نتایج بیشتری یافت نشد

تفریح در قرنطینه | چند نمونه تفریح در خانه برای روزهای قرنطینه

مقدمه

این روزها بسیاری از هموطنان ما از قرنطینه خسته شده‌اند و به دنبال راهی برای تفریح بیشتر این روزها هستند. البته حق هم دارند، چون در حال حاضر نه تنها سفر کردن کار بسیار خطرناکی به حساب می‌آید، بلکه بیرون آمدن از خانه هم یک کار بسیار دشوار بوده و به نوعی ریسکی است. تفریح در قرنطینه موضوعی است که امکان دارد حال هموطنان ما را بهتر کند. به نظر شما چه تفریحاتی می‌تواند برای قرنطینه جذاب باشد؟ در ادامه این مطلب مارکوشیال قصد داریم در این خصوص نکاتی را بیان کنیم.

قرنطینه خانگی

پیش از اینکه بخواهیم در مورد تفریح در قرنطینه صحبت کنیم، قصد داریم در خصوص مبحث قرنطینه به صحبت بپردازیم. همه چیز از آنجایی شروع شد که ویروس کرونا در کشور ما شیوع پیدا کرد. حالا بسیاری از هموطنان ما از این قرنطینه خانگی کلافه هستند، برخی هم دل را به دریا زدند و می‌گویند از خانه خارج می‌شویم، بالاخره یا کرونا می‌گیریم یا خیر؛ اما این نظریه و طرز تفکر اصلا درست نیست، چون ممکن است با خارج شدن شما از منزل، به دیگران هم آسیب برسد و این ویروس شیوع بیشتری در کشورمان پیدا کند.

این مطلب مناسب افرادی است که در این روزها با کلافگی و بی‌حوصلگی مواجه هستند. راه‌های بسیار زیادی است که شما از قرنطینه خانگی لذت ببرید. البته برای این انجام این کارها باید حوصله داشته باشید. اما اطمینان می‌دهیم که با تفریح در قرنطینه می‌توانید سختی این روزها را پشت سر بگذارید. در ضمن شادابی و نشاط سیستم بدنی شما را تقویت می‌کند و شما را از ویروس کرونا دور نگه می‌دارد.

تفریح در قرنطینه

تفریح در قرنطینه تنها جهت وقت‌گذرانی نیست. این سرگرمی‌ها حتی می‌تواند بعد از دوران قرنطنیه هم پابرجا بماند. سرگرمی در قرنطینه در دراز مدت رابطه شما و خانواده‌تان را بهتر از گذشته خواهد کرد. اما مهم‌ترین مزیتی که سرگرمی در قرطینه در این روزها دارد، دور ماندن از ویروس کرونا و لذت‌بخش کردن دوران قرنطینه است. بسیاری از مردم تفریحات این چنینی را برای سرمایه‌دارها می‌دانند و می‌گویند که چه کسی حوصله این چیزها را دارد. اما این طرز فکر به هیچ عنوان کمکی به شما نخواهد کرد و تنها روزهای قرنطینه را برای شما دشوارتر می‌کند. تفریح خانگی در این روزهای قرنطینه خصوصیات بسیار زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. این خصوصیات عبارتند از:

- احساس مسئولیت‌پذیری شما را افزایش می‌دهد.

خلاقیت‌های شما بیش از گذشته نمایان خواهد شد.

برای عزیزانتان مفید است.

باعث بهتر شدن روابط شما و اعضای خانواده خواهد شد.

باعث فعال نگه داشتن ذهن شما می‌شود.

شور و اشتیاق شما را دوچندان خواهد کرد. 

باعث می‌شود کارهای جدیدی یاد بگیرید.

در ادامه این مطلب تصمیم داریم چند مورد تفریح در قرنطینه را به شما معرفی کنیم، پس تا انتها همراه باشید.

کاشتن گل و گیاه

یکی از مواردی که می‌تواند دوران قرنطینه را برای شما عزیزان لذت‌بخش کند، کاشتن گل و گیاه است. این مورد می‌تواند خلاقیت شما و عزیزانتان را نشان دهد. شما می‌توانید با یک جستجو در اینترنت روش کاشتن گل و گیاه‌های مختلف را آموزش ببینید. سعی کنید از هر بذری که در خانه دارید برای این کار استفاده کنید. در ضمن شما موطف هستید که تفریح در قرنطینه را برای خانواده خود نیز لذت‌بخش کنید. پس بهتر است از آن‌ها هم کمک بگیرید. کاشت گل و گیاه باعث ایجاد شور و اشتیاق شما و زیبایی منزلتان خواهد شد؛ پس این مورد را حتما در لیست سرگرمی‌های قرنطینه خود قرار دهید.

کتاب‌خوانی به همراه خانواده

اگر به کتاب خواندن علاقه دارید، می‌توانید به همراه خانواده و عزیزان خود، به خواندن کتاب مشغول شوید. ممکن است بعضی از اعضای خانواده شما با این نظر موفق نباشند. برای جلب نظر آن‌ها بهتر است که کتابی بر اساس سلیقه آن‌ها انتخاب کنید و بخوانید. اگر فرزند کوچک در خانواده دارید، بهتر است برای او داستان تعریف کنید. این مورد می‌تواند برای روحیه فرزند شما بسیار خوب باشد. اگر فردی در خانواده شما است که در خواندن کتاب تسلط بیشتری دارد، بهتر است که از او خواهش کنید برای سایر اعضای خانواده کتاب بخواند.

لطیفه‌گویی

لطیفه تعریف کردن می‌تواند یک گزینه بسیار خوب برای تفریح در قرنطینه به شمار رود. از گذشته تا به امروز لطیفه‌گویی در بین ایرانیان رواج داشته است. شما می‌توانید با این کار یک سرگرمی بسیار جالب در خانواده خود ایجاد کنید. چون ممکن است با اولین لطیفه‌ای که شما تعریف کنید، دیگر اعضای خانواده هم برای این کار مشتاق شوند.

تماشای فیلم

تماشای فیلم می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای لذت‌بخش کردن ایام قرنطینه خانگی باشد. ژانرهای بسیار زیادی در سینما وجود دارد که شما می‌توانید هر شب یک فیلم سینمایی با ژانر متفاوت تماشا کنید. برای مثال می‌توانید یک شب فیلم درام ببینید، یک شب را به فیلم کمدی اختصاص دهید و یک شب هم فیلم معمایی تماشا کنید. اگر فرزند دارید، بهتر است یک بار برای شاد کردن دل او به تماشای انیمیشن کودکان بنشینید و باعث خوشحالی فرزند خود شوید. تماشای فیلم را می‌توانید بین گزینه‌های خود برای تفریح در قرنطینه قرار دهید.

آشپزی کردن

آشپزی کردن در درازمدت خلاقیت‌های شما را نشان می‌دهد. شما می‌توانید در دوران قرنطینه خانگی برای پختن غذاهای جدید اقدام کنید. شاید پیش از این ایام اید گرفتن غذاهای مختلف برای شما مقدور نبود و به نوعی وقت این کار نداشتید. اما الان که وقت این کار وجود دارد، بهتر است که آشپزی کنید و مهارت‌های خود را به نمایش بگذارید. بدون شک آشپزی کردن در قرنطینه بسیار شیرین و به یادماندنی است. علاوه بر اینکه شما با این کار می‌توانید دل خانواده خود را هم بدست بیاورید. سعی کنید هر سری یک غذای خارجی درست کرده و نظر خانواده خود را جویا شوید.

موسیقی گوش دادن

موسیقی ایرانی و خارجی فرقی ندارد، چون هر یک از زیبایی‌های خود برخوردار است. پیشنهاد می‌کنیم برای تفریح در قرنطینه موسیقی گوش دادن را فراموش نکنید. این کار باعث جذب انرژی به بدن شما خواهد شد. شما می‌توانید اکثر موسیقی‌هایی که پیش از دوران قرنطینه زمانی برای شنیدن آن‌ها را نداشته‌اید را گوش کنید و لذت ببرید. در این مورد هم بهتر است نظر اعضای خانواده را بپرسید و تنها موسیقی‌های مورد علاقه خود را پخش نکنید. در ضمن بهتر است در دوران قرنطینه با سبک‌های جدید موسیقی هم آشنا شوید.

شطرنج

اگر در بازی شطرنج از مهارت و تخصص برخوردار هستید، می‌توانید به همراه یکی از اعضای خانواده خود، این بازی را انجام دهید. بازی شطرنج باعث می‌شود تمرکز شما عالی باشد و مغزتان هم به فعالیت کند. سعی کنید با تمامی افراد خانواده که در این بازی سررشته دارند، بازی کنید. حتی شما می‌توانید به همراه عزیزان خود در قرنطینه خانگی یک لیگ شطرنج برگزار کنید و حتی برای برنده بازی هم جایزه بگذارید. در این صورت بازی شما بسیار جذاب دنبال خواهد شد. شطرنج هم یکی از بهترین روش‌ها برای تفریح در قرنطینه محسوب می‌شود.  در صورتی که تمایلی به شطرنج ندارید نیز میتوانید یکی محبوب ترین بازی های تخته ی را جایگزین آن کنید.

پانتومیم

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی که انجام آن می‌تواند ایام قرنطینه را جذاب کند، بازی پانتومیم است. این بازی به صورت گروهی بوده و لحظات بسیار شیرینی را برای شما و خانوادتان رقم خواهد زد. بهتر است پاتومیم را به صورت اصولی انجام دهید و کلیه قوانین را در آن رعایت کنید. چون در این صورت بازی شما بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. سعی کنید همه اعضای خانواده خود را در این بازی شرکت دهید. سپس یارکشی کنید و در دو تیم به رقابت بپردازید. اگر در آخر به برنده بازی یک جایزه کوچک هم تعلق بگیرد، لذت بازی برای شما دوچندان خواهد شد. ما برای راحتی شما عزیزان ۱۶۰ لغت پانتومیم را از سخت به آسان آماده کرده ایم.

تئاتر

شما می‌توانید برای تفریح در قرنطینه یک نمایشنامه تئاتر برگزار کنید. این کار حداقل استعداد یکی از اعضای خانواده شما را شکوفا خواهد کرد. شما می‌توانید نمایشنامه خود را در ژانرهای مختلفی بازی کنید. برای انجام این فرآیند هم از کودکان خود غافل نشوید. در ضمن می‌توانید به بهترین بازیگر تئاتر خانگی خود هم یک جایزه بدهید. مطمئنا اجرای تئاتر می‌تواند یک سرگرمی بسیار جذاب برای شما در ایام قرنطینه لقب بگیرد.

پلی‌استیشن

اگر به بازی‌های پلی‌استیشن علاقه دارید، می‌توانید در کنار اعضای خانواده خود به انجام این بازی‌ها بپردازید. سعی کنید هر سری یک بازی جدید را امتحان کنید و البته به نظر دیگر اعضای خانواده خود هم احترام بگذارید. بهتر است همه افراد در این بازی گروهی شرکت کنند. شک نداشته باشید، افرادی که به بازی‌های این چنینی علاقه ندارند هم بعد از امتحان آن، علاقه خود را نشان خواهند داد. شما می‌توانید بازی‌‎های ماشینی، فوتبال، فکری و... را به همراه خانواده خوب انجام دهید. در ضمن سعی کنید مدت زمان زیادی را به انجام بازی‌های پلی‌استیشنی اختصاص ندهید.

نوشتن خاطرات قرنطینه

یکی از جالب‌ترین و بهترین انواع تفریح در قرنطینه نوشتن خاطرات است. با توجه به اینکه شاید این روزها ادامه‌دار باشد، نوشتن خاطرات ایام قرنطینه بسیار جالب است و می‌تواند بسیاری از خاطرات شما را زنده کند. ممکن است شما با خواندن این مطلب بسیاری از تفریح‌های پیشنهاد شده مانند آشپزی کردن، بازی کردن، موسیقی گوش دادن، گل کاشتن و سایر موارد ذکر شده را انجام دهید. پس چقدر خوب می‌شود که خاطرات انجام این کارها را در دفترچه خود ثبت کنید و بعدها آن را بخوانید.

عکاسی و فیلمبرداری

 شما می‌توانید از لحظات خوش خود در ایام قرطینه عکاسی یا فیلمبرداری کنید. این مورد هم تقریبا شبیه نوشتن خاطرات قرنطینه است. پیشنهاد می‌کنیم زمانی که اعضای خانواده شما در حال انجام کاری هستند از آن‌ها فیلمبرداری کنید و در واقع شرایط قرنطینه را واقعی جلوه دهید.

شرکت در کلاس‌های آموزش آنلاین

اگر به شرکت در کلاسی علاقه داشته‌اید و نمی‌توانستید در آن شرکت کنید، می‌توانید این کار را به صورت آنلاین انجام دهید. کلاس‌هایی مانند یادگیری نرم افزارهای مختلف، یادگیری خیاطی، گلدوزی و سایر موارد از این دست را در ایام قرنطینه به شکل آنلاین دنبال کنید. این مورد می‌تواند باعث شکوفا شدن استعداد شما شود. پس شرکت در کلاس‌های آموزش آنلاین را در لیست تفریح در قرنطینه خود جای دهید. مارکوشیال تمامی امکانات لازم را برای شرکت یا برگزاری رویدادهای آنلاین فرهم کرده است.

بازی اسم و فامیل

یکی از بهترین بازی‌هایی که از گذشته تا به حال در بین ایرانیان طرفدار داشته است، بازی اسم فامیل است. نفرات حاضر در این مسابقه از 2 نفر شروع می‌شوند. سعی کنید کلیه اعضای خانواده را به این بازی دعوت کنید و در کنار آن‌ها از این تفریح در قرنطینه لذت ببرید. در ضمن توصیه می‌کنیم که قوانین این بازی را هم به صورت تمام و کمال رعایت کنید و به برای فرد پیروز هدیه‌ای تهیه کنید. راهنمای اسم فامیل با ۳۲ حرف الفبا نیز برای شما از فراهم شده است.

یادگیری زبان جدید

در این روزها یادگیری زبان‌‎های جدید مانند زبان انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و ... به یک امر بسیار مهم تبدیل شده است. اما بسیاری از هموطنان ما وقت لازم برای یادگیری این زبان‌ها را ندارند. اما حالا که فرصت این کار وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم در کلاس‌های آموزش زبان آنلاین شرکت کنید و زبان دلخواه خود را آموزش ببینید.

مشاعره

در لیست تفریح در قرنطینه خود، مشاعره را هم قرار دهید. بدون شک مشاعره می‌تواند یک تفریح بسیار شیرین برای شما و خانوادتان باشد. برای جذاب کردن مشاعره خانگی خود، کودکان را هم شرکت دهید و سطح هوش آن‌ها را بسنجید.

نقاشی

نقاشی هم می‌تواند یک سرگرمی بسیار عالی در دروان قرنطینه باشد. به این شکل که شما یک موضوعی را طرح می‌کنید و آن را به همه اعضای خانواده خود می‌گویید. در آخر هر یک از افراد خانواده که بتواند موضوع مربوطه را به بهترین شکل به تصویر بکشد، برنده خواهد بود. در این بازی هم می‌توانید یک استعداد نقاشی خوب را در خانواده خود پیدا کنید.

سخن پایانی

در این مطلب وبلاگ مارکوشیال سعی کردیم که شما عزیزان را با چند مورد از تفریحات قرنطینه آشنا کنیم. مطمئن باشید که اگر دست روی دست بگذارید و منتظر تمام شدن این روزها باشید، برای شما بسیار سخت خواهد بود. پس بهتر است که با مطالعه این مطلب به تفریح در قرنطینه خانگی بپردازید و از آن لذت ببرید. شما با این کار می‌توانید انرژی مضاعفی را به خانواده خود تزریق کنید و تردید نداشته باشید که با پایان روزهای قرنطینه، این انرژی و نشاط در خانه شما باقی خواهد ماند.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟