نتایج بیشتری یافت نشد

لیست وسایل مورد نیاز کمپ 1 روزه به بالا | ضروری‌ترین لوازم کمپینگ

مقدمه 

برای اینکه بتوانید یک یا چند روز را در طبیعت سپری کنید باید یک لیست کامل از لوازم کمپینگ آماده کنید. سعی کنید لیست وسایل مورد نیاز کمپینگ را بدون کم و کاستی تهیه کرده و از سفر خود لذت ببرید. آیا به طبیعت‌گردی و تورهای یک روزه علاقه دارید؟ آیا قصد دارید در کنار دوستان خود در طبیعت کمپ بزنید؟ در این مطلب با مارکوشیال همراه باشید.

با یک نگاه کوچک می‌توان به راحتی تفاوت‌ بین گردشگران حرفه‌ای و مبتدی را تشخیص داد. تفاوت‌ طبیعت‌گردان آماتور و حرفه‌ای در نوع پوشش، کوله پشتی، تجهیزات و باری که به همراه دارند مشخص خواهد شد. گردشگران باتجربه تجهیزات و لوازم کمپینگ را به خوبی می‌شناسند و همین موضوع است که باعث می‌شود آن‌ها بار مختصرتری را نسبت به گردشگران مبتدی به همراه داشته باشند. اما طبیعت‌گردانی که به تازگی فعالیت گردشگری خود را شروع کرده‌اند، یا بار بسیار کمی به همراه دارند و یا یک سری وسایل اضافه را به همراه خود برده‌اند. در ادامه این مطلب به معرفی ضروری‌ترین لوازم کمپینگ می‌پردازیم. 

لوازم کمپینگ

کفش

کفش مناسب کوهنوردی و یا طبیعت‌گردی یکی از اصلی‌ترین لوازم مورد نیاز برای کمپ زدن در طبیعت می‌باشد. توجه داشته باشید که برای طی کردن مسیرهای طولانی و ناهموار حتما باید کفش مناسب تهیه کنید. اگر طبیعت‌گردی شما سبک است، پیشنهاد می‌کنیم که از کفش‌های سه فصل استفاده کنید. این کفش‌ها به غیر از طبیعت‌گردی در فصل زمستان، مناسب تمامی برنامه‌ها و کمپینگ‌ها می‌باشد.

از نکات بسیار ضروری در خصوص کفش مناسب برای کمپینگ، کف آن می‌باشد. توجه داشته باشید که کف کفش شما به هیچ عنوان لیز نباشد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که از کفش‌های ساق‌دار استفاده کنید، زیرا این کفش‌ها باعث عدم آسیب‌ دیدگی قوزک پای شما خواهند شد. کفش‌های ایرانی مناسب کوهنوردی و طبیعت‌گردی از قیمت ارزان‌تری نسبت به کفش‌های خارجی برخوردار هستند. اما کفش‌های خارجی وزن پایین‌تری دارند و قدم زدن با آن‌ها باعث خستگی شما نخواهد شد. با این حساب به لیست وسایل مورد نیاز کمپینگ خود کفش مخصوص را هم اضافه کنید.

کوله پشتی مخصوص

کوله پشتی نیز یکی از مهم‌ترین لوازم کمپینگ است. سعی کنید برای راحتی خود بهترین کوله پشتی را خریداری کنید. توجه داشته باشید که کوله پشتی‌های با کیفیت معمولا بندی دارند که روی سینه بسته می‌شود و این بند به حفظ تعادل طبیعت‌گردان کمک می‌کند. این کوله‌ها یک تسمه دارند که به کمر بسته شده و باعث می‌شود که طبیعت‌گردان دردی را روی شانه‌های خود احساس نکنند.

طبیعتا هر چه کوله‌ پشتی سبک‌تر باشد، بهتر است. توجه داشته باشید که اگر سفر شما یک روزه است، از کوله‌های 25 تا 40 لیتری استفاده کنید و اگر که سفر شما دو روزه می‌باشد، بهتر است که کوله‌های 40 تا 60 لیتری را به همراه خود ببرید. سفرهایی که بیشتر از دو روز طول می‌کشند، به کوله‌‌های بزرگ‌تر نیاز دارند. همچنین طبیعت‌گردی یک روزه در فصل زمستان نیازمند کوله‌های 40 تا 60 لیتری می‌باشد.

چادر

یکی دیگر از ضروری‌ترین لوازم کمپینگ چادر است. سعی کنید که به هیچ عنوان در لیست لوازم کمپینگ خود چادر را از قلم نیاندازید. به همراه داشتن چادر چه در سفرهای یک روزه و چه در سفرهای بیش از یک روز ضروری است. اگر قرار باشد که در طبیعت استراحت کنید، مطمئنا وجود حشرات شما را آزار خواهند داد. البته این مورد تنها دلیل برای به همراه بردن چادر نیست.

ممکن است که شما در منطقه‌ای باشید که تمیز و یا هموار نباشد. در این صورت نیز چادر گزینه بسیار مناسبی است. سعی کنید که ظرفیت چادرتان دو برابر جمعیت کمپینگ شما باشد. در صورتی که جمعیت شما بیش از ظرفیت حداکثری چادر باشد، حتما به دوستان خود بگویید که به لیست لوازم کمپینگ خود چادر را هم اضافه کنند. به همراه داشتن چادر بزرگ و راحت باعث می‌شود که شما با خیال آسوده در طبیعت اتراق کنید.

کبریت و یا فندک

به همراه داشتن کبریت و یا فندک در کمپینگ امر بسیار مهمی است. ممکن است که شما در فصل زمستان به طبیعت سفر کرده باشید. در این صورت دمای پایین هوا موجب خواهد شد که شما به آتش نیاز پیدا کنید. در این مواقع وجود کبریت و یا فندک بسیار حیاتی است. البته وجود فندک و کبریت تنها برای گرم شدن اعضای تیم شما نیست.

اگر قصد دارید در طبیعت آشپزی کنید و یا چای بنوشید، حتما باید وسیله تحریق داشته باشید. سعی کنید به چند نفر از اعضای تیم کمپینگ خود گوشزد کنید که در لیست وسایل کمپینگ خود کبریت و فندک را قرار دهند.

زیرانداز

در مواقعی از سفر شما باید استراحت چند دقیقه‌ای داشته باشید. در این صورت چادر زدن کمی زمان‌بر است. جایگزین چادر در این شرایط، زیرانداز می‌باشد. شما باید یک زیرانداز راحت و نرم تهیه کنید و در لیست لوازم کمپینگ خود قرار دهید. چه بهتر که از زیراندازهای مت یوگا برای استراحت استفاده کنید.

این زیراندازها در بالای کوله پشتی شما قرار می‌گیرد. زیراندازهای مت یوگا مخصوص کوله پشتی است و برای خرید آن باید از بین 40 تا 60 هزار تومان هزینه کنید.

لباس مناسب برای کمپینگ 

طبیعت‌گردی در هر فصلی نیازمند لباس‌های مخصوص است. سعی کنید در طبیعت‌گردی تابستانی، دو تیشرت را به همراه خود ببرید. چنانچه هوا ابری بود و احتمال بارش باران وجود داشت، شما باید سه تیشرت را در لیست لوازم کمپینگ خود جای دهید. زیرا همیشه ممکن است که تیشرت‌های شما بر اثر بارندگی خراب و یا خیس شوند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که دو تیشرت، دو شلوار، دو مانتو، یک کلاه آفتابی و همچنین دو لباس زیر را به لیست تجهیزات کمپینگ خود اضافه کنیم. اگر کمپینگ خود را در فصل زمستان برگزار می‌کنید هم باید کلاه و دستکش تهیه کنید و در لیست لوازم کمپینگ خود قرار دهید. به همراه داشتن جوراب‌ از جنس کاموا نیز برای کمپینگ زمستانی ضروری است.

لوازم بهداشتی

برخی از افراد برای اینکه سفر سبک‌تری داشته باشند، وسایل بهداشتی اندکی را به همراه خود می‌برند. در بعضی از موارد مشاهده شده که از لباس به عنوان حوله خود استفاده می‌کنند. اما به همراه داشتن حداقل یک حوله، خمیر دندان، شامپو، صابون و سایر موارد بهداشتی امری ضروری است. اگر حساسیت فصلی دارید به لیست لوازم کمپینگ خود کرم و قرص را هم اضافه کنید.

 پماد مخصوص نیش حشرات، کرم ضد آفتاب، چسب زخم، باند و قرص تصفیه آب از جمله موارد مورد نیاز در لیست لوازم کمپینگ برای افراد دارای حساسیت می‌باشد. وجود دستمال کاغذی نیز در وسایل مورد نیاز کمپینگ مهم است. اگر مطمئن نیستید که محل کمپ شما دارای سرویس بهداشتی است، دستمال مرطوب تهیه کنید. 

مواد غذایی و آب آشامیدنی

یکی دیگر از ضروری‌ترین لوازم مورد نیاز برای کمپینگ مواد غذایی و آب است. سعی کنید با توجه به مدت زمان حضور خود در طبیعت مواد غذایی بردارید. همچنین اگر قصد دارید که در طبیعت آَشپزی کنید، به این نکته توجه داشته باشید که هیچ آسیبی به طبیعت وارد نشود. به تمامی اعضای تیم کمپینگ خود هم اعلام کنید که به اندازه خود، مواد غذایی تهیه کنند. یکی از غذاهایی که وزن سبکی دارد و فضای زیادی را هم در کوله پشتی شما پر نمی‌کند، کنسروهای گوناگون است.

سعی کنید که به مقدار لازم آّب آشامیدنی تهیه کنید. نبود آب در کمپینگ‌ها یکی از بزرگ‌ترین مشکلات طبیعت‌گردی است. همه افرادی که در کمپینگ شرکت کرده‌اند، موظف هستند که به مقدار کافی آب آشامیدنی تهیه کنند و به لیست لوازم کمپینگ خود اضافه کنند.

سخن پایانی

تردید نداشته باشید که نبود یکی از این لوازم نیز به چشم خواهد آمد و مشکل ساز خواهد شد. سعی کنید لیست لوازم مورد نیاز کمپینگ خود را یادداشت نمایید. این کار باعث می‌شود که شما موردی را از قلم نیندازید. امیدواریم که در کنار دوستان و خانواده خود کمپینگ فوق‌العاده‌ای را تجریه کنید.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟