نتایج بیشتری یافت نشد

10 نکته طلایی در مورد کمپ زدن: راهنما، خطرات و آموزش عملی کمپ زدن در طبیعت

مقدمه

10 نکته اساسی برای کمپ زدن اصلی‌ترین موضوعی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم. اگر به سفر کردن علاقه دارید، اما قصد ندارید که هزینه زیادی را صرف اقامت در هتل‌های مختلف و یا ویلاهای اجاره‌ای کنید و یا از سفرهای پرهزینه و مجلل خسته شده‌اید و قصد دارید تجربه جدیدی داشته باشید، کمپ زدن در طبیعت می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. کمپ زدن در یک طبیعت بکر و زیبا مطمئنا از لذت‌های خاص خود برخوردار است. این نوع سفر هم باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و هم باعث خواهد شد که شما سفری کاملا متفاوت و به نوعی ماجراجویانه را تجربه کنید.

راهکارهایی برای کمپ زدن

چادر مناسب بردارید

اگر قصد دارید شب را در طبیعت سپری کنید، حتما به همراه خود چادر ببرید. سعی کنید با دوستان و افرادی که در سفر شما حضور دارند هماهنگ باشید. در سفرهای این چنینی عمدتا از بین 4 و یا 5 نفر، یک نفر وظیفه آوردن چادر را بر عهده می‌گیرد. سعی کنید از چادر مناسب و بزرگ برای کمپ زدن در طبیعت استفاده کنید. در این صورت هم خواب راحتی خواهید داشت و هم می‌توانید اقامت خوبی را پشت سر بگذارید.

آب و هوا رو بررسی کنید

با اینکه آب و هوا برای برخی از افراد اهمیتی ندارد و در شرایطی که هوا بارانی و یا سرد هم باشد، باز هم برای کمپ زدن اقدام می‌کنند، اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از کمپ زدن طبیعت، وضعیت آب و هوای منطقه مورد نظر خود را بررسی کرده و سپس برای سفر اقدام کنید. مطمئنا کمپ زدن در طبیعت اگر با هوای مناسب و متعادل همراه باشد. لذت بسیار بیشتری خواهد داشت.

تهیه غذای مناسب و آب آشامیدنی

اگر سفر شما یک روز طول می‌کشد، سعی کنید که حداقل دو وعده غذایی مناسب را در لیست وسایل خود قرار دهید. در ضمن برای شیرین‌تر شدن سفر خود چه بهتر که در طبیعت مشغول به طبخ غذا شوید. توجه داشته باشید که آب آشامیدنی لازم و کافی به همراه خود ببرید. برای سفرهای یک روزه سعی کنید به همسفران خود گوشزد کنید که در لیست وسایل خود آب آشامیدنی را فراموش نکنند.

دوربین عکاسی

کمپ زدن در طبیعت بسیار لذت‌بخش و خاطره انگیز خواهد بود. اما برای اینکه این لحظات و خاطرات ثبت شود، چه بهتر که به لیست وسایل خود دوربین عکاسی را نیز اضافه کنید. اگر از بین همسفران خود فردی دوربین عکاسی با کیفیت دارد، از او بخواهید که برای ثبت خاطرات طبیعت‌گردی، آن را به همراه خود بیاورد.

خاطره تعریف کردن

در برخی از سفرها به طبیعت ممکن است، تیمی که به همراه آن‌ها سفر کرده‌اید به دلیل طولانی بودن مسیر و یا ضعف بدنی دچار خستگی شوند. در این مواقع یکی از بهترین راه‌هایی که خستگی را از تن طبیعت‌گردان در می‌کند، خنده و نشاط است. اگر خاطره جالب و بامزه‌ای دارید، سعی کنید که آن را برای همسفران خود تعریف کنید. همچنین می‌توانید برای رفع خستگی دوستان خود برای آن‌ها آواز بخوانید و موجب شادی آن‌ها شوید، حتی اگر صدای خوبی هم ندارید، این کار باعث شاد شدن فضای سفر شما خواهد شد.

پیدا کردن طبیعت بکر

ممکن است که شما بارها به طبیعت‌های گوناگون سفر کرده باشید و دیگر مکانی نیست که باعث هیجان شما شود. در این مواقع باید با افرادی که در کمپ زدن با تجربه هستند، مشورت کنید. همچنین می‌توانید برای یافتن طبیعت‌های بکر در اینترنت جستجو کرده و سپس برای کمپ زدن اقدام کنید. سعی کنید برای تجربه‌های جدید در این زمینه تحقیق نمایید.

لباس مناسب

اگر در فصل پاییز و یا زمستان در طبیعت کمپ می‌زنید، باید لباس مناسب به همراه خود ببرید. همچنین با توجه به اینکه گاهی مجبور هستید راه زیادی را در طبیعت طی کنید، چه بهتر که از کفش‌های مناسب برای پیمودن این راه استفاده کنید. همچنین کمپ زدن در سرما ممکن است که باعث سرماخوردگی شما شود. بنابراین اگر قصد دارید شب را در طبیعت سپری کنید، لازم است که یک پتوی گرم را در لیست وسایل سفر خود قرار دهید.

جعبه کمک‌های اولیه

یکی از مهم‌ترین مواردی که نیاز است در سفرهای یک یا چند روزه در طبیعت به همراه خود داشته باشید، جعبه کمک‌های اولیه است. اگر مشکلی برای یکی از اعضای تیم سفر شما پیش بیاید، طبیعی است که باعث آزرده خاطر شدن تمام همسفران خواهد شد. با توجه به این مسأله شما موظف هستید که برای امدادرسانی به همسفر خود اقدام کرده و برای این کار وجود جعبه کمک‌های اولیه الزامی است.

نقشه

یکی دیگر از موارد ضروری برای کمپینگ در طبیعت استفاده از نقشه است. این مورد به نوعی راهنمای کمپ زنی در طبیعت برای شما می‌باشد. چنانچه برای اولین بار است که به طبیعت سفر می‌کنید و قصد دارید سفر راحتی را پشت سر بگذارید، باید نقشه راه را در اختیار داشته باشید. با توجه به عدم وجود آنتن و اینترنت در طبیعت، شما باید از روش سنتی استفاده کنید و با به کارگیری نقشه، از مسیر خود اطلاعات کسب کنید.

همراهان مناسب

سفر خوب همسفر خوب می‌خواهد. شاید این جمله به گوش شما خورده باشد که دوست‌های خوب خود را در سفر بشناسید. برای یک سفر بی‌دردسر و شیرین، شما باید از یک تیم با ظرفیت، پرنشاط و با انرژی برخوردار باشید. تیمی که از همه لحاظ کامل باشد. همه افرادی که در سفر حضور دارند باید در امور مختلف مشارکت داشته باشند و هر کاری که در توانشان است را به نحو احسن به انجام برسانند. پس سعی کنید افرادی را انتخاب کنید که یا به خوبی می‌شناسید و یا تعریف خوش سفر بودن آن‌ها به گوش شما خورده است.

خطرات کمپ زدن

در این قسمت از مطلب تصمیم داریم به خطرات کمپ زدن در طبیعت بپردازیم. طبیعت است و هزاران زیبایی و جذابیت، اما نباید از خطرات آن غافل شویم. خطراتی که ممکن است شیرینی سفر را برای ما از بین ببرد. برای مثال ممکن است که یکی از افراد شما در طبیعت گم شود. برای جلوگیری از این اتفاق شما باید یک لیدر داشته باشید که اعضای تیم سفر را هدایت کند.

ممکن است که شما در طبیعت با حمله حیوانات وحشی مواجه شوید. پیشگیری از این اتفاق به خود شما بستگی دارد. سعی کنید از طبیعتی که قرار است در آن کمپ بزنید، اطلاعات کافی را بدست بیاورید و از عدم وجود حیوانات وحشی در آن مطمئن شوید.

به تمام همسفران خود اعلام کنید که پیش از سفر لیست وسایل خود را بررسی کنند. وسایل مورد نیاز شما برای کمپ زدن به هیچ عنوان نباید ناقص باشد. زیرا هر کدام از این ابزار و وسایل ضروری هستند و به کار می‌آیند.

از آشپزی درون چادر شدیدا خودداری کنید. شاید باورش برای شما سخت باشد که آشپزی درون چادر به چه اندازه خطرناک است. افرادی که این کار را انجام می‌دهند به هیچ وجه از عواقب آن اطلاع ندارند. آشپزی درون چادر علاوه بر آتش‌ سوزی، باعث انتشار گاز مونوکسید کربن خواهد شد که کشنده است.

سخن پایانی

امیدواریم با رعایت نکات ایمنی و در نظر گرفتن تمامی نکاتی که باعث شیرین شدن سفر شما می‌شود، از کمپینگ خود در طبیعت نهایت لذت را ببرید.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟