بازی های ویدئویی: دنیای بی‌پایان هیجان‌ها و سرگرمی های کامپیوتر ها و موبایل ها

مقدمه

 

از زمانی که اولین بازی ویدیویی در دهه‌ی 1950 معرفی شد، تا به امروز که بازی‌های پیشرفته با گرافیک‌های خیره‌کننده و داستان‌های پیچیده بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره ما شده‌اند، صنعت بازی های ویدیویی دگرگونی‌های شگرفی را تجربه کرده است. در این مسیر، بازی های ویدیویی نه تنها به‌عنوان یک سرگرمی فردی بلکه به‌عنوان یک فعالیت اجتماعی در دورهمی‌های دوستانه و مهمانی‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. امروزه، با گسترش فناوری و افزایش دسترسی همگانی به این بازی‌ها، این تفریح تبدیل به یک پدیده‌ی فرهنگی و حتی حرفه‌ای شده که در رویدادهای مختلف بازی و سرگرمی، جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است. پیشرفت تکنولوژی در بازی های ویدئویی تا آنجا پیش رفته که بسیاری افراد از کشوری تا کشور دیگر تیم‌هایی برای بازی تشکیل می‌دهند و در بازی‌های ویدیویی با هم رقابت می‌کنند. به جز این در سرتاسر دنیا برخی از این بازی‌ها مانند بازی‌های ٍE-sports آنقدر محبوب شده‌اند که تورنومنت‌های جهانی این بازی‌ها برای مبارزه‌ی تیم‌هایی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

بازی های ویدیویی با ویژگی‌های کلی خود همچون تعامل‌پذیری، داستانی بودن، چالش‌برانگیزی و ارائه‌ی تجربیات متفاوت توانسته‌اند نقش مهمی در توسعه‌ی مهارت‌های شناختی، تصمیم‌گیری سریع و همکاری گروهی ایفا کنند. از سوی دیگر، انواع مختلف بازی‌ها از جمله بازی‌های استراتژیک، ماجراجویانه، ورزشی و معمایی نیز به بازیکنان اجازه می‌دهند تا علایق و سلایق خود را در دنیای مجازی به نمایش بگذارند. جالب است بدانید در دنیای امروز بازی‌های ویدیویی دیگر فقط یک بازی نیستند و حتی در بهبود توانایی‌های ذهنی و برای رفع مشکلاتی همچون نقص توجه، بهبود تمرکز انتخابی و بسیاری مشکلات دیگر، در کلینیک‌های روانشناسی و روانپزشکی از آن‌ها بهره می‌برند. به‌عنوان مثالی از این بازی‌ها می‌توان Brain Train‌ و Lumosity را نام برد.

در این مقاله، قصد داریم به تفصیل راجع به بازی های ویدیویی از ابتدا تا امروز صحبت کرده و ویژگی‌های کلی آن‌ها را نیز تحلیل کنیم. همچنین، انواع بازی‌ها و مزایا و معایب آن‌ها در محیط‌های دوستانه و مهمانی‌ها را هم بررسی خواهیم کرد و نگاهی خواهیم انداخت به نقش بازی های ویدیویی در رویدادهای بازی و سرگرمی و تأثیر آن‌ها بر جامعه و فرهنگ ما. بیایید با هم شاهد تحولات این صنعت پویا باشیم و نگاهی دقیق‌تر به جایگاه آن در عصر حاضر بیندازیم. البته اگر دوست دارید از همین اول بروید و در یک رویداد بازی و سرگرمی که بازی‌های ویدئویی در آن انجام می‌شود شرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به وب‌سایت مارکوشیال بزنید که منبعی از انواع دورهمی‌ها و رویدادهای حضوری و آنلاین را برای شما فراهم کرده و می‌توانید به سادگیِ چند کلیک در آن‌ها شرکت کنید. حتی شما می‌توانید برای بازی ویدئویی دلخواهتان یک رویداد بازی و سرگرمی تعریف کنید، سپس تبلیغات را به مارکوشیال بسپارید و اجازه دهید تا مخاطبان به رویداد شما بپیوندند و پا به دنیای لذت‌های بی‌انتهای بازی‌ها بگذارید.


تعریف بازی های ویدیویی

بازی ویدیویی یا Video Game، یک بازی الکترونیکی است که شامل تعامل با رابط کاربری یا دستگاه ورودی بوده که نتیجه‌ی این تعامل روی یک صفحه‌ی نمایشگر همچون تلویزیون، مانیتور کامپیوتر، صفحه نمایش یا هدست واقعیت مجازی نمایش داده می‌شود. رابط کاربری نیز می‌تواند ابزاری مثل جوی استیک، کنترلر، صفحه کلید یا دستگاه حسگر حرکت باشد. بیشتر بازی های ویدیویی مدرن، سمعی و بصری هستند که برای دریافت بخش شنیداری آن‌ها دستگاهی همانند بلندگو ی هدفون نیاز است. برخی از بازی های ویدیویی همچنین اجازه ورودی میکروفون و وب‌کم را برای چت زنده هنگام بازی با سایر بازیکنان می‌دهند.

بازی‌های ویدیویی از دیروز تا امروز

اولین بازی‌ها

اولین بازی‌های ویدئویی  که بسیار ساده بودند، در دهه‌های 1950 و 1960 عرضه شدند که روی کامپیوتر‌های غول پیکری به اندازه‌ی یک اتاق اجرا می‌شدند. Spacewar که در سال 1962 توسط یک دانشجوی دانشگاه MIT تولید شده بود، از اولین بازی‌های ویدئویی بود. پس از آن در سال 1970 اولین سخت‌افزار برای بازی های ویدیویی در دسترس همگان قرار گرفت. دو کنسول بازی که در آن روزها برای استفاده خانگی طراحی شده بودند، Magnavox و Odyssey نام داشتند. اولین دستگاه‌های آرکید نیز که برای این بازی‌ها ساخته شدند Computer Space و Pong نام داشتند. بعد از آنکه این دستگاه‌ها طرفداران زیادی پیدا کردند، شرکت‌های مختلفی وارد این بازار شدند و ساخت کنسول‌های بازی را آغاز کردند که این موضوع ابتدا سبب رونق گرفتن آن‌ها شد ولی بعدتر به دلیل اشباع بازار و عدم نوآوری در این کنسول‌ها، دوره‌ی رکود در این بازار آغاز شد.

همگانی شدن کنسول‌های بازی خانگی

در اواسط دهه‌ی 1970 بود که بازار کنسول‌ها و بازی‌های خانگی با عرضه‌ی ریزپردازنده‌ها به جای مدارهای ترانزیستوری قبلی که در کنسول‌های بازی استفاده می‌شدند، مجددا دگرگون شد و بیش از پیش رونق گرفت. بازی‌ همیشه محبوب Pac-Man نیز در این روزها بود که پا به جهان ما گذاشت.

پس از آن در سال 1985 ژاپن رهبری بازار بازی های ویدیویی و کنسول‌های مربوطه را در دست گرفت و کنسول نینتندو را عرضه کرد. با آمدن نینتندو دنیای این بازی‌ها روز به روز توسعه یافت و جنگی بین کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های نینتندو و همچنین سگا در گرفت. این رقابت‌ها ادامه داشت تا اوایل دهه‌ی 1990 که بازی‌های سه بعدی که بر پلتفرم کامپیوترهای شخصی و با کمک کارت‌های گرافیک قوی اجرا می‌شدند. سپس CD-ROMها پا به عرصه‌ی وجود گذاشتند و کم‌کم نینتندو و سگا میان طرفداران بازی‌های ویدئویی محبوبیت خود را از دست دادند.

سال 2000 مایکروسافت با عرضه‌ی Xbox وارد بازار شد و از آنجا که نینتندو می‌ترسید برای همیشه بازار را از دست بدهد، شروع به توسعه‌ی کنسول‌های بازی‌اش کرد و حسگرهای کنترلی را به کنسول‌هایش افزود. این بود که نینتندو بار دیگر طرفداران خود را از میان بازی‌دوستانِ غیرسنتی جذب کرد و از نابودی نجات یافت.


واقعیت مجازی

در سال 2010 و به موازات پیشرفت‌های تکنولوژی در بازی های ویدیویی موبایلی و کنسولی، سیستم واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز که از اوایل دهه 1990 در حال پیشروی بود برای عموم آماده استفاده شد و در سال 2013 در نمایشگاه‌های تجاری در معرض دید عموم قرار گرفت. این فناوری کمک کرد به کمک عینک‌های VR همه چیز واقعی‌تر و ملموس‌تر شود و دنیای بازی‌ها از این رو به آن رو شد. بازی Pokemon Go که از این دست بازی‌ها بود در سال 2016 انقلابی عظیم برپا کرد. در این بازی بازیکنان باید از موبایل خود استفاده می‌کردند تا با کمک آن به محلی برسند که یک پوکمون مجازی در آنجا بود. سپس باید با AR خود از پوکمونی که پیدا کرده بودند عکس می‌گرفتند تا بتوانند روند بازی را ادامه دهند.

وقتی بازی‌های موبایلی متولد شدند

در این میان، یعنی در سال 1997 با روی کار آمدن موبایل‌ها، نوکیا بازی Snake را روی گوشی‌های 6110 عرضه کرد. این بازی گرچه صرفا برای گذران وقت طراحی شده بود و یک بازی ویدئویی تمام عیار نبود، اما حتی تا امروز نیز طرفداران خود را دارد و به شکل‌های حرفه‌ای‌تر و حتی سه بعدی و در نسخه‌های گوناگون برای دانلود در دسترس است. با پیشرفت تکتولوژی تلفن‌های همراه، در سال 2003 بازی‌های دیگری نیز وارد گردونه شدند که از جمله‌ی آن‌ها پازل‌ها بودند. طی سال‌های بعد از آن و با در دسترس قرار گرفتن فروشگاه‌های آنلاینی که برای فروش اپلیکیشن‌های موبایلی طراحی شده بودند، به سرعت بازی‌ها در سبکی جدید تولید شدند و بازی‌هایی مثل Angry Birds در آن زمان توانستند موفقیت‌های چشمگیری کسب کنند. بازی دیگری که در نزدیکی‌های همان دوران، یعنی سال 2012، موفقیت چشمگیری داشت، Candy Crush Saga بود که این بازی نیز هنوز طرفداران خاص خود را دارد و ورژن‌های جدیدتری از آن نیز عرضه شده‌‌اند.


طی این سال‌ها روند پیشرفت تکنولوژی و بازی های ویدیویی همچنان ادامه داشت و در سال 2020 سری جدیدی از کارت‌های گرافیکی تولید و در Xboxهای سری X و S و همچنین Play Station 5 به کار گرفته شدند. این کارت‌های گرافیکی کمک کردند تا فضای بازی های ویدئویی به فضایی رئال تبدیل شود و ویدئوهای بازی قابلیت نمایش با وضوح بسیار و نرخ فریم بالا را پیدا کنند.

ورود متاورس به عرصه‌ی بازی های ویدیویی

با ورود به سال 2020 متاورس که یک تکنولوژی جدید بود محبوبیت بیشتری پیدا کرد. متاورس چیزی شبیه به یک زندگی عادی در یک فضای مجازی است که Second Life نامیده می‌شود. متاورس بر پایه‌ی مفاهیم واقعیت مجازی و افزوده شکل گرفته و نه تنها می‌تواند برای رویدادهای بازی و سرگرمی استفاده شود، بلکه برای سایر اهداف از جمله تجارت و کاربردهای شخصی‌تر نیز قابل استفاده است. این تکنولوژی تقریبا آخرین تکنولوژی ارائه شده است که بازی‌های ویدیویی بر بستر آن اجرا می‌شوند و ما باید منتظر شویم و بیینیم که در پیشرفت‌های بعدی دنیای بازی های ویدیویی چه چیز شگفت‌انگیزی در انتظار ماست.

حالا که از سیر تا پیازِ تاریخچه‌ بازی های ویدیویی را خواندید، بیایید ببینیم در این دنیای پر رمز و راز چه نوع بازی‌هایی تاکنون تولید شده و می‌شوند.

انواع بازی های ویدئویی

بازی‌ های ویدیویی به‌طور کلی می‌توانند تک نفره، دو نفره یا چند نفره باشند که معمولاً بر اساس پلتفرم سخت‌افزاریشان طبقه‌بندی می‌شوند. این دسته‌بندی‌ها عموما عبارتند از:

·        بازی های ویدیویی آرکید؛

·        بازی‌های کنسولی؛

·        بازی‌های رایانه‌ای (PC)؛

·        بازی‌های موبایلی که خود به دسته‌هایی همچون بازی‌های اندرویدی و IOS تقسیم می‌شوند.

دسته‌بندی دیگر با توجه به آنلاین و آفلاین بودن بازی‌ها صورت می‌گیرد؛ اما اصلی‌ترین دسته‌بندی به سبک گیم‌پلی آن‌ها اختصاص دارد. از این دیدگاه بازی‌ها در دسته‌های زیر طبقه‌بندی می‌شوند:


بازی‌های اکشن

"بازی های ویدیویی اکشن" بیشترین تمرکزشان بر چالش‌های فیزیکی است که به همکاری تنگاتنگ دست و چشم و عکس‌العمل به موقع بازیکن برای پیروزی نیاز دارند. بازی های ویدئویی اولیه بیشتر در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. امروزه و با پیشرفت سبک بازی‌ها، انواع دیگری از آن‌ها ساخته شده‌اند که در زیر مجموعه‌های بازی های ویدئویی اکشن قرار می‌گیرند. برخی از این زیر مجموعه‌عا عبارتند از:


بازی‌های پلتفرمر و مبارزه‌ای به دلیل ساختار خلاقانه و جذابیت بصری‌شان، در میان زیرژانرها بسیار محبوب هستند. بازی‌های شوتر نیز، که از دهه 1990 به بخش غالبی در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده‌اند، با ارائه تجربیات تیراندازی دینامیک و چالش‌برانگیز، طرفداران بی‌شماری را به خود جلب کرده‌اند.

بازی‌های پلتفرمر

محبوبیت بازی‌های پلتفرمر اغلب به دلیل ساختار خلاقانه و جذابیت بصری آن‌ها است. این بازی‌ها دارای محیط‌های عمودی هستند که باید با جهش و بالا رفتن از بین پلتفرم‌های معلق بازی را پیش ببرید و ممکن است حین پرش به پلتفرم‌های بعدی، دچار سقوط هم بشوید. به همین دلیل به این بازی‌ها بازی پلتفرمر می‌گویند. در این بازی‌ها ممکن است شما با موانع و دشمنانی نیز مواجه شوید که از ادامه‌ی مسیر شما ممانعت می‌کنند و شما باید با آن‌ها بجنگید. بازی معروف ماریو قارچ خور یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های این سبک در تمام سال‌های پیدایش بازی‌های ویدیویی بوده که بیش از 40 میلیون نسخه از آن فروخته شده است.

بازی‌های شوتر

در بازی‌های شوتر، شما به‌عنوان بازیکن در نقش تیراندازان ماهر، به اکتشاف محیط‌های متنوع می‌پردازید و با دشمنان مختلفی روبرو می‌شوید. در این بازی‌ها اسلحه‌های مختلفی در اختیار شما قرار داده می‌شود و اغلب شما باید در عملیاتی شرکت کنید که در فاصله‌ای دور از شما در حال وقوع است. در بیشتر این گروه از بازی‌ها میزانی از خشونت وجود دارد و شما باید با سلاح‌های مرگبار خود به مقر دشمن یورش ببرید. البته برخی از این بازی‌ها مثل Splatoon نیز هستند که عاری از خشونتند.  بازی‌های شوتر می‌توانند از دید اول شخص (First-Person Shooter - FPS) یا دید سوم شخص (Third-Person Shooter - TPS) باشند. مثال‌های برجسته‌ای برای بازی‌های شوتر عبارتند از سری بازی‌های  "Call of Duty"، "Battlefield" و "Overwatch"که بازی‌های پرطرفداری هستند.

بازی‌ها مبارزه‌ای

در بازی‌های مبارزه‌ای معمولا شما به‌عنوان یک فایتر با یک رقیب به صورت رودررو یا با گروه کوچکی از رقبا با قدرت مبارزانی مساوی در نبرد حضور دارید. این نوع بازی‌ها معمولا خشن و شامل حملات اغراق شده‌ی غیرمسلح هستند. از اولین نمونه‌های این بازی‌ها می‌توان به Mortal Kombat اشاره کرد. دو مثال دیگر از بازی‌های فایتینگ یا مبارزه‌ای عبارتند از Soulcalibur و Samurai Shodown.


بازی‌های ماجراجویانه

بازی‌های ماجراجویانه نیز یکی از اولین سبک‌های بازی های ویدیویی بودند که از دنیای دیجیتال متولد شدند. اولین نمونه‌ی این سبک بازی‌ها که Colossal Cave Adventure نام داشت و در دهه 197 ساخته شده بود، یک بازی متنی بود که به مرور زمان گسترش یافت و جنبه‌های گرافیکی به آن افزوده شد. در این بازی‌ها شما زیاد درگیر چالش یا نبرد نمی‌شوید و اغلب نیاز است که معماهایی را با کمک مواجهه‌ی رودررو و ارتباط با کاراکترهای دیگر درون بازی یا محیط حل کنید. بازی Hogwarts Legacy که ما را به مدرسه‌‌ جادوگری هاگواتز می‌برد، در برخی از بخش‌ها به سبک بازی‌های ماجراجویانه باید عمل کنید. البته این بازی که یکی از بازی‌هایی با سبک جدید "جهان باز" است، در بخش‌هایی دیگر به سبک فایتر نیز در می‌آید و در همه‌ی بخش‌ها یک بازی نقش‌آفرینی است که باید به‌عنوان یکی از دانش‌اموزان مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز ایفای نقش کنید. سبک ماجراجویانه نیز زیر مجموعه‌های مختلفی دارد که یکی از انواع آن بازی‌های ترکیبی اکشن-ماجراجویی هستند.

بازی‌های شبیه‌سازی

بازی‌های شبیه‌سازی یک گروه از بازی‌های ویدیویی هستند که سبکشان تا حد زیادی با بقیه‌ی بازی‌ها متفاوت است. در این بازی‌ها جنبه‌هایی از زندگی واقعی به‌طور دقیق شبیه‌سازی شده و گاهی با تخیل همراه می‌شوند. این بازی‌ها خود شامل سبک‌های مختلفی هستند که عبارتند از:

بازی‌های شبیه‌سازی ساخت‌وساز و مدیریتی

در این بازی‌ها منابعی برای ساخت‌و‌ساز یا مدیریت آن‌ها در اختیار شما قرار داده می‌شود و شما با استفاده از آن‌ها باید بازی را پیش ببرید. یکی از بازی‌ها در این سبک، SimCity نام دارد که از سال‌های پیش تاکنون طرفداران زیادی داشته است. در این بازی شما نقش یک شهردار را دارید که بر همه چیز دسترسی دارد. منابعی در اختیار شما قرار داده می‌شود که با کمک آن‌ها باید خانه بسازید، جمعیت شهر را افزایش دهید، بیمارستان و کلینیک برای بهبود سلامتی ساکنان شهرتان تاسیس کنید، مدرسه و دانشگاه بسازید و حتی باید سازمان‌های آتش‌نشانی و پلیس نیز بر اساس جمعیت مناطق مختلف شهر در نظر بگیرید تا در صورت لزوم به مشکلات احتمالی رسیدگی کنند؛ در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید فاتحه‌ی شهرتان را به علت آتش‌سوزی یک ساختمان بخوانید و بازی را از صفر شروع کنید. این بازی آنقدر طبیعی شبیه‌سازی شده که همه چیز ا فوران آتش‌فشان تا باران‌های سیل‌آسا و گردبادهای نابودکننده هم در آن پیش‌بینی شده‌اند و با وقوع هرکدام ممکن است لحظه‌ای فکر کنید وسط سیلاب نشسته‌اید یا گردباد دارد شما را با خود می‌برد.

مدل دیگری از این بازی‌ها شبیه‌سازی زندگی عادی و روزمره است. این بازی‌ها یک ریتم نرمال مثل زندگی خودمان دارند اما خوبیشان این است که در عین کسب تجربه‌های واقعی نیاز نیست جدی جدی خودمان را درگیر شکست‌های عشقی یا از دست دادن عزیزانمام کنیم. در عین اینکه همه چیز را از بالا نظاره‌گریم و مدیریت همه‌چیز در دستان ماست، می‌توانیم ببینیم که همه‌ی اتفاقاتی که در زندگی ما به‌عنوان خوب یا بد رویشان برچسب می‌گذاریم، همه و همه حوادثی صرفا با ارزش‌های مساوی هستند که داستان زندگی هر فرد را می‌سازند. اگر دلتان از این بازی‌ها می‌خواهد می‌توانید

نوع دیگر بازی‌های شبیه‌سازی که طرفدارانش کم هم نیستند، بازی‌های شبیه‌سازی وسایل نقلیه هستند. در برخی از آن‌ها شما باید یک خلبان شوید و ماموریت‌هایتان را به انجام رسانده و به سلامت هواپیما را فرود بیاورید، اما در برخی دیگر باید در یک فضای واقعی با دیگر وسایل نقلیه برای رسیدن به یک مقصد مشخص رقابت کنید.


سبک‌های بازی که در بالا به آن‌ها اشاره شد از معروف‌ترین و پرطرفدارترین سبک‌های بازی های ویدیویی هستند. برخی سبک‌های دیگر نیز وجود دارند که بسیاری از آن‌ها نیز بسیار محبوبند اما از آنجا که بیان تک‌تک آن‌ها از حوصله‌ی این مقاله خارج است، در زیر فقط اسامی تعدادی از آن‌ها را برای شما ذکر می‌کنیم:

¨     بازی‌های استراتژیک

¨     بازی‌های ورزشی

¨     بازی‌های حفظ بقا

¨     بازی‌های اینتراکتیو یا تعاملی

¨     بازی‌های پازلی

¨     بازی‌های شی گم شده

¨     بازی‌های نقش‌آفرینی

¨     بازی‌های RPG

¨     بازی‌های آموزشی

مهارت‌های خود را با بازی‌ های ویدیویی بهبود دهید

بازی‌های ویدیویی آنقدر پیشرفت کرده‌اند که این روزها دیگر نمی‌توان گفت فقط یک سرگرمی هستند. این بازی‌ها هم مانند بازی‌های سنتی راهکارهایی برای یادگیری و کسب مهارت‌های گوناگون و توسعه‌ی فردی ما آدم‌ها، چه کودک و چه بزرگسال، هستند. فقط کافیست بدانید که قرار است چه مهارتی را ارتقا دهید تا بتوانید بازی مدنظر خود را انتخاب کنید. ضمنا اگر این بازی‌ها به‌صورت گروهی و در قالب رویدادهای بازی و سرگرمی و به شکل رقابتی اجرا شوند، قطعا اثرگذارتر خواهند بود. برای درک این موضوع تصور کنید که قرار است به کوهنوردی بروید. کدام را ترجیح می‌دهید: حضور در یک رویداد کوهنوردی که آدم‌های جدید را در آن می‌بینید و از هرکس چیز جدیدی می‌آموزید یا اینکه تنها بروید و تمام مسیر مجبور باشید با چالش‌ها و مشکلات به‌تنهایی دست و پنجه نرم کنید؟

در ادامه فواید بازی‌های ویدئویی را به اختصار با شما در میان می‌گذاریم تا دفعه بعد با فراغ بال بازی کنید و بدانید که در راه پیشرفت هستید نه در مسیر صرفا وقت‌گذرانی:

ü     افزایش تعامل اجتماعی و همکاری: با شرکت در بازی‌های ویدیویی چند نفره و رویداهای بازی های ویدیویی

ü     بهبود توانایی‌های کلامی: با کمک بازی‌های آموزشی و تعاملات حین بازی

ü     تقویت مهارت‌های شناختی: با کمک بازی‌های استراتژیک و پازل‌ها

ü     بهبود قدرت حل مساله و مدیریت استراتژیک: با کمک بازی‌های استراتژیک و شبیه‌سازی

ü     افزایش خلاقیت: با شرکت در بازی‌های پازلی، معمایی و ماجراجویانه و بازی‌های فکری

ü     کاهش استرس و اضطراب: با انجام بازی‌های ویدئویی و فاصله گرفتن از زندگی روزمره

ü     تقویت تاب‌آوری عاطفی: با تجربه‌ی باخت در بازی‌ها

ü     افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس: با پیروزی در بازی‌ها

ü     بهبود همانگی چشم و دست، تمرکز و سرعت عمل: با انجام بازی‌هایی که نیاز به بازخورد سریع دارند مثل بازی‌های اکشن

 

سخن آخر

 همان‌طور که در این مقاله دیدید بازی های ویدیویی به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های عصر حاضر، تأثیرات گسترده‌ای بر جنبه‌های مختلف زندگی افراد دارند. این بازی‌ها نه تنها یک ابزار تفریحی، بلکه یک وسیله‌ی آموزشی برای تقویت مهارت‌های شناختی و اجتماعی، مهارت‌های حل مساله، بهبود تفکر استراتژیک، کاهش استرس و... نیز هستند. با این حال، استفاده بیش از حد و نادرست از آن‌ها می‌تواند به مشکلاتی مانند اعتیاد و کاهش تعاملات اجتماعی منجر شود. اگر شما هم از طرفداران بازی‌های ویدئویی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت مارکوشیال بزنید و رویدادهای بازی و سرگرمی و رویدادهای مربوط به بازی‌های ویدئویی را از بخش ایونت‌ها چک کنید و با انتخاب بازی مدنظر خود به جمعی بپیوندید که علایق مشابه شما دارند. ضمنا اگر دلتان خواست می‌توانید یک ایونت ایجاد کنید تا بتوانید در آن با افراد شبیه خودتان، بازی دلخواهتان را انجام دهید. همچنین شما می‌توانید تمام کارهای هماهنگی را به مجموعه مارکوشیال بسپارید. علاوه بر این می‌توانید به برگزاری رویدادها از طریق سایت مارکوشیال به‌عنوان یک منبع درآمد نیز نگاه کنید و بلیط‌هایی برای رویدادهای خود بفروشید.

 

آنچه شما پرسیده‌اید

 

بهترین بازی‌ های ویدیویی سال 2024 چه هستند؟

Elden Ring: Shadow of the Erdtree : برای پلتفرم‌های PlayStation 5، Xbox Series X/S و PC.

Final Fantasy VII Rebirth: برای PlayStation 5.

Prince of Persia: The Lost Crown: برای PlayStation 5، Xbox Series X/S و PC.

Helldivers 2: این بازی برای PlayStation 5 و PC.

Tekken 8: برای PlayStation 5، Xbox Series X/S و PC.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟