نتایج بیشتری یافت نشد

بهترین پارک های تهران (32 پارک) + آدرس و نقشه گوگل

مقدمه 

در این مطلب از وبلاگ مارکوشیال قصد داریم در خصوص بهترین پارک های تهران صحبت کنیم و امکانات و آدرس بهترین پارک‌های تهران را ذکر کنیم. همه ما از کودکی علاقه زیادی به پارک داشتیم. این علاقه در حال حاضر شاید کم شده باشد، ولی از بین نرفته است. ضمن اینکه که خیلی از ما به واسطه نیاز فرزندان خود به تفریح، چندین مرتبه در ماه به پارک های تهران می‌رویم. پارک های مرکز شهر تهران به نسبت پارک های شرق تهران و غرب این شهر شلوغ‌تر هستند. البته اغلب پارک های تهران برای پیک نیک مناسب هستند، در این مطلب تصمیم داریم 32 پارک مجهز پایتخت کشور را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید. 

1- پارک ملی سرخه حصار

این پارک در زمان قدیم به شکارگاه سلطتنی معروف بود. پارک ملی سرخه حصار در زمان حکومت قاجار مورد حفاظت بود و تقریبا 200 سال قبل به عنوان پارک عمومی شناخته شد. شکل کنونی این پارک و طراحی‌های آن در سال1349 شمسی صورت گرفته است. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

2- پارک هنرمندان

پارک هنرمندان که با نام باغ هنر و بوستان ایرانشهر نیز شناخته می‌شود، از مکان‌های جذاب و قدیمی زمان قاجار می‌باشد. این پارک در خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر، نبش خیابان برفروشان واقع شده است. این پارک مساحتی معادل 59140 متر مربع دارد و جزو بهترین پارک‌های پایتخت به حساب می‌آید. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

3- پارک ساعی

پارک ساعی از پوشش گیاهی متنوعی تشکیل شده است و در خیابان ولیعصر تهران قرار دارد. محل پارک ساعی به دست مهندسی کریم ساعی در سال 1324 شمسی درختکاری شده است. 

در دهه 40 نیز ایده طراحی اصلی این پارک شکل گرفته و در سال 1342 با طراحی حسین محجوبی ساخته شد. پارک ساعی یکی از بهترین پارک های تهران برای پیاده روی محسوب می‌شود. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

4- پارک شهر

پارک شهر نیز جزو لیست باکلاس‌ترین پارک ‌های تهران است. پارک شهر اولین پارک احداث شده در منطقه 12 می‌باشد که در سال 1339 ساخت آن به اتمام رسید. این پارک امکانات و مکان‌هایی چون استخر، موزه، آکواریوم، کتابخانه و ورزشگاه دارد. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

5- پارک شفق

پارک شفق از پارک ‌های زیبا و قدیمی تهران است. این پارک در زمان محمدرضا شاه پهلوی ساخته شده است و در خیابان جمال‌الدین اسدآبادی، کوچه شهید قنبری واقع شده است. سبک ساخت این پارک به شباهت بسیار زیادی به پارک ‌های فرانسوی دارد. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

6- پارک ملت

این پارک نیز در خیابان ولیعصر قرار دارد و از بهترین پارک های تهران برای عکاسی است. پارک ملت در سال 1345 شمسی، در دوره حکومت محمدرضا شاه ساخته شده است. در این پارک تندیس‌های بسیار زیبایی از مشاهیر کشور مثل شهریار، سعدی، نیما یوشیج و فردوسی وجود دارد. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

7- پارک لاله

پارک لاله جزو پارک های بزرگ تهران به حساب می‌آید. این پارک در یکی از مناطق پرتردد پایتخت و در فاصله بسیار اندک از میدان انقلاب واقع شده است. پارک لاله در سال 1345 ساخته شده و مساحتی نزدیک 350 هزار متر مربع دارد. این پارک در گذشته به نام میدان اسب دوانیه جلالیه معروف بوده است. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

8- پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر نیز جزو زیباترین پارک های تهران برای پیاده‌روی محسوب می‌شود. این پارک در غرب تهران قرار داشته و به نوعی میزان اکسیژن هوای پایتخت کشور را افزایش می‌دهد. دریاچه چیتگر در کنار این پارک بزرگ می‌باشد. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

9- پارک رضوان

پارک رضوان جزو قدیمی‌ترین پارک‌ های تهران می‌باشد. نکته جالب توجه در مورد این پارک، قدمت درختان آن است که بالای 50 سال است. بوفه، شهربازی، کانون پرورش فکری نوجوانان و کودکان، آب نما، زمین بازی برای کودکان و کتابخانه جزو امکانات این پارک به حساب می‌آیند. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

10- پارک لویزان

این پارک در شمیرانات تهران قرار داشته و در سال 1346 شمسی احداث شده است. پارک لویزان به عنوان بزرگ‌ترین فضای سبز پایتخت کشور شناخته می‌شود و با توجه به درختان سر به فلک کشیده خود جزو زیباترین مکان‌های شهر تهران است

در قسمت بالایی پارک لویزان سفره‌خانه، کافی‌شاپ، تالار، هتل و مسجد قرار گرفته است. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

11- پارک دانشجو

به احتمال فراوان همه ما حداقل یکبار اسم پارک دانشجو را شنیده‌ایم. این پارک برای اهالی تهران بسیار خاطره‌انگیز است. سال 1346 پروژه افتتاح این پارک به اتمام رسید و به دلیل وجود تئاتر شهر، مرکز اسناد هنرهای نمایشی و همچنین کتابخانه تخصصی در نزدیک پارک دانشجو، این پارک همواره پرتردد می‌باشد. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

12- پارک نیاوران

این پارک در سال 1348 به دستور پادشاه وقت "محمدرضا شاه" بنا شد. نقشه این پارک زیبا توسط طراحان انگلیسی کشیده شده است. طبقات گوناگون و همچنین پله‌های بسیار زیاد خصوصیات بارز این پارک قدیمی هستند. پارک نیاوران جزو پارک ‌های شرق تهران است. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

13- پارک بعثت

پارک بعثت جزو بهترین پارک‌های بزرگ تهران بوده و در سال 1352 شاخته شده است. این پارک در کنار ترمینال جنوب واقع شده و به همین علت بسیاری از مسافران این پارک را برای استراحت خود انتخاب می‌کنند. این بوستان از سه ورودی شرقی، جنوبی و شمالی تشکیل شده است. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

14- پارک جمشیدیه

این بوستان نیز در منطقه یک تهران قرار داشته و در سال 1356 احداث شده است. پارک جمشیدیه در انتهای خیابان شهید باهنر یا همان نیاوران، به دست یکی از ایرانیان زرتشتی"اراب جمشید" که در یک زمان از نمایندگان تاثیرگذار مجلس بوده، ساخته شده است. از جمله امکانات این پارک می‌توان به آبشار، چهار در ورودی، آب‌نماهای زیبا و دریاچه اشاره کرد. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

15- پارک قیطریه

پارک قیطریه در زمان قدیم باغ شخصی خواهر ناصرالدین شاه بوده و در سال 1356 شمسی توسط غلام‌رضا نیک‌پی که شهردار وقت تهران بود، به یک پارک پرطرفدار تبدیل شد. این پارک در منطقه یک واقع شده و زیستگاه پرندگان نیز می‌باشد. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

16- پارک طالقانی

پارک طالقانی نیز جزو بهترین پارک های تهران برای عکاسی است و در تپه‌های عباس آباد قرار دارد. سال 1357 کار ساخت این پارک زیبا به پایان رسید. جالب است بدانید پارک طالقانی 75 نوع درخت متفاوت دارد که باعث افزایش زیبایی این منطقه شده‌اند. پارک طالقانی جزو بهترنی مکان‌ها برای سپری کردن ایام تابستان می‌باشد. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

17- پارک المهدی

پارک المهدی در لیست پارک‌ های بزرگ تهران جای دارد. بوستان المهدی مساحتی بالغ بر 65500 متر مربع دارد و در سال 1365 شمسی بنا شده است. دریاچه زیبای پارک المهدی باعث افزایش زیبایی این مکان شده است. افراد بسیار زیادی هر صبح برای ورزش و پیاده روی این بوستان را انتخاب می‌کنند. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

18- پارک شطرنج

پارک شطرنج تهران در خیابان سباری میان دو خیابان پنجم و ششم شرقی قرار دارد. پروژه ساخت این بوستان در سال 1370 شمسی به اتمام رسید.

 مساحت پارک شطرنج 2500 متر مربع است و محوطه آن نیز به شکل صفحه‌های شطرنجی شکل طراحی شده است. همانطور که از اسم آن مشخص است، این پارک محل برگزاری مسابقات شطرنج است و کلاس‌های آموزشی ورزش شطرنج نیز در بوستان شطرنج برگزار می‌شود. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

19- پارک ایران‌زمین

پارک ایران‌زمین به اسم باغ راه فدک هم شناخته می‌شود. این پارک 27 هکتار از مساحت رود دره اوین برای احداث این بوستان مورد استفاده قرار گرفته است. ایستگاه دوچرخه، بوفه، ساختمان پلیس، زمین چمن مصنوعی فوتبال، بسکتبال و والیبال و مسیر دوچرخه از بهترین امکانات بوستان ایران‌زمین به حساب می‌آید. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

20- پارک ستارخان

پارک ستارخان به عنوان یکی از جذاب‌ترین پارک های غرب تهران محسوب می‌شود. این پارک یک مکان بسیار مناسب برای ورزش کردن انفرادی یا دسته‌جمعی و گذراندن تعطیلات است. مساحت پارک ستارخان 7000 مربع است و در خیابان ستارخان واقع شده است. از احداث این بوستان زیبا نزدیک به 50 سال می‌گذرد. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

21- پارک یافت‌آباد

پارک یافت‌آباد 60 هزار متر مربع مساحت دارد و در سال 1382 ساخته شده است. این پارک در منطقه 18 پایتخت کشور بنا شده و یکی از بهترین پارک های تهران به حساب می‌آید. پارک یافت‌آباد از نظر تجهیزات و بزرگی در کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و نیز سرانه فضای سبز در غرب تهران، نقش بسیار زیادی را ایفا می‌کند. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

22- پارک یا بوستان گفتگو

این بوستان در سال 1382 شمسی در منطقه غرب تهران بنا شده است. مساحت این پارک معادل 144580 متر مربع می‌باشد. گونه‌های گیاهی مختلف دائمی و فصلی نزدیک به 7 هکتار این پارک را به خود اختصاص داده است. پارک گفتگو جزو جذاب‌ترین پارک های تهران محسوب می‌شود. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

23- پارک آب و آتش

این پارک با نام بوستان حضرت ابراهیم نیز شناخته می‌شود. ساخت پارک آب و آتش در سال 1388 به پایان رسید. این بوستان در خیابان آفریقا بنا شده است و در انتهای آن یک کشتی وجود دارد که بر روی این کشتی می‌توان انواع دم‌نوش‌ها و نوشیدنی‌ها را میل کرد. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

24- پارک نهج‌البلاغه

این بوستان در منطقه دو تهران و در دره فرحزاد قرار گرفته است. پارک نهج‌البلاغه در سال 1388 ساخته شده و مناسب گذراندن اوقات فراغت می‌باشد.

 با توجه به اینکه بوستان نهج‌البلاغه در کنار رودخانه واقع شده ، این رودخانه پارک را به دو بخش تقسیم کرده است. یک پل زیبا و بزرگ از بالای دره رودخانه رد می‌شود. چندین پل کوچک نیز نیز از بر روی این رود ساخته شده است. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

25- پارک ولایت

بوستان ولایت در زمین‌های پادگان قلعه مرغی شهر تهران، در انتهای بزرگراه نواب، تقاطع اتوبان تندگویان قرار دارد. این پارک در سال 1390 شمسی ساخته شده است. پارک ولایت نزدیک به 270 هکتار مساحت دارد. جالب است بدانید که به طور روزانه 150 هزار نفر می‌توانند در این بوستان بزرگ و زیبا حضور پیدا کنند. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

26- پارک نوروز

پارک نوروز در عید 1392 ساخته شده است. این بوستان در پهنه غرب اراضی عباس آباد قرار دارد و پارک زیبایی می‌باشد.

پارک نوروز از کارکردهای فرهنگی و همچنین بین‌المللی برخوردار است که در حوزه کشورهایی که عضو اکو هستند هم تعریف شده است. قسمتی از پارک با نام اکو شناخته می‌شود که در آن سنت‌ کشورهای عضو اکو معرفی می‌شود. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

27- پارک پردیسان

بوستان جنگلی پردیسان جزو پارک های زیبا و بزرگ تهران است. این پارک در سال 1376 شمسی ساخته شده و محل ایده‌آلی برای عکاسی می‌باشد. با توجه به وجود درختان بسیار متعدد و متنوع در این پارک، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای گذراندن تعطیلات خود این بوستان را انتخاب کنید. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

28- پارک بهمن

پارک بهمن نیز در لیست پارک های بزرگ تهران جای گرفته است و در جنوب این شهر قرار دارد. مساحت بوستان بهمن بالغ بر 150 هزار متر مربع می‌باشد. از امکانات و تجهیزات این پارک می‌توان به فرهنگ‌سرای بهمن، آّب‌نما، مجتمع ورزشی بهمن و زمین بازی برای کودکان اشاره نمود.  برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

29- پارک پلیس

پارک پلیس هم جزو پارک های شرق تهران است و در کلیه مناطق پایتخت طرفداران بسیار زیادی دارد. با توجه به وجود امکانات و تجهیزات متعدد در بوستان پلیس، تمامی سنین می‌توانند لحظات خوبی را در این پارک سپری کنند. در ضمن پارک پلیس به موزه گرافیک ایران نیز مشهور است. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

30- پارک الغدیر

پارک الغدیر در لیست پارک های شرق تهران است. این پارک به منظور حضور پررنگ و فعالیت زیاد جانبازان و معلولین در سال 1386 ساخته شده است. جالب است بدانید که افراد معلول و یا جانباز با استفاده از رمپ‌های ویژه می‌توانند به طبقات بالای ساختمان‌های موجود در این بوستان بروند. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

31- پارک جنگلی یاس

بوستان جنگلی یاس 1400 هکتار مساحت دارد و در سال 1394 بنا شده است. این پارک به عنوان بزرگ‌ترین پارک جنگلی پایتخت شناخته می‌شود و دو فاز دارد. بخشی از این پارک در منطقه 1 و بخش دیگر آن در منطقه 4 واقع شده است. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

32- پارک شهرآرا

پارک شهرآرا نزدیک به 50 سال قدمت دارد و جزو قدیمی‌ترین بوستان‌های پایتخت است. این پارک در تهران، پردیس، ستارخان، خیابان شهر آرا بنا شده و امکانات متفاوت و جذابی دارد.

برای مثال زمین بازی کودکان، میز پینگ پنگ، وسایل بدنسازی، کلینیک گل و گیاه، آب‌نما، بوفه و مخزن ذخیره آب جزو امکانات این بوستان هستند. برای مشاهده و مسیریابی روی نقشه گوگل اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

به نظر شما جذاب‌ترین و بهترین پارک‌های تهران برای گذراندن اوقات فراغت کدام‌ پارک‌ها هستند؟ شما چه معیارهایی برای انتخاب پارک دارید؟ چه امکاناتی می‌تواند توجه شما را جلب کند؟ مطمئنا نظافت، امکانات ورزشی، فضای سبز زیبا، فضای بازی برای کودکان، آب‌نماهای زیبا، سرویس بهداشتی خوب و سایر موارد از این دست تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت پارک‌ها دارد.

در دهه 80 تاکنون بوستان‌های بسیار زیادی در پایتخت کشورمان بنا شده است. هر کدام از این پارک‌ها امکانات متفاوتی دارند. لذت گذراندن وقت در کنار دوستان و خانواده وصف‌نشدنی است. آرزو می‌کنیم در کنار فرزندان و خانواده خود لحظات فوق‌العاده‌ای را سپری کنید و بتوانید به کمک مارکوشیال از رویدادهای جذابی که در سرتاسر پارک های تهران در حال روی دادن است با خبر شوید و هیچگونه رویدادی را از دست ندهید.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟