نتایج بیشتری یافت نشد

باحال ترین بازی های شب نشینی [ 22 بازی ] | بازی دسته جمعی | بازی گروهی

بازی های شب نشینی پرهیجان در کنار دوستان و خانواده

بازی های شب نشینی یکی از جذاب‌ترین لحظاتی است که بسیاری از افراد حاضرند از کار و مشغله خود بگذرند و در کنار خانواده و دوستان مشغول به بازی شوند. بازی ‌های گروهی زیادی وجود دارد که معمولا افراد از آن بی‌اطلاع بوده و تنها به بازی‌های رایج مانند اسم و فامیل و پانتومیم روی می‌آورند. در این مطلب سعی می‌شود تا چند بازی مفرح و جالب که احتمالا با آن آشنا نباشید را معرفی کرده و قوانین هرکدام را به شما بیاموزیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

معرفی بازی های شب نشینی

بازی های دسته جمعی به دلیل شور و هیجانی که افراد درآن دارند، بسیار جذاب بوده و هرکدام دارای قانون و هیجان خاص خود می‌باشد. ما در ادامه بازی های شب نشینی زیادی را به شما معرفی کرده و نحوه انجام آن را به شما می‌آموزیم.

1- مافیا 

مافیا یکی از محبوب‌ترین بازی های دورهمی بزرگسالان بوده و دارای قوانین خاصی است. در این بازی افراد به دو گروه دزد (مافیا) و پلیس تقسیم می‌شوند. در ابتدای بازی یک نفر به عنوان حاکم (GOD) انتخاب شده و به قضاوت بازی می‌پردازد. حاکم با کارت‌هایی که بین بازیکنان پخش می‌کند، نقش آن‌ها را تعیین می‌کند. معمولا به ازای هر 3 پلیس یک مافیا وجود دارد. پس از تعیین نقش افراد، همگی آن‌ها چشم‌های خود را بسته و با اعلام حاکم، فقط مافیاها بلند شده و یک پلیس را می‌کشند. سپس با اعلام حاکم، پلیسی که کشته شده از بازی خارج می‌شود. پلیس‌ها باید تلاش کنند تا مافیاها را حدس زده و با رای‌گیری هم آن را به حاکم نشان دهند. اگر حدس آن‌ها درست باشد، مافیا نیز از بازی خارج می‌شود.

بازی تا زمانی که یکی از گروه‌ها برنده شود ادامه می‌یابد. اگر همه مافیاها بمیرند، پلیس‌ها برنده هستند و اگر تعداد مافیا با پلیس برابر شود، این مافیاها هستند که پیروز می‌شوند.

2- شاه، دزد، وزیر

یکی از بازی های شب نشینی شاه، دزد، وزیر است. این بازی به صورت چهار نفره بوده و شامل شاه، دزد، وزیر و جلاد می‌شود. چهار کارت که نام هر یک از شخصیت‌های بازی در آن نوشته شده بین بازیکنان پخش می‌شود. پس از باخبر شدن بازیکنان از شخصیت خود ابتدا شاه خود را معرفی کرده و وزیر را صدا می‌زند. وزیر باید از بین دزد و جلاد، دزد را به شاه معرفی کند. اگر درست حدس بزند، دزد به وسیله جلاد محاکمه شده و در غیر اینصورت، وزیر به دلیل اشتباه حدس زدن مجازات خواهد شد.

3- بله – نه معکوس

یکی از بازی های دورهمی خنده دار، بله – نه معکوس است. این بازی به دو گروه پرسشگر و جوابگو تقسیم می‌شود. در این بازی یک نفر به عنوان نماینده از گروه پرسشگر انتخاب شده و سوال‌های بدیهی (سوال‌هایی که پاسخ آن را یک بچه 2 ساله هم بداند!) از نماینده گروه مقابل می‌پرسد. نماینده گروه جوابگو باید هرجا که پاسخ بله است «نه» بگوید و برعکس. این کار تا زمانی ادامه می‌یابد که تا یک گروه برنده شود. گروه جوابگو هر چقدر به سوال‌های بیشتری جواب دهند، پیروز هستند. در مقابل گروه پرسشگر باید سعی کند سرعت بازی را بالا برده و طرف مقابل را گیج کند تا کمتر به سوال جواب درست دهد.

4- اسم روی پیشانی

اسم روی پیشانی یکی دیگر از بازی های شب نشینی مفرح است. در این بازی افراد به نوبت یک کاغذ که بر روی آن کلمه‌ای نوشته شده به روی پیشانی خود چسبانده و با سوال‌هایی که از افراد می‌پرسد باید آن کلمه را حدس بزند. 

5- پانتومیم

پانتومیم یکی از جذاب‌ترین بازی‌ های دسته جمعی است. قوانین بازی به این شرح است که گروه «الف» کلمه‌ای سخت را انتخاب کرده و در اختیار نماینده گروه «ب» می‌گذارد. نماینده گروه «ب» باید با لال‌بازی و حرکات بدن، کلمه مربوطه را به هم‌تیمی‌های خود بفهماند.

6- اسم و فامیل

اسم و فامیل یکی از محبوب‌ترین بازی های شب نشینی بوده و اغلب افراد با قوانین آن آشنا هستند. این بازی را که می‌توان جزو بازی های دونفره خانگی دانست، قوانین ساده‌ای داشته و تنها به یک قلم و کاغذ نیاز دارد. کاغذ بازی را با عناوین مختلف نظیر اسم، فامیل، غذا، حیوان، اشیاء و غیره دسته‌بندی کرده و در هر دست به ترتیب حروف الفبا، زیر عنوان‌ها را پر می‌کنیم. هر کس بتواند زودتر زیر عنوان‌ها را پر کند امتیاز بیشتری کسب می‌کند.

7- نقاش نابینا

این بازی تقریبا شبیه به پانتومیم و اسم روی پیشانی است با این تفاوت که افراد باید تصویر منتخب را نقاشی بکشند. در این بازی دو نفر به نمایندگی از گروه «الف» یک تصویر را انتخاب کرده و در اختیار دونفر از نمایندگان گروه «ب» می‌گذارد. نمایندگان گروه «ب» پشت به هم نشسته و فردی که تصویر در دستان اوست، باید بدون اشاره مستقیم، محتویات تصویر را به همگروهی خود شرح داده تا او نیز آن را بر روی کاغذ بکشد. گروهی که بهتر بتواند محتویات تصویر را نقاشی کند، پیروز است.

8- نخند

یکی دیگر از بازی های شب نشینی جذاب، بازی «نخند» است. در این بازی که به دو گروه مختلف تقسیم می‌شود، هر گروه به نوبت باید بازیکنان طرف مقابل را در زمانی که تعیین شده به خنده بیاندازد. هر گروه که بازیکنان آن کمتر بخندد، برنده بازی است.

9- جرات و حقیقت

جرات و حقیقت یکی از بازی‌های محبوب بین افراد در سراسر جهان می‌باشد. در این بازی هر یک از افراد دارای 5 کوپن حقیقت و 5 کوپن جرات هستند. معمولا افراد برای فرار از مجازات‌هایی که تحت عنوان جرات انجام می‌شود از کوپن‌های حقیقت خود استفاده می‌کنند. معمولا یک داور به اتفاق آرا انتخاب شده و با چرخاندن یک بطری (هر شیئی که مانند یک فلش عمل کند) بازی را آغاز می‌کند. سر بطری یا فلش به سمت هر کس برود باید از کوپن‌های خود استفاده کند. هر کس که کوپن بیشتری در اختیار داشته باشد برنده بازی است.

10- شعر یادت نره

شعر یادت نره یکی دیگر از بازی های شب نشینی است. در این بازی دو گروه در مقابل هم قرار گرفته و با پخش شدن چند ثانیه از موزیک، باید نام آهنگ را حدس بزنند. گروهی که آهنگ بیشتری حدس بزند برنده بازی است.

11- از کی بپرسم

در این بازی یک نفر به عنوان مجری عمل کرده و از هر یک از بازیکنان سوال می‌پرسد. بازیکنی که به سوال‌های بیشتری پاسخ دهد برنده خواهد بود. برای پیدا کردن سوال، می‌تواند از نرم‌افزارهای مختلفی که برای این بازی ساخته شده‌اند، استفاده کنید.

12- هب

هب جزو بازی‌های سنتی و قدیمی بوده که بسیاری از افراد در مدارس و دورهمی‌ها آن را بازی کرده‌اند. این بازی که یکی از خنده‌دارترین بازی های شب نشینی است، افراد مضربی از اعداد را انتخاب کرده که باید با هوش بالای خود، اعداد را به سرعت تقسیم بر مضرب تعیین شده کنند. پس از تقسیم کردن اعداد، باید از عدد مربوطه با کلمه «هب» بگذرند. برای مثال عدد 5 به عنوان مضرب تعیین می‌شود. نفر اول، بازی را با عدد 1 شروع کرده و فردی که عدد 5 به او برسد، باید با گفتن کلمه «هب» از گفتن این مضرب خودداری کند. سپس نفر بعدی عدد 6 را گفته و با رسیدن به عدد 10 که مضرب 5 است، فرد باید کلمه «هب» را بگوید.

13- صندلی موزیکال

صندلی موزیکال جزو بازی های گروهی مفرح بوده و تنها نیاز به چند صندلی و یک آهنگ دارد. قوانین بازی بسیار ساده است. به ازای هر دونفر یک صندلی درنظر گرفته می‌شود. سپس آهنگی پخش می‌شودو در طول پخش آهنگ افراد به دور صندلی‌ها می‌چرخند. از آنجاییکه نسبت به تعداد بازیکنان، یک صندلی کمتر است، هر که زودتر بر روی آن بنشیند به دور بعدی بازی راه پیدا می‌کند. با اتمام هر دست یک صندلی از صندلی‌های موجود کم می‌شود.

14- حدس بزن چیه

یکی دیگر از بازی های شب نشینی مفرح، حدس زدن اشیا با چشمانی بسته است. در این بازی چشم بازیکنان بسته شده و اشیایی داخل یک سبد قرار می‌گیرد.بازیکنان باید با لمس کردن اشیا، نام آن را حدس بزنند. هر که اشیای بیشتری حدس بزند، برنده بازی است. 

15- بیست سوالی

بیست سوالی که تقریبا همه از قوانین آن آشنا هستند جزو بازی های دو نفره خانگی می‌باشد. البته این بدان معنا نیست که افراد بیشتری نمی‌توانند وارد بازی شوند. بازیکنان به نوبت کلمه‌ای را در یک برگه نوشته و آن را تا می‌کنند. بازیکن طرف مقابل باید با پرسیدن 20 سوال به جواب برسد. برای جذاب شدن بازی، می‌توان زمان نیز تعیین کرد.

16- حدس تغییرات صحنه

حدس تغییرات صحنه یکی دیگر از بازی های شب نشینی است. در این بازی ابتدا از فضای تعیین شده مانند اتاق عکس گرفته می‌شود. سپس فرد باید از اتاق بیرون رفته و گروه مقابل با تغییر جزئیات صحنه به گونه‌ای که فرد متوجه آن نشود، سعی در گیج کردن حریف دارد. اکنون گروهی که خارج از اتاق بوده، باید جزئیات تغیر یافته را حدس بزنند. در این بازی تا زمانیکه حدس موفق نباشد، جای دو گروه با یکدیگر عوض نمی‌شود.

17- حدس بزن من کی هستم 

این بازی جزو هیجان‌انگیزترین بازی های دسته جمعی بوده و افراد در قالب یک شخصیت قرار گرفته و طرف مقابل باید هویت او را حدس بزند. به طور مثال سیامک قرار است رضا باشد. طرف مقابل با پرسیدن سوال‌های مختلف نظیر رنگ چشم‌ها، مو، تیکه کلام‌ها و شکل ظاهری از شخصی (سیامک) که در قالب شخص (رضا) دیگری است، حدس بزند که او در قالب کدامیک از شخصیت‌ها قرار دارد.

18- سایکو

سایکو نیز یکی دیگر از بازی های شب نشینی جذاب است. در این بازی یک نفر به عنوان روانشناس انتخاب شده و جمع را ترک می‌کند. سایر افراد باید با انتخاب یک ویژگی به صورت توافقی مانند ترس از ارتفاع، ترس از تاریکی و غیره از روانشناس بخواهند که چه خصوصیتی را انتخاب کرده‌اند. روانشناس با پرسیدن سوال‌های مختلف باید در زمان تعیین شده به جواب برسد.

19- گل یا پوچ

گل یا پوچ را می‌توان جزو بازی‌های گروهی قدیمی دانست. در این بازی افراد به دو گروه مختلف تقسیم شده و یک گل (نخود، نقل و ...) را در دستان خود به گونه‌ای که تیم حریف نداند گل در دستان کیست، قرار می‌دهند. تیم مقابل باید گل را پیدا کند. 

20- اسم بازی

اسم بازی نیز یکی دیگر از بازی های شب نشینی رایج در بین خانواده‌ها می‌باشد. در این بازی، نفر اول جمع یک اسم را می‌گوید و نفر بعدی باید با حرف آخر آن، یک اسم جدید بگوید؛ به گونه‌ای که حرف آخر اسم قبلی در ابتدای اسم جدید باشد. به طور مثال نفر اول با اسم «سیامک» بازی را آغاز می‌کند. نفر بعدی باید با حرف «ک» یک اسم جدید بسازد. مثلا کیوان. نفر بعدی نیز باید با حرف آخر اسم کیوان یک اسم جدید دیگر بسازد. توجه داشته باشید که نباید از اسامی تکراری در این بازی استفاده شود.

21- مشاعره

مشاعره نیز مانند اسم بازی بوده با این تفاوت که نفر اول با یک بیت از شعر بازی را آغاز کرده و نفر بعدی باید با حرف آخر بیت قبلی، یک شعر جدید بگوید. این بازی تا زمانی ادامه می‌یابد که تنها یک نفر باقی بماند. برنده بازی کسی است که بتواند با تمام حروفی که به او می‌رسد، شعر بگوید.

22- با چشم بسته پیدا کردن

یکی دیگر از بازی های شب نشینی که افراد فامیل دروهم جمع شده و بهزی کردن آن می‌پردازند، پیدا کردن اشیا با چشم بسته است. در این بازی یک نفر چشمان خود را با چشم‌بند بسته و به دنبال اشیایی که از قبل تعیین شده، می‌گردد. اگر او بتواند اشیای مورد نظر را در زمان تعیین شده پیدا کند، برنده بازی است.

سخن پایانی

ما در این مطلب 22 بازی معروف دورهمی را به شما معرفی کرده و قوانین هرکدام را به شما آموختیم. معمولا بسیاری از خانواده‌ها آخری هفته‌ها دورهم جمع شده و به انجام بازی‌ های دورهمی خنده دار می‌پردازند. بهتر است برای اینکه بازی‌های شما تکراری نشوند، قوانین بازی‌های جدید را یاد گرفته و هر هفته یک بازی تازه انجام دهید. بازی‌ های گروهی و چند نفره بسیار زیاد بوده و هر کدام دارای جذابیت‌های خاص خود می‌باشد. شما میتوانید به کمک پلتفرم مارکوشیال همه ایونت‌های دورهمی جذابی سرتاسر شهر ترتیب دهید و اوقات خوشی را برای خود و دوستانتان رقم بزنید.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟