نتایج بیشتری یافت نشد

لیست وسایل کوهنوردی (یک روزه) در زمستان (سال 1398)

چرا به لیست وسایل کوهنوردی نیاز دارید؟

همه افرادی که قصد دارند در حوزه ورزش کوهنوردی فعالیت خود را شروع کنند و این ورزش را جدی بگیرند، نیاز به لیست وسایل اولیه و مناسب دارند. البته در نظر داشته باشید که لیست وسایل کوهنوردی به موارد متفاوتی مانند محل قله و یا میزان زمان حضور شما در طبیعت بستگی دارد. برای یک صعود مفید به کوهستان به ابزارهای گوناگونی نیاز است و قبل از صعود به کوه نیاز به یک لیست وسایل کوهنوردی کامل نیاز دارید. البته برای هر نوع صعود ابزار متفاوتی نیاز است و این موضوع به منطقه مربوطه، زمان کوهنوردی و فصل اجرای آن نیز بستگی دارد. در این مطلب لیست وسایل کوهنوردی را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر قصد دارید به کوهپیمایی بروید، با استفاده از این لیست، تفریح خوب و آسانی را داشته باشید.

کوهنوردی یکی از ورزش‌هایی است که به عنوان تفریح نیز انجام می‌شود. البته برای بعضی از افراد کوهنوردی یک شغل به حساب می‌آید. این ورزش در اصل پیمایش مسیرهای سخت در کوه‌ها، با به کارگیری ابزار و وسایل خاص و نیز دسته و پنجه نرم کردن با مسیرهای سخت سنگی و یخی است. 

در ادامه شما را با مهمترین وسایل کوهنوردی یک روزه در زمستان آشنا خواهیم کرد. برخی از مهمترین مواردی که در این مطلب بیان خواهند شد عبارتند از:

- لیست وسایل کوهنوردی در زمستان

- لیست وسایل کوهنوردی یک روزه

- معرفی بهترین لباس‌های کوهنوردی

لیست وسایل کوهنوردی

کفش کوهنوردی

اولین موردی که قصد داریم به آن اشاره کنیم، کفش کوهنوردی است. کفش کوهنوردی نه تنها جزو اصلی‌ترین وسایل کوهنوردی است بلکه از مهم‌ترین ابزارهای این ورزش نیز می‌باشد. سعی کنید در انتخاب کفش کوهنوردی خود عجله نکنید و باکیفیت‌ترین کفش را خریداری نمایید.

چند نکته مهم در زمینه تهیه کفش کوهنوردی:

- کفش کوهنوردی از اصلی‌ترین ابزار برای نجات جان کوهنوردان در شرایط سخت و فصل زمستان است.

- سعی کنید با کفشی که پای شما را اذیت می‌کند و به اصطلاح پا را می‌زند، کوهنوردی نکنید.

- با خرید یک کفش باکیفیت و مناسب، کوهپیمایی بی‌خطری را در فصل زمستان پشت سر بگذارید.

کوله پشتی

لیست وسایل کوهنوردی یک روزه نیازمند یک کوله پشتی خوب و مناسب می‌باشد. مطمئنا شما برای کوهپیمایی وسایل گوناگونی را با خود می‌برید و برای حمل آن‌ها باید یک کوله پشتی تهیه کنید. البته امروزه تهیه کوله پشتی کوهنوردی کار دشواری نیست. زیرا در بازار بهترین کوله پشتی‌های مخصوص کوهنوردی موجود است. به طور معمول افرادی که کوهنوردی می‌کنند، جهت سفرهای یک روزه خود کوله‌های سبک‌تری را تهیه می‌کنند. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای تکمیل لیست وسایل کوهنوردی یک روزه ، تهیه یک کوله پشتی سبک را در دستور کار خود قرار دهید.

لباس‌های کوهنوردی

حتی اگر کوهپیمایی شما یک روزه باشد، تهیه بهترین لباس کوهنوردی امری کاملا ضروری است. مطمئنا انتخاب لباس مناسب برای کوهنوردی ارتباط بسیار زیادی با سلامتی کوهنوردان دارد. با توجه به تجربه کوهنوردان خبره و حرفه‌ای، به افرادی که تصمیم دارند این ورزش را آغاز کنند، توصیه می‌شود که مناسب‌ترین لباس‌ها را تهیه کنند. یکی از مهم‌ترین وسایل لیست کوهنوردی در زمستان لباس گرم است. بنابراین در تهیه آن دقت کنید و بهترین جنس لباس را خریداری نمایید. در ادامه مطلب به معرفی لیست لباس‌های کوهنوردی می‌پردازیم.

کلاه مناسب برای کوهنوردی

از دیگر وسایلی که تهیه آن نباید از قلم بی‌افتد، کلاه است. کوهنوردی در زمستان را می‌توان چالش‌برانگیزترین نوع کوهنوردی معرفی کرد. با توجه به این موضوع جهت کوهنوردی در این فصل، سعی کنید دو نوع کلاه را در لیست ابزار کوهنوردی در زمستان جای دهید.

- کلاه گرم را به عنوان لایه اصلی بپوشید.

- از کلاه لبه‌دار جهت جلوگیری از نور شدید آفتاب استفاده کنید.

- در صورت بارش برف و یا باران می‌توانید از کلاه کاپشن خود استفاده کنید.

گتر

گتر همان لایه و یا محافظی است که کوهنوردان بر روی پاچه شلوار و کفش خود می‌پوشند. این مورد از اصلی‌ترین وسایل لیست کوهنوردی در زمستان است. گتر به هیچ وجه نباید فراموش شود. گتر در مناطقی که خار وجود دارد، باعث محافظت از پای شما خواهد شد. در ضمن چنانچه کوهنوردی شما در مناطق برفی باشد، از ورود برف به درون پاچه‌های شلوار و کفش شما نیز جلوگیری می‌کند. همچنین گتر اجازه نخواهد داد که روی کفش و شلوار شما در مناطق بارانی گلی و خیس شود.

با توجه به محافظت گتر از پاهای شما، این مورد را به راحتی می‌توان لایه آخر لباس مخصوص کوهنوردی معرفی کرد. مطمئنا گتر باعث سلامتی و امنیت جسمی شما خواهد شد. البته فراموش نکنید که گترهای گوناگونی برای هر نوع آب و هوا وجود دارد.

انواع گتر

- گترهای کوهنوردی

- گترهای قله برفی

- گترهای پیاده‌روی

- گترهای مسیر جنگلی

- گترهای یخ نوردی

زیرانداز

یکی دیگر از ابزار مورد نیاز در لیست وسایل کوهنوردی یک روزه زیرانداز است. اگر قصد دارید به راحتی در بین مسیر در کوه استراحتی داشته باشید، حتما یک زیرانداز به همراه خود ببرید. البته در نظر داشته باشید که اگر صعود به قله بیشتر از یک روز طول بکشد، باید یک زیرانداز سبک و مخصوص کوهنوردی تهیه کنید. اما اگر کوهپیمایی شما یک روزه است، یک زیرانداز ساده کافی است.

باتوم مخصوص کوهپیمایی

یکی از مهم‌ترین ابزار کوهنوردی باتوم متخصوص است. پیشنهاد می‌کنیم در لیست وسایل کوهنوردی خود، باتوم را قرار دهید. اصلی‌ترین کاربرد باتوم کوهنوردی، کمک کردن در بالا رفتن و همچنین پایین آمدن از کوه است. باتوم کوهنوردی در واقع کار چوب‌هایی را انجام می‌دهد که مردم در طبیعت جهت پیاده‌روی از آن کمک می‌گیرند.

آب آشامیدنی و غذای مناسب

مواد غذایی و همچنین بطری آب از مواردی هستند که کوهنوردان باید در کوله پشتی خود قرار دهند. البته نوع غذا به سفر شما بستگی دارد. کوهنوردانی هستند که علاقه بسیار زیادی به آشپزی دارند. بنابراین برای انجام این کار باید ابزار آشپزی را در لیست ابزار کوهنوردی خود قرار دهند. اما پیشنهاد می‌کنیم که اگر سفر شما یک روزه است، ابزار آشپزی را در لیست وسایل کوهنوردی یک روزه خود قرار ندهید.

چادر و کیسه خواب

برای این که یک شب را در طبیعت سپری کنید، باید به همراه خود چادر و یا کیسه خواب ببرید. این دو مورد از اصلی‌ترین وسایل مورد نیاز لیست ابزار کوهنوردی در زمستان هستند. البته چادر و کیسه خواب به طور معمول برای سفرهای بیش از یک روز پیشنهاد می‌شود که تهیه آن از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

لیست وسایل کوهنوردی یک روزه در زمستان

در این بخش از مطلب قصد داریم به طور مختصر چند مورد از وسایل مورد نیاز کوهنوردی یک روزه زمستانی را معرفی کنیم. وسایلی که تهیه آن‌ها بسیار ضروری است و مطمئن باشید هر کدام از آن‌ها استفاده خاص خود را دارند. این لیست کمک می‌کند که شما کوهپیمایی ساده‌ای را در فصل زمستان پشت سر بگذارید.

- دستمال سر، عینک آفتابی ،عینک طوفان

- طناب فردی، کلنگ کوجک

- دستکش‌های مخصوص کوهنوردی

- چراغ پیشانی به همراه باطری اضافه

- فلاکس آب گرم

- یخ شکن‌های مخصوص چهار شاخه

- شلوار و بلوز بیس

- قاشق، لیوان، چاقو، فندک و کبریت

- کاپشن پلار، شلوارهای بادگیر

- جوراب مخصوص کوهنوردی

- جعبه کمک‌های اولیه، کیت بقا

- کرم ضدسوختگی، دستمال کاغذی

- سنگ آتش زنه، نقشه، قطب‌نما

- سوت نجات، مدارک شخصی

سخن پایانی

در نظر داشته باشید که هر چقدر تهیه لیست وسایل کوهنوردی ذکر شده در این مطلب را جدی بگیرید و آن را پشت گوش نیاندازید، کوهنوردی و گردش بی‌خطر و آرام‌تری را پشت سر خواهید گذاشت. حتی اگر سفر شما یک روزه و کوتاه باشد، هر کدام از این وسایل در قسمتی از سفر شما به کار خواهد آمد،. پس سعی کنید که بسته به سفر خود، هیچکدام از وسایل گفته شده را از قلم نیاندازید. امیدواریم که کوهپیمایی خوبی را در کنار یک جمع از دوستان ورزشکار و شاد سپری کنید.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟