نتایج بیشتری یافت نشد

جامع ترین لیست سینماهای تهران: 27 سینما + آدرس و نقشه گوگل

مقدمه

سینما یکی از بهترین مکان‌های فرهنگی تفریحی بوده و همه روزه میزبان بسیاری از خانواده‌ها می‌باشد. متاسفانه در سال‌ها اخیر به دلیل عدم کیفیت فیلم‌های ایرانی، کمتر کسی علاقه‌ای به سینما رفتن داشت، اما اکنون با بالا رفتن کیفیت فیلم‌ها و رعایت استانداردهای روز دنیا، سینماهای تهران و سراسر ایران تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های عمومی شده است. البته شهرداری تهران نیز با افتتاح چندین سینمای منحصربفرد و مجهز توانست تا تعداد بازدیدکنندگان را افزایش دهد. ما در این مطلب قصد داریم تا فهرستی از این سینماها را به همراه آدرس در اختیار شما قرار دهیم.

1- سینما کوروش یکی از بهترین سینماهای تهران

سینما کوروش تهران با ارائه خدمات بی‌نظیر توانسته نظر بسیاری از مردم پایتخت را به جلب کند و تبدیل به یکی از مفرح‌ترین سینماهای تهران شود. این سینما در پردیس کوروش واقع شده و دارای مساحتی 1000 متر مربعی می‌باشد. این سینما دارای 16 سالن بوده و در هر کدام یک فیلم اکران می‌شود. این مجموعه دارای 6 پارکینک طبقاتی با ظرفیت 2000 خودرو می‌باشد. 

-  تلفن: ۰۲۱۴۷۰۱

-  آدرس: تهران، بزرگراه ستاری شمال، نبش خیابان پیامبر مرکزی، مرکز خرید کورش، پردیس سینمایی کوروش تهران ( نمایش روی نقشه گوگل )

2- سینما پردیس قلهک

یکی دیگر از سینماهای مجهز در پایتخت، سینما پردیس قهلک در خیابان شریعتی می‌باشد. مجموعه پردیس قلهک علاوه‌بر چند سالن سینمایی، دارای رستوران، کتابخانه، باشگاه بدنسازی و سالن فوتسال است. در این سینما تمام فیلم‌های روز به همراه تئاترهای کمدی اکران می‌شود.

-  تلفن: ۰۲۱۲۲۶۴۳۵۵۳

-  آدرس: تهران، خیابان شریعتی، خیابان یخچال نمایش روی نقشه گوگل )

3- مجموعه تفریحی چارسو

پردیس سینمایی چارسو یکی از مدرنترین سینماهای تهران است. این ساختمان هفت طبقه با معماری منحصربفرد خود، دارای 5 سالن سینما، کافی‌شاپ، پارکینگ 1000 خودرویی و خدمات رفاهی فراوان است. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این سینما، جایگاه ویژه برای معلولین است.

-  تلفن: ۰۲۱۶۱۷۲۴۴۴۴

-  آدرس: تهران، خیابان جمهوری اسلامی، تقاطع پل حافظ، بازار چارسو، پردیس سینمایی چارسو  ( نمایش روی نقشه گوگل )

4- سینما گالری ملت

 سینما گاری ملت در ولیعصر قرار داشته و دارای معماری بی‌نظیر است. این مجموعه با 4 سالن سینمایی دارای گالری‌های نقاشی، کافی‌شاپ، فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و غیره بوده و یکی از مفرح‌ترین مکان‌ها در پایتخت می‌باشد. گفتنی است جشنواره فیلم فجر و جشنواره‌های بین المللی در این مجموعه برگزار می‌شوند.

-  تلفن: ۰۲۱۲۳۱۶۲

-  آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بزرگراه هاشمی رفسنجانی، روبروی کردستان، پردیس سینمایی ملت نمایش روی نقشه گوگل )

5- سینما فرهنگ

سینما فرهنگ را می‌توان جزو قدیمی‌ترین سینماهای تهران نامید. این سینما در سال 1347 تاسیس شده و در سال 96 بازسازی شد. سیستم‌های صوتی و تصویری در این مجموعه مطابق با استانداردهای روز بوده و جزو سینماهای 5 ستاره تهران است. 

-  تلفن: ۰۲۱۲۲۶۰۱۲۰۵

-  آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان دولت نمایش روی نقشه گوگل )

6- سینما آزادی

سینما آزادی در سال 1348 در خیابان شهید بهشتی تاسیس و در سال 86 بازسازی شد. این مجموعه دارای 5 سالن سینمایی بوده و علاوه‌بر آن از امکاناتی نظیر کافی‌شاپ، رستوران و چند مرکز تجاری مجلل برخوردار است. این سینما متاسفانه چند تجربه تلخ آتشسوزی را داشته و صدمات زیادی را به بار آورده است. ام با این حال هنوز هم جزو محبوب‌ترین سینماهای کشور است.

-  تلفن: ۰۲۱۸۴۴۸۰

-  آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، نبش خالد اسلامبولی (وزرا)  ( نمایش روی نقشه گوگل )

7- سینما آستارا

این سینما جزو قدیمی‌ترین سینماهای تهران بوده و در سال 96 بازسازی شده است. معماری این مجموعه به گونه‌ای است که سبک نو و سنتی را در هم آمیخته است. این سینما دارای 3 سالن اکران بوده و در کنار آن از رستوران و کافه نیز برخوردار است.

-  تلفن: ۰۲۱۲۲۷۱۴۰۲۲

-  آدرس: میدان تجریش، خیابان شهرداری نمایش روی نقشه گوگل )

8- پردیس سینمایی باغ کتاب

پردیس سینمایی باغ کتاب یکی از جدیدترین مجموعه‌های فرهنگی در تهران بوده و در سال 1396 افتتاح شد. این مجموعه دارای 11 سالن سینمایی بوده که در کنار آن یک سالن بزرگ برای مطالعه و همچنین چند کافه وجود دارد. 

-  تلفن: ۰۲۱۸۸۶۵۷۱۶۵

-  آدرس: تهران، بزرگراه شهید حقانی، ورودی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران، پردیس سینمایی باغ کتاب تهران ( نمایش روی نقشه گوگل )

9- موزه سینمای ایران

موزه سینمای ایران جزو میراث فرهنگی کشور بوده و علاقمندان می‌توانند در کنار تماشای فیلم از بنای تاریخی آن نیز بازدید کنند. این مجموعه جزو قدیمی‌ترین سینماهای تهران بوده و اخیرا چند کافه نیز به آن اضافه شده است. همچنین این موزه شامل چند سالن برای کودک و نوجوان، موسیقی و دفاع مقدس می‌باشد.


-  تلفن: ۰۲۱۲۲۷۰۵۰۰۵

-  آدرس: تهران، خیابان ولی عصر، باغ فردوس ( نمایش روی نقشه گوگل )

10- سالن‌های سینمایی برج میلاد

سالن‌های سینمایی برج میلاد در کنار مرتفع‌ترین برج ایران قرار داشته و علاقمندان می‌توانند در کنار بازدید از این برج به مراکز فرهنگی آن نظیر سینما نیز سر بزنند. سینما برج میلاد دارای چند سالن اکران، رستوران، کافه بوده و امکان تردد ویلچر در آن نیز میسر است.

-  تلفن: 0218585 

-  آدرس: تهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنارگذر اختصاصی برج میلاد، مرکز همایش های بین المللی برج میلاد ( نمایش روی نقشه گوگل )

11- پردیس سینمایی ایران مال

ایران مال بزرگترین مجموعه فرهنگی، تجاری و تفریحی تهران بوده و دارای امکانات رفاهی متعدد است. این مجموعه دارای یکی از مجهزترین سینماهای تهران بوده و تمامی استانداردهای روز دنیا را رعایت کرده است. این مجموعه از رستوران، کافه و مراکز تجاری متعدد برخوردار است و دارای پارکینگ اختصاصی نیز می‌باشد.

-  تلفن: 02146020120

-  آدرس: تهران، انتهای بزرگراه شهید همت غرب ، بزرگراه شهید خرازی، ایران مال ( نمایش روی نقشه گوگل )

12- پردیس سینمایی مگامال

این پردیس سینمایی در اکباتان و مجتمع تجاری-تفریحی مگامال واقع شده است. این مجموعه دارای 10 سالن سینمایی به همراه دو سالن برای برگزاری تئاتر و کنسرت، شهر کتاب و فروشگاه‌های فرهنگی است. همچنین یکی از مجهزترین سالن‌های سه بعدی صدای ایران را نیز در خود جای داده است.

-  تلفن: 02144634233

-  آدرس: تهران ، شهرک اکباتان فاز 2، جنب مترو اکباتان، مرکز خرید مگامال  ( نمایش روی نقشه گوگل )

13- سینما گالری سمرقند

سینما گالری سمرقند یکی از جدیدترین سینماهای تهران بوده و به تازگی تاسیس شده است. این مجموعه دارای 2 سالن سینمایی با تجهیزات صوتی و تصویری مدرن می‌باشد. یک سالن آمفی‌تئاتر نیز در کنار این مجموعه قرارداشته و علاقمندان به تئاتر می‌توانند از حضور در آن لذت ببرند.

-  تلفن: 02144489590

-  آدرس: تهران، خیابان جنت آباد جنوبی، تقاطع بلوار لاله، مجتمع تجاری سمرقند، طبقه اول نمایش روی نقشه گوگل )

14- پردیس سینمایی ارگ تهران

پردیس سینمایی ارگ تهران در سال 1395 به بهره‌برداری رسید و دارای امکانات رفاهی نظیر کافه، رستوران و پارکینگ اختصاصی است. این مجموعه مکانی آرام و مفرح برای خانواده‌های ایرانی بوده و می‌توانند چند ساعت از وقت خود را در آن بگذرانند.

-  تلفن: 02122396577

-  آدرس: تهران، میدان تجریش، مجتمع تجاری ارگ، طبقه سوم  ( نمایش روی نقشه گوگل )

15- سینما تیراژه 2

سینما تیراژه 2 را می‌توان جزو مفرح‌ترین سینماهای تهران برای بچه‌ها دانست، چراکه دارای یک شهربازی زیبا برای آن‌ها است. این سینما دارای 2 سالن اکران بوده و یکی از ارزان‌ترین سینماهای پایتخت می‌باشد. 

-  تلفن: 02177587845

-  آدرس: اتوبان امام علی به سمت جنوب خروجی شهید مدنی، جنب ایستگاه مترو شهید مدنی، مجتمع تجاری تیراژه 2  ( نمایش روی نقشه گوگل )

16- پردیس سینمایی کیان

این مجموعه محبوب‌ترین سینما در جنوب تهران بوده و دارای 3 سالن اکران می‌باشد. پردیس سینمایی کیان نیز مانند سینما تیراژه از شهربازی برخوردار است و خانواده‌ها می‌توانند کودکان خود را برای تفریح به آنجا ببرند.

-  تلفن: 02155451000

-  آدرس: تهران، بزرگراه نواب، بعد از پل حق شناس، خروجی چراغی و سعیدی، بلوار شهید چراغی (جوانه)، شماره 41 ( نمایش روی نقشه گوگل )

17- سینما هروی

سینما هروی جزو جدیدترین سینماهای تهران بوده و میزبان علاقمندان به فیلم می‌باشد. این مکان با قابلیت رزرو به صورت خانوادگی و سازمانی، گزینه‌ای مناسب برای آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل بوده تا وقت خود را در کنار خانواده بگذرانید.

-  تلفن: 02126752394

-  آدرس: میدان هروی، خیابان موسوی، نبش خیابان نازک، مرکز خرید هروی سنتر ( نمایش روی نقشه گوگل )

18- سینما شکوفه

سینما شکوفه که تا سال 1388 سیلوانا نام داشت دارای ظرفیتی 770 نفری می‌باشد. این سینما پس از بازسازی از امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای نظیر تصویر و صوت باکیفیت و کافه برخوردار شده است. 

-  تلفن: 02133512701

-  آدرس: تهران، ضلع جنوب غربی میدان شهدا  ( نمایش روی نقشه گوگل )

19- سینما ایران

سینما ایران جزو قدیمی‌ترین سینماهای تهران بوده و مدتی است نام آن به مجموعه فرهنگی تفریحی تهران تغییر کرده است. این مجموعه با مساحتی معادل 5700 متر مربع دارای 4 سالن اکران با ظرفیت 1000 نفر می‌باشد. از امکانات رفاهی این مجموعه می‌توان به کافی‌شاپ، فست فود و سالن انتظار 500 مترمربعی اشاره کرد.

-  تلفن: 02177538711

-  آدرس: خیابان شریعتی، روبروی بهار شیراز، پلاک ۴۴۹، مجموعه فرهنگی هنری تهران  ( نمایش روی نقشه گوگل )

20- سینما پیروزی

سینما پیروزی که قبلا همه آن را با نام پانوراما می‌شناسند دارای مساحتی معادل 1400 مترمربع بوده و یکی از قدیمی‌ترین سینماهای پایتخت است. این سینما دارای امکانات رفاهی مناسب بوده واز سیستم‌های صوتی و تصویری مدرن برخوردار است.

-  تلفن: 02177759223

-  آدرس: خیابان پیروزی، چهارراه کوکاکولا ( نمایش روی نقشه گوگل )

21- سینما قدس

سینما قدس یکی از سینماهای تهران است که در سال 1395 بازسازی شد. این سینما که قبلا با نام پولیدور شناخته می‌شد دارای 478 نفر ظرفیت است. این سینما به دلیل قدمت خود می‌تواند شما را به حال و هوای تهران قدیم ببرد.


-  تلفن: ۰۲۱۸۸۹۰۷۲۰۸

-  آدرس: تهران، میدان ولیعصر نمایش روی نقشه گوگل )

22- سینما آفریقا

سینما آفریقا در سال 1343 با نام آتلانتیک تاسیس شد. این سینما دارای 1000 نفر گنجایش بوده و در سال 1357 بازسازی شده است. این مجموعه یکی از قدیمی‌ترین و نوستالوژیک‌ترین سینماهای ایران بوده و هنوز بافت سنتی خود را تا حدودی حفظ کرده است.

-  تلفن: 02188907171

-  آدرس: تهران، بالاتر از میدان ولیعصر ( نمایش روی نقشه گوگل )

23- سینما سپیده

سینما سپیده در سال 1322 افتتاح شد و جزو قدیمی‌ترین سینماهای تهران است. این سینما قبلا با نام دیانا شناخته می‌شد و دارای 688 نفر ظرفیت می‌باشد. در ضمن سالن دوم این سینما که 84 نفری است در سال 1383 افتتاح شد. شینما سپیده از درجه کیفی ممتاز برخوردار است.

-  تلفن:66405574-021 

-  آدرس: خیابان انقلاب، نبخش خیابان وصال ( نمایش روی نقشه گوگل )

24- سینما اروپا

سینما اروپا نیز جزو لیست بهترین سینماهای شهر تهران است و طرفداران بسیار زیادی در سطح پایتخت دارد. این سینما در سال 1347 بنا شده است و ظرفیتی معادل 1176 نفر دارد. مالک کنونی سینما اروپا جناب آقای وحید مجتهدی است. بدون تردید این سینما جزو شیک‌ترین سینماهای پایتخت کشورمان است.

-  تلفن: 33913179-021

-  آدرس: خیابان جمهوری، بین میدان بهارستان و خیابان سعدی ( نمایش روی نقشه گوگل )

25- اریکه ایرانیان

این سینما جزو معروف‌ترین سینماهای تهران است و با زیر بنای 20 هزار متر مربعی خود در لیست بزرگ‌ترین سینماهای پایتخت کشورمان جای دارد. در کل مجموعه اریکه ایرانیان بسیار شیک و زیبا است. سینما اریکه ایرانیان نیز شامل 8 طبقه می‌شود که 6 طبقه آن در ارتفاع و دو طبقه دیگر آن زیرزمین و پارکینگ می‌باشد. این سینما سه سالن مجهز دو منظوره دارد.

-  تلفن: 22370001-021

-  آدرس: شهرک قدس، بلوار اصلی فرحزادی، نبش ارغوان ( نمایش روی نقشه گوگل )

26- سینما آسیا

سینما آسیا هم همانند سینما اریکه ایرانیان بسیار زیبا است. این سینما نیز طرفداران بسیار زیادی در سنین مختلفی دارد و همه روزه افراد متعددی برای تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود به سینما آسیا می‎‌روند. مالک کنونی این سینمای زیبا محمد عطا خان است و طراحی این سینما نیز به عهده هوشنگ سیحون بوده است. سینما آسیا در سال 1337 با فیلم اکلاهاما کار خود را شروع کرد. ظرفیت این سینما 994 نفر می‌باشد.

-  تلفن: 66400152-021

-  آدرس: خیابان جمهوری، جنب خیابان ولیعصر ( نمایش روی نقشه گوگل )

27- سینما پارامونت

سینما پارامونت یکی از بهترین و معروف‌ترین سینماهای پایتخت کشورمان است که طرفداران زیادی در سنین گوناگون دارد. با توجه به حضور مداوم علاقمندان فیلم در این سینما، می‌توان سینما پارامونت را هم جزو سینماهای پرهوادار تهران محسوب کرد. ضیاالله مسعوی نراقی در حال حاضر مالک سینما پارامونت است. پروژه ساخت این سینما در فروردین ماه سال 1345 شمسی به اتمام رسید.

-  تلفن: 648321-021

-  آدرس: بنیاد مستعضفان، زیر مجموعه‌ی فرهنگی شهید چمران ( نمایش روی نقشه گوگل )

سخن پایانی

تماشای فیلم، سریال و فیلم سینمایی در کنار خانواده بسیار شیرین و لذت بخش است. اما مطمئنا تماشای فیلم در سالن‌های سینما بسیار جذاب‌تر خواهد بود، زیرا سینما به غیر از پخش فیلم، یک مکان تفریحی است و بدون تردید لحظات بسیار شیرینی را برای شما عزیزان می‌سازد. شما می‌توانید با دوستان و خانواده برای تماشای فیلم مورد علاقه خود یکی از سینماهای گفته شده در این مطلب را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با ورود به سایت مارکوشیال دوستان جدید پیدا کرده و به همراه آن‌ها و خانواده خود برای تماشای فیلم به سینما بروید. باعث افتخار ما است که یک روز خاطره انگیز را برای شما بزرگواران رقم بزنیم.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟