نتایج بیشتری یافت نشد

بهترین مکان برای کمپ زدن (10 نکته مهم) + راهنمای سفر

کمپ زدن در طبیعت را می‌توان یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی خواند که باعث می‌شود انسان از فعالیت روزمره و تکراری خود جدا شده و تجربه جدیدی را کسب کند. اما سوالی است که ذهن همه را پیش از کمپ زدن در طبیعت درگیر خواهد کرد. بهترین مکان برای کمپ زدن کجاست؟ 

سایر ابهامات: 

-    بهترین کمپینگ‌های ایران در کجا قرار دارد؟ 

-   مناطق مناسب برای کمپینگ بی خطر کجا هستند؟ 

-   مناطق کمپینگ اطراف تهران وجود دارد یا خیر؟ 

-   بهترین جنگل برای کمپ زدن کجاست؟

-   چادر زدن اطراف تهران خطرناک است یا خیر؟

با مرور این مطلب شما می‌توانید به پاسخ تمامی پرسش‌های خود دست پیدا کنید. کشورمان از جنگل، دریا، کویر، کوه، دشت و رودهای بسیار زیادی برخوردار است. هر کدام از شهرهای ایران به نوبه خود طبیعت‌های شگفت‌انگیزی دارند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. برای آشنایی با جاذبه‌های داخل ایران و بهترین مکان‌ برای کمپ زدن در کشورمان، ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

بهترین مکان برای کمپ زدن

بر خلاف سایر کشورها، ایران مکان مشخصی برای کمپ زدن ندارد. همین موضوع سبب شده تا توریست‌ها و گردشگران داخلی در هر منطقه‌ای که جنگل، رودخانه، فضای سبز و یا جاذبه‌ وجود داشته باشد، کمپ بزنند. نبود مکان‌های مشخص برای کمپینگ در کشورمان باعث شده که مشکلات متعدد و گوناگونی نظیر خراب شدن محیط زیست و آلودگی گریبان‌گیر بسیاری از مناطق زیبای ایران شود. شک نکنید که اگر مکان‌های مشخصی برای کمپینگ در ایران تعریف شود، خطر کمتری محیط زیست کشورمان را تهدید نخواهد کرد و همه از طبیعت بکر ایران لذت خواهند برد.

ایران کشوری است که از نظر جاذبه‌های طبیعی و چشم‌اندازهای منحصر به فرد، بسیار معروف است. هر یک از شهرهای ایران دارای مکان‌های متععدی برای کمپینگ‌ می‌باشند که گردشگران می‌توانند در این مکان‌ها به تفریح بپردازند. قصد داریم که به معرفی چند مورد از این جاذبه‌ها بپردازیم و ویژگی‌های آن‌ها را توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.

خرم آباد- لرستان

استان لرستان یکی از زیباترین و معروف‌ترین شهرهای ایران از نظر زیبایی است. از جمله مکان‌های شگفت‌انگیز و جذاب این استان می‌توان به دریاچه گهر کرد. دریاچه گهر بهترین مکان برای کمپ زدن در استان لرستان است. گردشگران بسیار زیادی هر سال برای تماشای این جاذبه طبیعی زیبا، به لرستان سفر می‌کنند. مردم استان لرستان برای تفریح معمولا در اطراف دریاچه گهر کمپ می‌زنند. همین موضوع باعث می‌شود که شما به سادگی شب را در کنار این دریاچه زیبا سپری کنید.

 این دریاچه را به اسم نگین اشترانکوه می‌شناسند و جالب است بدانید به دلیل نداشتن جاده ماشین‌رو، دریاچه گهر تا حد مطلوبی از خرابی و آلودگی دورمانده است.

کمپینگ در کنار عشایر

اگر به کمپ زدن در کنار عشایر و انسان‌های متفاوت علاقه دارید، می‌توانید در تورهای مختلف برای کمپ زدن در کنار عشایر کوچ نشین شرکت کنید و از آن لذت ببرید.

 البته به افرادی که شجاعت کافی برای تنها کمپ زدن را ندارند نیز توصیه می‌کنیم که برای کمپینگ راحت و بدون خطر، شبی را در کنار عشایر کشورمان سپری کنند. در این صورت هم از طبیعت لذت خواهند برد و هم می‌توانند با خلق و خوی جمعیت کوچ نشین ایران آَشنا شوند.

کوه دماوند 

وقتی بحث بهترین مکان برای کمپ زدن به وجود می‌آید، یکی از مواردی که به ذهن انسان می‌رسد کوه دماوند است. افراد بسیار زیادی در تهران و حتی سایر شهرها برای کمپ زدن به کوه دماوند می‌آیند و باید بگوییم که این کوه طرفداران بسیار زیادی در کشورمان دارد. 

کوه دماوند کوهی در ارتفاع 5610 متری از سطح دریا قرار دارد. این کوه مرتفع‌ترین قله ایران بوده و همچنین به عنوان بلندترین آتشفشان خاورمیانه و آسیا شناخته می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که اگر به کوهپیمایی علاقمند هستید و قصد دارید برای این کار به کوه دماوند بروید، حتما یک شب را در این کوه شگفت‌انگیز کمپ بزنید.

کمپ زدن در شمال کشور

اگر به دنبال بهترین مکان برای کمپ زدن هستید، شمال کشور یکی از بهترین گزینه‌ها است. مطمئنا جمعیت بسیار زیادی در کشورمان به شهرهای شمال کشور سفر کردند. برای مثال شهرهای مازندران و گیلان از جاذبه‌های حیرت‌انگیزی برخوردار هستند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. 

برای مثال این دو شهر ساحل‌های فوق‌العاده‌ای دارند. البته سفر به شهرهای گیلان و مازندران تنها به دلیل وجود دریا و ساحل نیست. افراد بسیار زیادی هستند که علاقه دارند در جنگل کمپ بزنند. این دو شهر جنگل‌های شگفت‌انگیزی دارد که برای مثال می‌توانیم به جنگل‌های سیسنگان، دوهزار سه هزار و جنگل گیسوم اشاره کنیم.

استان کردستان

یکی دیگر از بهترین منطاق برای کمپینگ در ایران، استان کردستان است. کردستان جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی دارد. این استان در کنار کوه‌های باشکوه زاگرس قرار گرفته است و مکانی است که چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای را در خود دارد. بهترین مکان برای کمپ زدن در استان کردستان، دریاچه زریوار است.

 این دریاچه به عنوان زیباترین دریاچه آب‌شیرین در غرب ایران و همچنین یکی از حیرت‌انگیزترین دریاچه‌های آب‌شیرین جهان شناخته می‌شود. طول دریاچه زریوار نزدیک به پنج و عرض آن حدود 6/1 کیلومتر می‌باشد. حداکثر عمق این دریاچه پنج و نیم متر است. پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد کمپ زدن در استان کردستان را دارید، به دریاچه زریوار سفر کنید. 

استان گلستان

استان گلستان را هم می‌توان در لیست بهترین مکان برای کمپ زدن قرار داد. گلستان از مناطق بسیار زیبا و شگفت انگیزی تشکیل شده است. اما مهم‌ترین آن‌ها جنگل گلستان است. این جنگل را می‌توان به عنوان بهترین مکان استان گلستان برای کمپینگ معرفی کرد. پیشنهاد می‌کنیم حداقل برای یک مرتبه در این جنگل کمپ بزنید.

برغان کرج

محله برغان کرج نیز یکی از بهترین مناطق برای کمپ زدن است. برغان با رودخانه‌های بسیار زیبا که در خود جای داده است و همچنین با فضای سبز و حیرت‌انگیز خود به نوعی زیباترین منطقه گردشگری در استان البرز است. اگر به شهر کرج سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که یک شب را در منطقه برغان کمپ بزنید.

شهرکرد

به جرات می‌گوییم که شهر کرد به عنوان یکی از زیباترین شهرهای کشورمان است. شهری بسیار سرسبز که سالانه گردشگران بسیار زیادی برای تفریح و تماشای جاذبه‌های طبیعی به آن سفر می‌کنند. قلعه جونقان یکی از بهترین مکان‌های این شهر برای کمپ زدن است. این منطقه بافت قدیمی دارد و با دشت‌های بسیار وسیع و سرسبز خود، خاطره‌ خوبی را برای شما خواهد ساخت.

بوشهر

شهر بوشهر یکی از گرم‌ترین شهرهای ایران است. اگر هوای گرم شما را اذیت می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم که در اوایل فصل زمستان برای تفریح به این شهر فوق‌العاده سفر کنید. ساحل گناوه را می‌توان به عنوان بهترین مکان برای کمپ زدن معرفی کرد. این ساحل از نظر زیبایی و پاکیزگی منحصر به فرد است. گناوه نیز یکی از مناطقی است که پیشنهاد می‌کنیم در آن کمپ بزنید. 

کویر

بسیاری از مردم کشورمان از مناطق سرسبز خسته شده‌اند و یا اگر بهتر بگوئیم به نوعی این مناطق برای آن‌ها تکراری شده است. پیشنهاد ما به این افراد این است که کمپینگ در کویر را تجربه کنند. کویر اگر بهترین مکان برای کمپ زدن نباشد قطعا یکی از بهترین ها است. اگر قصد دارید در کویر کمپ بزنید، کویر مرنجاب بهترین گزینه برای کمپینگ است.

سخن آخر

مناطق و شهرهایی که در این مطلب از آن‌ها به عنوان بهترین مکان برای کمپ زدن یاد کردیم، تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های طبیعی کشورمان است. شهرهای اهواز، همدان، مشهد، اردبیل، تبریز، کهگیلویه و بویراحمد و سایر شهرهای ایران نیز مناطقی دارند که برای کمپ زدن بسیار مناسب بوده و می‌توانید به آن‌ها سفر کنید.

لحظاتی خوشی را برای شما آرزومندیم.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟