد

لیست کامل باشگاه های بولینگ تهران (8 باشگاه) + آدرس و نقشه گوگل

مقدمه

در این مطلب از وبلاگ مارکوشیال تصمیم داریم در خصوص چند باشگاه بولینگ در تهران صحبت کنیم. بدون اغراق ورزش بولینگ جزو آن دسته از سرگرمی‌هایی می‌باشد که در این چند سال اخیر محبوب مردم کشورمان شده و طرفداران بسیار زیادی را جذب کرده است. این بازی یا بهتر است بگوییم ورزش، 100 سال پیش مرسوم شد و به سرعت در جهان مورد استقبال قرار گرفت. البته در ایران مدت بسیار کمی است که این ورزش رونق پیدا کرده و هنوز هم خیلی از افراد با بولینگ آشنایی لازم را ندارند.

چند سالی است که به طور تقریبی در برخی از مناطق پایتخت بازی باشگاه‌های بولینگ فعالیت می‌کنند و جالب است بدانید در همین زمان اندک، افراد بسیار زیادی هوادار این بازی هستند. برخی می‌گویند که بولینگ یک نوع ورزش است که به طور مستقیم با دقت و تمرکز آدم سرکار دارد. البته بولینگ در درجه اول یک تفریح بسیار شیرین و لذت بخش است. در واقع بولینگ از سری ورزش‌هایی است که هم باعث شادی و نشاط می‌شود و هم می‌توان به طور حرفه‌ای به آن پرداخت.

مسابقات بولینگ

مسابقات بولینگ در سراسر جهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به این شکل که مسابقات قهرمانی جهان هر ساله با جمعیت عظیمی از تماشاگران همراه می‌شود. هر چند که حضور بچه‌های تیم ملی بولینگ کشورمان در مسابقات جام جهانی خبر شیرینی برای علاقمندان به این ورزش بود، ولی نباید این را از یاد برد که با گذشت بیش از 35 سال از شکل‌گیری این ورزش در کشور، فعالیت چندین باشگاه بولینگ در تهران و حضور ملی پوشان ایران در بیش از 100 مسابقه غیررسمی و رسمی، هنوز هم ورزش بولینگ در یک وضعیت بسیار آَشفته دست و پا می‌زند.

قوانین بولینگ چیست؟

در این ورزش هر کدام از بازیکن‌ها 10 فریم بازی می‌کنند. در هر فریم بازیکن حق 2 ضربه داشته و سعی دارد با هر کدام از ضربه‌های خود، تمامی پین‌های چیده شده را بزند. کلیه پین‌ها به همراه شماره آن‌ها از نگاه بالا به این پین‌ها به حالت مثلثی شکل جای‌گذاری می‌شوند. برای اینکه به بهترین شکل این بازی را انجام دهید و قوانین آن را به درستی رعایت کنید، چندین روش مختلف وجود دارد. البته خیلی‌ها به همان روشی که در جهان مشهور است و به نوعی مرسوم شده پایبند مانده‌اند. به این شکل که توپ بولینگ باید از روی ریل برداشته شده، بعد از آن توپ را با هر دو دست گرفته، بازو را خم کرده و به سمت مسیر ورودی بروید.

1- باشگاه بولینگ عبدو (چمران)

باشگاه بولینگ عبدو که البته در حال حاضر با نام باشگاه چمران معروف است، بیش از 50 سال قدمت دارد و یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های بولینگ در پایتخت به حساب می‌آید. این باشگاه توسط علی عبدو تاسیس شده است. جالب است بدانید که باشگاه بولینگ عبدو با بیش از 20 لاین بولینگ به عنوان بزرگ‌ترین باشگاه بولینگ در قاره آسیا شناخته می‌شد.

اما در سال 1358 متاسفانه طی یک آتش‌سوزی وحشتناک کلیه امکانات این باشگاه بولینگ در تهران از بین رفت. البته بعد از گذشت چند سال این باشگاه بولینگ بازسازی شد و فعالیت خود را این بار با نام باشگاه بولینگ چمران از سر گرفت. باشگاه بولینگ چمران در حال حاضر 8 لاین بولینگ دارد که تمامی این لاین‌ها در حد و اندازه‌های استاندارد بین‌المللی می‌باشند. شهر تهران از باشگاه بولینگ‌های متعددی برخوردار است که باشگاه چمران یکی از بهترین‌های این شهر و حتی ایران می‌باشد. برای معرفی سایر امکانات باشگاه بولینگ چمران می‌توان به سالن‌های سینما، فودکورت، سالن‌های ورزشی استاندارد، استخر و البته شهربازی اشاره کرد که باعث محبوبیت این مجموعه شده‌اند.

-    آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، روبروی ایستگاه مترو ( نمایش و مسیریابی روی نقشه گوگل )

-   ساعات کاری: همه روزه از ساعت 11:00 تا 23:00

2- باشگاه بولینگ انقلاب

باشگاه بولینگ انقلاب واقع در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب است و بیش از یک دهه از افتتاح این باشگاه می‌گذرد. باشگاه بولینگ انقلاب دارای 24 لاین استاندارد و با کیفیت است که تمامی این لاین‌ها اتوماتیک می‌باشند. این باشگاه در سال 1385 شمسی تاسیس شد و به سرعت مورد استقبال علاقمندان این ورزش قرار گرفت. 

مکانیزم برگرداندن توپ‌ها و البته سیستم بروز و پیشرفته امتیازدهی یکی از بهترین امکانات این باشگاه بولینگ در تهران می‌باشد. خیلی‌ها معتقدند که باشگاه بولینگ انقلاب به سبب داشتن امکانات جهانی و بروزترین تجهیزات حال حاضر دنیا، بهترین باشگاه بولینگ در کشورمان است. در این باشگاه شما می‌توانید تجهیزات ورزش بولینگ را با قیمت مناسب خریداری کنید. معماری این باشگاه مورد توجه بسیاری از علاقمندان ورزش بولینگ قرار گرفته است. در نهایت اطمینان می‌دهیم که لحظات خوشی را در این باشگاه پشت سر بگذارید.

-  آدرس: خیابان ولیعصر، اتوبان نیایش، حد فاصل بزرگراه‌های کردستان و سئول، مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب ( نمایش و مسیریابی روی نقشه گوگل )

-   ساعات کاری: همه روزه از ساعت 8:00 تا 12:00 بامداد

3- باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان

این باشگاه در مجتمع هشت طبقه بزرگ اریکه ایرانیان بنا شده است. در این مجموعه شما می‌توانید در بهترین محیط ممکن از بازی بولینگ لذت ببرید. باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان در حال حاضر به یکی از بهترین باشگاه‌های بولینگ در تهران تبدیل شده است و علاقمندان بسیار زیادی هر روز در این مجموعه حضور پیدا می‌کنند. این باشگاه در سعادت آباد واقع شده است و نزدیک به 20 سال از ساخت آن می‌گذرد. در ضمن باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان در لیست قدیمی‌ترین باشگاه‌های بولینگ در تهران قرار دارد.

این باشگاه نیز از 12 لاین بولینگ برخوردار است. تمامی این لاین‌ها با بهترین استانداردهای جهانی طراحی شدند. در ضمن باشگاه اریکه ایرانیان از سیستم مردن و اتوماتیک امتیازدهی برخوردار بوده و با پخش موسیقی‌های انرژی بخش، بهترین محیط ممکن را برای علاقمندان این ورزش فراهم کرده است.

 نکته جالب در مورد باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان این است که در تمامی 12 لاین رکورد بیشترین امتیاز کسب شده از زمان تاسیس این باشگاه ثبت شده است. این مورد به علاقمندان ورزش بولینگ انگیزه مضاعف می‌دهد که برای ثبت امتیازهای بهتر تلاش کرده و در این باشگاه حضور پیدا کنند. به غیر از سالن بولینگ، این مجموعه دارای سالن بیلیارد، سالن بدنسازی مدرن و همچنین سینمای اریکه ایرانیان می‌باشد. 

-  آدرس: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، نبش خیابان حافظی، مجموعه فرهنگی ورزشی اریکه ایرانیان ( نمایش و مسیریابی روی نقشه گوگل )

-   ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:0

4- باشگاه بولینگ تیراژه

اگر به دنبال یک باشگاه بولینگ در تهران هستید که خدمات نوینی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد، بولینگ تیراژه یکی از بهترین گزینه‌ها است. شما می‌توانید برای گذراندن اوقات فراغت خود در این باشگاه پرتجهیزات حاضر شوید. باشگاه بولینگ تیراژه واقع در شهرک غرب تهران داخل مجتمع تجاری تیراژه می‌باشد. 

این باشگاه دارای دو سالن مجزا کوچک و بزرگ است که با نهایت کیفیت طراحی شده‌اند. سالن کوچک از 4 لاین استاندارد و سالن بزرگ از 12 لاین تشکیل شده است. افراد بسیار زیادی به طور روزانه در این دو سالن حضور پیدا می‌کنند و باید گفت که بولینگ تیراژه از طرفداران بسیار زیادی در تمامی سنین برخوردار است. وجود یک محیط صمیمانه و حرفه‌ای یکی دیگر از خصوصیات بارز باشگاه بولینگ تیراژه می‌باشد. تنها تفاوت میان سالن کوچک و سالن اصلی مجموعه تیراژه این است که اندازه پین‌ها و لاین‌ها نسبت به استاندارد جهانی کمی کوچک‌تر هستند. در ضمن یک شهربازی مشهور در یکی از طبقات مجتمع تیراژه به نام سرزمین عجایب وجود دارد که علاقمندان این نوع بازی‌ها می‌توانند برای سرگرمی خود این قسمت از مجموعه را انتخاب کنند. ضمنا برخی باشگاه بولینگ تیراژه را با نام بولینگ سرزمین عجایب می‌شناسند.

-  آدرس: بزرگراه کاشانی، پایین‌تر از پونک، مجتمع تجاری تیراژه نمایش و مسیریابی روی نقشه گوگل )

-   ساعات کاری: همه روزه از ساعت 12:00 ظهر تا 12:00 بامداد

5- باشگاه بولینگ شیان

اگر در منطقه شرق تهران حضور دارید و قصد دارید یک باشگاه بولینگ در تهران انتخاب کنید که از تجهیزات امروزی برخوردار باشد، باشگاه بولینگ شیان پیشنهاد ما به شما است. در این باشگاه امکانات بسیار جذاب و مهیجی مانند، فوتبال دستی، بازی‌های کامپیوتری، دارت، ایرهاکی و بیلیارد وجود دارد که تمامی این‌ها در کنار سالن بولینگ، به کامل شدن این مجموعه کمک کرده‌اند.

مجموعه شیان از امکاناتی دیگر مانند کافی شاپ و رستوران بهره می‌برد که شما در صورت نیاز می‌توانید در این مکان‌ها نیز حضور پیدا کنید. نکته جالب توجه دیگر در خصوص باشگاه بولینگ شیان وجود بهترین امکانات برای بانوان می‌باشد و همین موضوع باعث افزایش طرفداران این باشگاه شده است. سالن بولینگ این مجموعه از فضای بسیار گرم و صمیمی برخوردار است که انرژی علاقمندان به این ورزش را چند برابر خواهد کرد. باشگاه بولینگ شیان داراری چندین لاین استاندارد و همچنین سیستم ثبت امتیاز مدرن است. ضمنا اگر قصد دارید بولینگ را به شکل حرفه‌ای دنبال کنید و در آن مهارت کسب نمایید، می‌توانید در کلاس‌های آموزشی باشگاه شیان شرکت کنید.

-  آدرس: پاسداران، میدان هروی، ضلع ضرقی پارک صدف، مجموعه ورزشی صدف ( نمایش و مسیریابی روی نقشه گوگل )

-   ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10:30 تا 19:00

6- باشگاه بولینگ مگامال

تعداد باشگاه بولینگ در تهران رو به افزایش است و باشگاه‌هایی بسیار زیادی برای جذب مشتری بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کنند. باشگاهی که در این زمینه موفق شده محبوبیت زیادی را به خود اختصاص دهد، بولینگ مگامال است. این مجموعه در بین بزرگ‌ترین باشگاه‌های کنونی پایتخت کشور قرار دارد و با بیش از 1300 متر مربع مساحت به یکی از رقیبان جدی بولینگ‌های مشهور در تهران تبدیل شده است.

مگامال از تجهیزات پیشرفته‌ و مدرنی برخوردار است. این باشگاه واقع در شهرک اکباتان و در دومین طبقه مجتمع تجاری مگامال می‌باشد. وجود 12 لاین با استانداردهای بین‌المللی به طرفداران این مجموعه افزوده است. از بهترین خصوصیات باشگاه بولینگ مگامال می‌توان از محیط خانوادگی و کاملا حرفه‌ای این باشگاه یاد کرد. در ضمن خانواده‌ها می‌توانند از 4 لاین این باشگاه به شکل اختصاصی استفاده کنند. به غیر از باشگاه بولینگ این مجموعه امکانات متعدد دیگری نیز وجود دارد که بدون شک توجه شما را جلب خواهد کرد. علاوه بر وجود تجهیزات پیشرفته و ارائه بهترین خدمات، هزینه بولینگ مگامال نیز بسیار مناسب و مقرون بصرفه است.

-  آدرس: تهران، بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، میدان شهید صارمی، مجموعه مگامال ( نمایش و مسیریابی روی نقشه گوگل )

-   ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10:00 تا 21:00

7- گنجینه شادی، یکی از سالن‌های بولینگ تهران

یک باشگاه بولینگ در تهران باید از امکانات کامل برخوردار باشد. برای مثال استاندارد بودن لاین‌ها و سیستم ثبت امتیاز اتوماتیک تاثیر بسیار زیادی در رضایت مشتریان دارد. باشگاه بولینگ گنجینه شادی یکی از بهترین باشگاه‎های تهران است که خدمات نوینی را در اختیار علاقمندان بولینگ قرار می‌دهد. این باشگاه جو بسیار مناسبی برای تمرکز و هدف‌گیری دارد و به شما کمک می‌کند که مهارت بالایی در این ورزش پیدا کنید.

از دیگر نکات مثبت در مورد سالن بولینگ گنجینه شادی می‌توان به قیمت بسیار ارزان آن اشاره کرد. دوست‌داران ورزش بولینگ می‌توانند با هزینه مقرون بصرفه از بازی در این باشگاه لذت ببرند. در آخر اینکه شما می‌توانید به همراه خانواده خود در این مجموعه حضور داشته باشید، زیرا محیط باشگاه بولینگ گنجینه شادی خانوادگی و دوستانه است.

-  آدرس: تهرانسر، بلار لاله، پلاک192، مجمع تجاری الما، طبقه سوم ( نمایش و مسیریابی روی نقشه گوگل )

-   ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10:00 تا 12:00شب

8- هیات بولینگ استان تهران

اگر قصد دارید برای سرگرمی به یک باشگاه بولینگ در تهران بروید و لحظات خاطره‌انگیزی را ثبت کنید، هیات بولینگ تهران یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. این مکان از چندین لاین پیشرفته با استاندارد جهانی برخوردار است و می‌تواند بهترین خدمات را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. با توجه به اینکه برخی از خانواده‌ها به این ورزش علاقه دارند، هیات بولینگ تهران همواره سعی کرده که بهترین محیط را برای آن‌ها فراهم کند. این مجموعه علاوه بر امکانات متعدد از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

-  آدرس: خیابان حافظ ، پایین تر از خیابان انقلاب ، ورزشگاه حیدری ( نمایش و مسیریابی روی نقشه گوگل )

-   ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00

سخن پایانی

ورزش بولینگ یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که می‌تواند لحظات مهیجی را برای ما بسازد. برای اینکه بتوانید از این ورزش لذت ببرید، سعی کنید یک باشگاه بولینگ در تهران انتخاب کنید که به غیر از امکانات و تجهیزات یک محیط خانوادگی داشته باشد. 

با این وجود به شما پیشنهاد می‌کنیم که به همراه خانواده و دوستان خود با کمک سایت مارکوشیال در باشگاه‌های بولینگ شهر تهران حضور داشته باشید و به تفریح بپردازید. آرزو می‌کنیم که توانایی شاد کردن دل شما عزیزان را داشته باشیم.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟