نتایج بیشتری یافت نشد

160 لغت پانتومیم (خنده دار - سخت - تک واژه و ...)

مقدمه

در این مطلب از وبلاگ مارکوشیال تصمیم داریم در خصوص بازی پانتومیم صحبت کنیم. بازی پانتومیم یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در بین خانواده‌ها و جمع‌های دوستانه است. به طور معمول در یک جمع شلوغ برای سرگرمی و تفریح این بازی انجام می‌شود. وجود کلمات سخت و آسان از چالش‌های این بازی مهیج و جذاب است. در هر لحظه از مطالعه این مطلب میتوانید با مراجعه به صفحه ایونت‌ها، به رویدادهای مربوط به پانتومیم اطراف خود بپیوندید.

پانتومیم (تک واژه)

در این بخش از مطلب تصمیم داریم در خصوص کلمات پانتومیم تک واژه‌ای، دو واژه‌ای، سه واژه‌ای و ضرب‌المثل چند نمونه را معرفی کنیم. حدس کلمات در برخی از مواقع سخت و بعضی اوقات آسان هستند. در واقع اگر راهی برای اجرای این کلمات تک واژه‌‌ای باشد، حدس آن کار سختی نخواهد بود. 

برای مثال:

1. اگزوز

2. پنکه

3. موچین

4. تراشکار

5. فیزیک

6. اکوسیستم

7. صرافی

8. فرابنفش

9. اسکوربورد

10. رختکن

11. پرچم

12. صحن

13. مزرعه

14. جت

15. طنز

16. مدیریت

17. بازاریابی

18. خرناس

19. پاتختی

20. مهندس

21. سیاره

22. ایزوگام

23. قفل

24. شوفاژ

25. ژاکت

26. مجتمع

27. کرنومتر

28. ریباند

29. امامزاده

30. سرطان

31. اندروید

32. یاتاقان

33. پادکست

34. رادیولوژی

35. هردنبیل

36. امتیاز

37. جعل

38. خلاف

39. بازداشتگاه

40. قانون

41. تپه

42. تئاتر

43. مشکل

44. جامدادی

45. اندرونی

46. مانیکور

47. عنبیه

48. تبلت

49. اندروید

60. جیبوتی

پانتومیم ( دوکلمه‌ای)

۱. نهنگ آبی

۲. انرژی هسته‌ای

۳. گارد ریل

3. سرطان مزمن 

۵. هوش برتر

۶. لمینت دندان

۷. مشکل تنفسی

۸. نوت موسیقی

۹. اتو بخار

۱۰. بخاری نفتی

۱۱. زمین هاکی

۱۲. چوب بیسبال

۱۳. درخت هلو

۱۴. فیلم اجتماعی

۱۵. علوم پزشکی

۱۶. شرایط خاص

۱۷. طبقه همکف

۱۸. مورچه گازی

۱۹. شیره انگور

۲۰. جوجه اردک

۲۱. سم خطرناک

۲۲. مورد اورژانسی

۲۳. ماشین قرازه

۲۴. سود بانکی

۲۵. سهام عدالت

۲۶. قهرمان جهان

۲۷. کلمات گنگ

۲۸. کنگ فو

۲۹. خطر ریزش

۳۰. عوامل درونی

۳۱. مهندسی کامپیوتر

۳۲. سازمان ملل

۳۳. دریاچه ارومیه

۳۴. سریال طنز

۳۵. لامپ تصویر

۳۶. چسب رازی

۳۷. آدم آهنی

۳۸. قاتل خطرناک

۳۹. گل قالی

۴۰. بی مروت

۴۱. مقرارت ملی

۴۲. راهنمایی رانندگی

۴۳. خبر فوت

۴۴. اخبار ورزشی

۴۵. صبح بخیر

۴۶. ناکجا آباد

۴۷. دل شکسته

۴۸. سوت آغاز

۴۹. گوشی هوشمند

۵۰. ساعت خوش

پانتومیم (سه کلمه‌ای)

۱. افسر ارشد ارتش

۲. کوهنوردی در زمستان

۳. موجودی حساب بانکی

۴. سریع و خشن

۵. کلاس سوم دبیرستان

۶. مدیر اجرایی شرکت

۷. رمز کارت بانکی

۸. کمیته ملی المپیک

۹. جام ملتهای آسیا

۱۰. سود سهام شرکت

۱۱. ورود آقایان ممنوع

۱۲. مغازه باز است

۱۳. ساعت دوازده شب

۱۴. بازار بزرگ خودرو

۱۵. جزیره زیبای کیش

۱۶. بازماندگان حادثه هوایی

۱۷. مدار صفر درجه

۱۸. ماشین مشتی ممدلی

۱۹. مهمون نا خوانده

۲۰. هتل محل اقامت

۲۱. تیم ملی فوتبال

۲۲. اتوبوس شرکت واحد

۲۳. اتوبوس بین شهری

۲۴. آبهای خروشان خزر

۲۵. مراسم اهدای جام

۲۶. فرش دستباف ایرانی

۲۷. سالن تئاتر شهر

۲۸. گرمای شدید تابستان

۲۹. صنعت نفت آبادان

۳۰. پایتخت کشور انگلیس

۳۱. مجلس شورای ملی

۳۲. نخبگان بزرگ کشور

۳۳. سقوط هواپیمای جنگی

۳۴. گذر از روستا

۳۵. طرفداران تیم پرسپولیس

۳۶. طلاق و ازدواج

۳۷. فیلم سینمایی ترسناک

۳۸. کارمند بانک ملت

۳۹. خشک شدن دریاچه

۴۰. شیر نر وحشی

۴۱. بازیگر ایران قدیم

۴۲. چهار راه استانبول

۴۳. خطر ریزش سنگ

۴۴. احتمال وقوع زلزله

۴۵. طبقه دهم برج

۴۶. قصر شاهزاده ایران

۴۷. قشر ضعیف جامعه

۴۸. زوج و فرد

۴۹. ساندویچ کالباس مرغ

۵۰. عمو زنجیر باف

پانتومیم (ضرب‌المثل)

۱. از ماست که بر ماست

۲. موش تو سوراخ نمی‌رفت، جارو به دمش می‌بست

۳. گربه را دم حجله کشتن

۴. نرود میخ آهنین در سنگ

۵. با زبان خوش مار را از سوراخ بیرون می کشد

۶. بمرگ ميگيره تا به تب راضي بشه

۷. اگه نی زنی چرا بابات از حصبه مرد

۸. از این ستون به آن ستون فرج است

۹. آش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته

۱۰. خدا خر را شناخت، شاخش نداد

از لحاظ تاریخچه نیز پانتومیم یا همان ادا بازی از قدمت بسیار زیادی برخوردار است و از گذشته تا به امروز افراد بسیار زیاد برای سرگرمی خود این بازی را انجام می‌دهند. این بازی نه تنها در کشور ایران بلکه در اکثر کشورهای دنیا به انجام می‌رسد. شاید برای شما جالب باشد، اما مسابقات پانتومیم در بسیاری از کشورهای جهان به طور حرفه‌ای برگزار می‌شود. در این مسابقات جوایز بسیار ارزشمندی برای شرکت‌‎کنندگان در نظر گرفته می‌شود.

این بازی در سال‌های اخیر در چندین برنامه تلویزیونی نیز انجام شده است. برای مثال برنامه خندوانه در چند فصل پخش خود این مسابقه را برگزار کرد. مسابقاتی که مورد استقبال بینندگان تلویزیونی نیز قرار گرفت. جالب است بدانید که یک تابلو در استودیو برنامه خندوانه وجود داشت که موضوعات کلمات درون پاکت و امتیاز آن‌ها را مشخص کرده بود. برای مثال می‌توان به موضوعاتی چون مشاهیر، اماکن، مکان‌های دیدنی، اطلاعات عمومی، ورزشی و سایر موارد از این دست اشاره کرد که کلمات پانتومیم در خندوانه را جداسازی کرده بود. 

تاریخچه بازی پانتومیم

همانطور که گفتیم پیشینه ادابازی بسیار طولانی است. مبدأ و ابداع‌کننده این بازی به درستی مشخص نیست و احتمالا قدمت آن به دوران انسان‌های باستان و حتی زمانی که هنوز زبان تکلم وجود نداشته است، بازمی‌گردد. این بازی در روم باستان و نمایش‌های آکروباتی که در آن زمان توسط رقاص‌های ماسک‌دار (پانتو میموس) انجام می‌شود، شروع شد. اسم این بازی نیز از روی نام این رقصنده‌های مشهور اقتباس شده است. برجسته‌ترین هنرمند معاصر که در این رشته فعالیت داشت، هنرپیشه معروف کشور فرانسه (مارسل مارسو) بود که چند سال قبل از دنیا رفت. البته خاستگاه اصلی این هنر نمایشی بریتانیا است. ضمنا واژه میم به شکل کاملا اشتباه ادا می‌شود و معادل درست آن مایم می‌باشد.

ریشه مایم به اولین روزهای زندگی انسان‌ها برمی‌گردد. در آن زمان که انسان‌ها زبان و کلامی نداشته و برای برقراری ارتباط با یکدیگر تنها از زبان بدن خود استفاده می‌کردند. در زمان آنتی میزیسیم یا همان جاندارگرایی اشیاء، این پدیده با اسم جادوگر اتفاق افتاد. میزیسیم که به عنوان نخستین بازیگر تاریخ شناخته می‌شود، با ماسکی که بر روی صورت خود داشت، صحنه شکار را تصویرسازی می‌کرد. 

نحوه صحیح انجام بازی پانتومیم

بازی پانتومیم را می‌شود به چند صورت انجام داد. همه این‌ها به کلمه‌ای که برای اجرا انتخاب می‌شود بستگی دارد. در واقع هر چقدر کلمه سخت‌تر باشد، بازی نیز سخت‌تر خواهد شد. برای معرفی چند نمونه از مواردی که می‌توانید با الگوبرداری از روی آن‌ها کلمه خود را انتخاب کنید می‌توان به پانتومیم خنده‌دار سخت، پانتومیم بی ادبی خنده‌دار، کلمات پانتومیم راحت، سخت و سایر موارد از این دست اشاره کرد.

روش درست بازی ادابازی بسیار پیش پا افتاده است. برای این بازی در ابتدا باید یارکشی کنید؛ سپس کافی است که چندین واژه بنویسید و درون یک ظرف قرار دهید. در نهایت شما باید با استفاده از زبان بدن به هم تیمی خود واژه مربوطه را بفهمانید. در برخی از موارد نیز شما باید حرکات یار خود را حدس بزنید و از این طریق کسب امتیاز کنید. 

یارکشی و تقسیم بازیکنان به دو تیم

سعی کنید به شکلی یارکشی نمایید که بازیکنان ضعیف و قوی در دو تیم تقسیم شوند و در شرایط کاملا برابر با یکدیگر رقابت کنند. اگر تمام حرفه‌ای‌ها در یک تیم قرار بگیرند، بدون شک لذت بازی از بین خواهد رفت. در ضمن وجود بازیکنان آماتور در این بازی لازم است و باعث شادی جمع خواهند شد. اگر تصمیم دارید به صورت خانوادگی این بازی را انجام دهید، سعی کنید که افراد مسن و یا خردسال خانواده را بازی بدهید و همه را در این سرگرمی مهیج و لذت‌بخش سهیم کنید.

البته یک نوع بازی وجود دارد که در آن رقابت اندکی وجود دارد. در این نوع بازی هر فردی می‌تواند به انتخاب خود یک کلمه را اجرا کند و بقیه حدس بزنند. در این سبک از ادابازی هر کسی که موفق شد درست حدس بزند، اجرای بعدی را انجام خواهد داد. این سبک از بازی پانتومیم کمتر از بازی‌های تیمی و گروهی رقابت دارد و به پیشرفت افراد آماتور هم کمک می‌کند.

سوژه و کلمه مورد نظر خود را روی برگه بنویسید

بازی پانتومیم به این شکل است که دو تیم پیش از شروع مسابقه در دو اتاق کلمات مورد نظر خود را می‌نویسند. اگر قرار است که کلمات مورد نظر خود را در کنار تیم رقیب انتخاب کنید، باید طوری این کار را انجام دهید که تیم مقابل در خصوص مشورت‌ها و انتخاب نهایی شما چیزی متوجه نشود. سعی کنید کلماتی آماده کنید که معنی‌دار باشند و تیم حریف را دچار سردرگمی نکند، چون در این صورت شما مرتکب خطا شده‌اید.

شما می‌توانید از موضوعاتی همچون اسم کتاب، سریال‌های تلویزیونی و فیلم سینمایی، نام بازیگر، فوتبالیست و خواننده، اسامی آهنگ‌ها، مکان‌های تماشایی، واژه‌های خنده‌دار، اشعار گوناگون، ضرب المثل و سایر موارد از این دست کمک بگیرید و واژه خود را انتخاب کنید. سعی کنید به هیچ عنوان کلمه خارجی و یا عبارت طولانی ننویسید. اگر در خصوص کلمه‌ای که در ذهنتان است دچار تردید شده‌اید، با هم تیمی خود مشورت کنید. رعایت قوانین پانتومیم کمک بسیار زیادی به لذت‌بخش‌تر شدن این بازی خواهد کرد.

کاغذ را مرتب تا کرده و در ظرفی بگذارید

بعد از اتمام کلیه موارد گفته شده، شما باید خود را آماده بازی کنید. سعی کنید که کلمات نوشته شده بر روی کاغذ را به شکل مرتب تا کنید و در داخل یک ظرف یا جعبه قرار دهید. باید کاغذ را به شکلی تا کنید که بازیکن تیم مقابل نتواند روی آن را بخواند. به جای ظرف و یا جعبه می‌توانید از یک کلاه جهت قرار دادن واژه‌ برای پانتومیم استفاده کنید. با به پایان رسیدن این کار بازی شروع خواهد شد.

قرعه‌کشی و مشخص کردن زمان برای اجرا

برای اینکه بتوانید تیم شروع کننده بازی را مشخص کنید، از یه سکه برای شیر یا خط استفاده نمایید. هر دور از بازی و اجرا یک زمان خاص دارد، به طور معمول هر تیم یک و نیم دقیقه زمان دارد که اجرای خود را به انجام برساند. البته زمانی که شما قرار است به طور خانوادگی این بازی را انجام دهید و در جمع شما کودکان نیز حضور دارند، دو یا سه دقیقه زمان برای اجرا مناسب است. اگر تمامی بازیکنان از توانایی خوبی در این بازی برخوردار هستند، زمانی برای بازی مشخص نکنید و زیاد روی این مسأله حساس نباشید.

کمک با دست تا حد مجاز

مواردی مثل تعداد کلماتی که واژه مربوطه دارد، به هم تیمی شما کمک می‌کند تا چندین ایده خوب در خصوص واژه انتخابی شما پیدا کند. در واقع شما می‌توانید با نشان دادن سه انگشت دست به یار خود بفهمانید که واژه مورد نظر شما سه کلمه‌ای است. پس از این کار با نشان دادن یک انگشت به هم تیمی خود برسانید که قرار است کلمه اول را بازی کنید. به همین ترتیب پیش بروید و کلمه مربوطه را اجرا کنید.

تا زمان حدس درست به اجرای خود ادامه دهید

شما باید به بهترین شکل ممکن کلمه مربوطه را اجرا کنید، اما برای سعی مجدد هیچ ترسی نداشته باشید و ادامه دهید. نا امید شدن در بازی پانتومیم مطمئنا باعث باخت شما خواهد شد. سعی کنید با حوصله کلمه نوشته شده روی کاغذ را اجرا کنید، این کار به یار شما کمک می‌کند که راحت‌تر منظور شما را متوجه شود. بهتر است که به دنبال راه جدیدی برای اجرا نباشید، چون در این صورت هم تیمی شما دچار سردرگمی خواهد شد. در صورتی که تیم شما موفق شود کلمه مورد نظر را درست حدس بزند، شما یک امتیاز کسب می‌کنید. در غیر این صورت شما امتیاز منفی نخواهید گرفت و تنها بدون کسب امتیاز به نوبت بعد می‌روید.

کلام آخر

در بازی پانتومیم تمامی قوانین باید رعایت شود. اگر بازیکنی در این بازی لب زد و یا با دست خود چیزی را روی هوا نوشت و هر به طریقی قصد داشت تقلب کند، باید جریمه شود. رعایت قوانین این بازی کمک بسیار زیادی به جذاب شدن آن خواهد کرد. شما می‌توانید در سایت مارکوشیال دوستانی که قصد انجام این بازی را دارند پیدا کرده و در این رویدادهای تفریحی شرکت کنید یا رویداد اختصاصی خود را برای این کار ایجاد کنید و این بازی را در محل‌های مختلف مثل کافه‌های تهران انجام دهید.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

1 نظر

shayan nazari
shayan nazari
· 1191 روز پیش

کلماتش باحال بود

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟