نتایج بیشتری یافت نشد

بازی دبلنا (Tombola): آموزش بازی + تقلب ها!

مقدمه

بازی‌های رومیزی یکی از مهیج‌ترین بازی‌های دسته‌جمعی بوده و افراد تلاش می‌کنند تا با حقه‌ها و ترفندها، نتیجه بازی را به سود خود به پایان برسانند. بازی رومیزی دبرنا یا دبلنا جزو این بازی‌ها بوده و بسیار هیجان‌انگیز است. تعداد بازی‌های رومیزی شاید از مرز 5000 عدد هم بگذرد، اما انصافا همه آن‌ها ارزش بازی کردن را ندارند و برخی از آن‌ها سرآمد هستند.

از این رو بهتر است قبل از خرید بازی‌های رومیزی با قوانین و نحوه بازی آن آشنا شوید. بازی‌های رومیزی به همان اندازه که قوانین منحصربفرد و گوناگونی دارند، به همان اندازه نیز جای تقلب دارند. بسیاری از افرادی که این بازی‌ها را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند، با یادگیری ترفندها و تقلب‌های نامحسوس، سعی در پیش بردن اهداف خود در بازی دارند. در این مطلب قوانین و شرایط بازی دبرنا بررسی شده و چند ترفند ویژه در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا در جمع‌های دوستانه و خودمانی از آن‌ها استفاده کنید.

آموزش بازی دبلنا یا دبرنا (نسخه آمریکایی)

دبلنا یکی از بازی‌های رومیزی جالب بوده و شامل 24 عدد کارت بازی به همراه 99 قطعه مهره و یک جعبه برای برداشتن مهره‌ها می‌شود. این بازی به گونه‌ای طراحی شده که تنها به صورت دسته‌جمعی قابل بازی است. قوانین بازی از این قرار است که معمولا 6 نفر دور هم جمع شده و به هر کدام به صورت تصادفی 4 کارت تعلق می‌گیرد. بر روی هر کارت از 1 تا 99 شماره‌هایی به صورت تصادفی نوشته شده است. سپس در هر دور هر کدام از بازیکنان به نوبت 3 مهره که بر روی هر کدام اعدادی از 1 تا 99 نوشته شده، برمی‌دارد. اگر شماره مهره با عددی که بر روی کارت آن نوشته شده، همخوانی داشته باشد، باید آن مهره را برداشته و بر روی آن عدد قرار دهد.

بازیکنی که زودتر از بقیه بتواند کارت‌های خود را با مهره‌ها پر کند، برنده بازی است. توجه داشته باشید که در نسخه آمریکایی برای بازیکنان جایزه‌ای تعلق نمی‌گیرد. به طور مثال اگر در بازی منچ شما تاس را بیاندازید و عدد 6 بیاید، می‌توانید به عنوان جایزه، مجددا تاس انداخته و بیشتر مهره خود را حرکت دهید. اما، در نسخه آمریکایی دبرنا، در صورتی که یکی از مهره‌ها با عدد کارت همخوانی داشته باشد، شما اجازه دریافت جایزه را نداشته و تنها همان 1 فرصت را دارید. اما در نسخه اروپایی کمی قوانین فرق می‌کند و تنها به صورت آنلاین اینگونه بازی می‌شود.

دبلنا به روش پولی

اگر بخواهیم دبلنا را به صورت پولی بازی کنیم کمی قوانین فرق می‌کند و به جذابیت آن افزوده می‌شود. در نسخه پولی این بازی، نفر اولی که بازی را آغاز می‌کند برای کارت‌ها قیمت تعیین می‌کند. سپس بازیکنان دیگر باید برای برداشتن هر کارت این مبلغ را پرداخت کنند. برای اینکه در بازی عدالت برقرار باشد بهتر است یک شخص بی‌طرف را به عنوان داور انتخاب کرد تا مهره‌ها را از درون کیسه یا جعبه بیرون بیاورد. داور بازی با بیرون آوردن مهره‌ها، اعدادی که بر روی آن نوشته شده را برای بازیکنان می‌خواند و هر کس که عدد مهره با عدد کارت او همخوانی داشت، کارت خود را با یک نشانه پر می‌کند. بازیکنی که کارت خود را زودتر از بقیه پر کند، برنده است.

قبل از خرید بازی دبرنا به چه نکاتی توجه کنیم؟

بهتر است قبل از خرید این بازی به چند نکته مهم توجه کنید. این بازی دارای کیفیت‌ و جنس‌های مختلفی است که بهترین آن، بازی دبرنا سنگی و چوبی است. دبرنای سنگی همانطور که از نامش پیداست از جنس سنگ‌های خاص و مقاوم ساخته شده و گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد دارند زیاد از آن استفاده کنند. جنس چوبی دبرنا نیز از چوب‌های مقاوم ساخته شده و ظاهر زیباتری نسبت به سنگی دارد. این روزها جنس‌های بی‌کیفیت و تقلبی نیز در بازار وجود دارد که هم از لحاظ بهداشتی و هم از لحاظ زیبایی، به هیچ عنوان ارزش خریدن ندارند. توصیه می‌شود قبل از خرید این نکته‌ها را در نظر بگیرید تا یک جنس مرغوب تهیه کنید.

ویژگی‌های بازی دبرنا

بازی دبلنا یا دبرنا جزو معدود بازی‌هایی است که امکان تقلب در آن وجود نداشته و تمام قوانین بازی به گونه‌ای است که همه چیز آشکار و واضح است. به گونه‌ای که تنها در صورتی می‌توانید کارت‌های خود را با مهره‌ها پر کنید که شماره مهره با عدد نوشته شده بر روی کارت همخوانی داشته باشد. این ویژگی، بازی دبرنا را به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های رومیزی تبدیل کرده و گزینه مناسبی برای بازی‌های شب نشینی می‌باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های دبرنا، سادگی آن است. قوانین بازی به قدری ساده‌اند که در کمترین زمان ممکن می‌توان آن را آموخت. از دیگر ویژگی‌های این بازی می‌توان به تغییر دادن قوانین آن در صورت توافق جمع اشاره کرد. قوانینی نظیر پولی کردن کارت‌ها، برداشتن مهره‌های بیشتر و غیره که هر کدام به جذابیت بازی اضافه می‌کنند.

برخی از مزایای بازی دبلنا

همانطور که گفتیم، تقلب در بازی دبرنا ناممکن است که این امر باعث می‌شود تا روند بازی در کمال آرامش پیش برود. معمولا بسیاری از خانواده‌ها و افراد هنگام بازی‌های گروهی سر و صدای زیادی از خود بر جای می‌گذارند که این امر موجب شکایت همسایگان و بزرگترهای فامیل می‌شود. البته جنب و جوش یکی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز بازی‌های گروهی است، اما نمی‌توان گاهی اوقات اقدام به انجام چنین بازی‌های پر سر و صدا کرد. بازی دبرنا به دلیل قوانین ساده و روشنی که دارد، هیچکس را وادار به هیاهو یا اعتراض نکرده و فقط مهره‌ها هستند که بازی را پیش می‌برند. از این رو، اگر به دنبال یک بازی جذاب و در عین حال بی سر و صدا هستید، دبرنا بهترین گزینه برای انتخاب است.

شرایط سنی

برخی از بازی‌ها به دلیل قوانین پیچیده و سخت خود، برای افراد کم سن و سال توصیه نمی‌شود. البته این بدان معنا نیست که افراد کم سن و سال حق بازی کردن ندارند، بلکه منظور، شرایط سخت بازی و عدم سنخیت آن با روحیه این افراد است. بازی رومیزی دبلنا یکی از معدود بازی‌هایی است که برای تمامی سنین مناسب بوده و تنها نیاز به آشنایی با اعداد دارد. به طور قطع می‌توان گفت، دبرنا جزو بازی‌هایی است که کاملا شانسی بوده و این اعداد هستند که نتیجه بازی را رقم می‌زنند. هر کس که سواد خواند اعداد را داشته باشد، می‌تواند در این بازی شرکت کرده و با شانس خود برنده شود. بسیاری از خانواده‌ها این بازی را با کودکان خود انجام داده و حتی به آن‌ها باخته‌اند. این نشان می‌دهد که بازی دبرنا هرگز به هوش بستگی ندارد.

شرایط نگهداری

توصیه می‌شود برای عمر کردن بیشتر لوازم دبرنا، جنس سنگی یا چوبی آن را خریداری کنید چراکه در برابر شرایط آب و هوایی مقاومند. اما اگر از توانایی خرید نسخه‌های گران‌قیمت را ندارید، می‌توانید با خرید جنس‌ها ارزان و نگهداری درست، طول عمر آن را افزایش دهید. کارت‌ها بازی در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر بوده و نباید آن‌ها را در محیطی شرجی و مرطوب قرار داد. اگر شماره‌هایی که بر روی کارت‌ها و مهره‌ها قرار دارند به خوبی محافظت نشوند، خیلی زود پاک شده و از بین می‌روند. از این رو، توصیه می‌شود روی آن‌ها را با چسب پوشانده و هرگز در محیط مرطوب قرار ندهید. همچنین مراقب خیس شدن کارت‌ها نیز باشید چراکه اگر به آب آغشته شوند، رنگ آن‌ها از بین خواهد رفت. 

از کجا بازی دبرنا را تهیه کنیم؟

این روزها بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین، بازی دبلنا را در فهرست فروش خود قرار داده‌اند و شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها این بازی را تهیه کنید. معمولا به دلیل اینکه این بازی جالب و کمی لاکچری است، بسیاری از سایت‌های سودجو اقدام به گران‌فروشی آن می‌کنند. بهتر است قبل از خرید به چند سایت معتبر سر زده و از قیمت‌ها مطلع شوید. توصیه می‌شود این بازی را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا از لوازم جانبی آن کم نکنند. بسیاری از بازی‌های رومیزی به صورت پیش فرض لوازم جانبی مرتبط را همراه دارند تا رضایت مشتریان را جلب کنند. اگر به سایت‌های اینترنتی اعتماد ندارید، می‌توانید به صورت حضوری از اسباب‌بازی فروشی‌ها آن را خریداری کنید.

آیا بازی دبرنا به صورت آنلاین بازی می‌شود؟

معمولا، بسیاری از علاقمندان به بازی‌های رومیزی تمایل دارند تا آن را به صورت آنلاین و حرفه‌ای با سایر بازیکنان در سراسر جهان بازی کنند. دبرنا نیز یکی از بازی‌هایی است که به صورت آنلاین در سراسر جهان بازی شده و شما می‌توانید با ثبت نام در سایت‌های معتبر اقدام به بازی کنید. البته با ورود به سایت باید تمامی قوانین بازی را بپذیرید. معمولا سایت‌های مختلف برخی از قوانین بازی را تغییر داده و به روش‌های مختلف بازی می‌کنند. از این رو بهتر است تا با قوانین سایتی که قرار است در آن عضو شوید، آشنا شده تا هنگام بازی از قوانین آن تعجب نکنید. همچنین اگر علاقه به انجام نسخه پولی این بازی دارید، بهتر است تا یک حساب در این سایت‌ها باز کنید.

در کجا دبرنا بازی کنیم

بسیاری از علاقمندان به بازی‌های رومیزی خصوصا دبلنا به دلیل اینکه هم‌بازی‌های پایه‌ای ندارند، نمی‌توانند در هر جا این بازی را انجام دهند. اگر در خانه و محیط کار خود کسی علاقه به بازی‌های رومیزی ندارد، اصلا نگران نباشید چراکه کافه‌های بازی و مکان‌های دنجی وجود دارند که مناسب شما هستند. کافه‌های بازی با داشتن بازی‌های متنوع رومیزی و حضور افراد علاقمند، بهترین گزینه برای شما است تا با هم‌بازی شدن با افرادی که به این بازی‌ها علاقه دارند، نهایت لذت را ببرید. سایت مارکوشیال با معرفی بهترین کافه‌ها و مکان‌های مرتبط به شما کمک می‌کند تا به سادگی هم‌بازی‌های خود را پیدا کنید. شما همچنین می‌توانید با عضویت در این سایت از رویدادها و مسابقات متنوع مطلع شده و با ثبت نام در این مسابقات شرکت کنید.

ویژگی مسابقات بازی‌های دورهمی

شاید با شنیدن واژه مسابقات بازی‌های رومیزی کمی تعجب کنید، اما سایت مارکوشیال با برگزاری این مسابقات و دورهمی‌ها توانسته بسیاری از جوانان و علاقمندان به بازی‌های رومیزی را خوشحال کند. بسیاری از کافه‌های بازی در برخی از روزهای هفته دورهمی‌هایی را ترتیب می‌دهند که تمام علاقمندان به بازی‌های رومیزی در آنجا گرد هم آمده و لحظات شیرین و خاطره‌انگیزی را رقم می‌زنند. بازی‌های نظیر مافیا، دبرنا، اسم فامیل، شاه دزد وزیر، منچ و غیره که هر کدام می‌توانند روحیه شما را شاد کنند. از این رو توصیه می‌کنیم اگر به بازی‌های دورهمی علاقه دارید، می‌توانید با عضویت در سایت مارکوشیال از این دورهمی‌های شبانه مطلع شده و با حضور خود فضای کافه را گرم کنید.

بازی دبرنا با افرادی که طلبه این بازی‌ها هستند

سایت مارکوشیال با معرفی چند کافه بازی، این امکان را به شما می‌دهد تا با ثبت نام و مراجعه به کافه‌هایی که این بازی را برگزار می‌کنند، در کنار علاقمندان به بازی دبلنا از انجام بازی نهایت لذت را ببرید. شما می‌توانید برای مطلع شدن از اخبار و رویدادهای مرتبط یا برگزاری رویداد شخصی خود در این سایت عضو شده و قبل از مراجعه به کافه‌های معرفی شده، صندلی خود را رزرو کنید. به دلیل استقبال بی‌نظیر علاقمندان به بازی‌های رومیزی، بهتر است سریع‌تر صندلی مورد نظر خود را رزرو کرده تا معطل نشوید. کافه‌های بازی دارای مجوز رسمی از مراجع قانونی هستند و این دورهمی‌ها کاملا قانونی هستند.

سخن پایانی

در این مطلب ما به معرفی بازی رومیزی دبرنا پرداختیم و قوانین و روش انجام آن را به شما آموختیم. بازی‌های رومیزی این روزها طرفداران زیادی را جذب خود کرده و افراد در کافه‌های بازی و در کنار دوستان خود مشغول انجام آن می‌شوند. شما می‌توانید با خرید این بازی‌ها لحظات شیرینی را در کنار دوستان خود سپری کنید. بازی دبرنا یکی از مهیج‌ترین بازی‌ها بوده و به دلیل قوانین روشن، هیچ تقلبی در آن انجام نمی‌شود. بسیاری از کافه‌های بازی با دریافت مبالغ کم، به شما این امکان را می‌دهند تا در کنار هم‌بازی‌های خود به بازی پرداخته و لحظات شیرینی را سپری کنید.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟