نتایج بیشتری یافت نشد

راه های پارک جنگلی چیتگر | امکانات (دریاچه چیتگر تهران)، مسیرهای دسترسی + تصاویر

پارک جنگلی چیتگر 

آیا به طبیعت‌گردی و گردش در مکان‌های تفریحی شهر علاقه دارید؟ اگر از اهالی شهر تهران باشید، حتما می‌دانید که این شهر پر از جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های گردشگری زیبا است. یکی از بهترین پارک های تهران، پارک جنگلی چیتگر است.

بنابراین اگر قصد دارید یک روز خوب را در کنار دوستان و یا خانواده خود پشت سر بگذارید، کافیست که به اتوبان تهراج کرج وارد شوید و با توجه به تابلوهای راهنما، به پارک زیبای چیتگر بروید. پارک جنگلی چیتگر پر شده از درخت‌های بلندقامت و قدم زدن در این مکان، تجربه بسیار فوق‌العاده‌ای است. هم اکنون هم بسیاری از شهروندان تهرانی، کرجی و... به این پارک سر می‌زنند؛ این موضوع را می‌توان از جمعیت بسیار زیادی که هر روز در پارک چیتگر حضور دارند، فهمید.

قسمتی از پارک چیتگر به صورت بکر و قسمت دیگر پر از امکانات تفریحی است. در واقع اگر به غرب پارک بروید می‌توانید لذت حضور در یک فضای جنگلی را تجربه کنید. برای استفاده از امکانات تفریحی مختلف نیز می‌توانید به بخش شرقی پارک چیتگر سر بزنید و از این امکانات استفاده کنید. ارتفاع حداقلی این پارک از سطح دریا بیش از 1313 متر است. پارک چیتگر در بین بزرگ‌ترین پارک جنگلی‌های تهران و حتی کشور قرار دارد. حدود 734 هکتار از این مکان، از پوشش درختی تشکیل شده است. در کل این بوستان برای ورزش، پیاده‌روی، پیک نیک و سایر موارد از این دست، گزینه بسیار مناسبی است. پارک جنگلی چیتگر امکانات تفریحی جذابی نیز دارد که در ادامه این مطلب وبلاگ مارکوشیال، قصد داریم این امکانات را معرفی کنیم.

فضای فوق‌العاده پارک چیتگر

یکی از بهترین خصوصیات پارک چیتگر، فضای بسیار دلنشین و آرام این مجموعه تفریحی است. فرض کنید در مکانی قدم می‌زنید که مملو از درختان سر به فلک کشیده و صدای پرندگان است. مطمئنا تجربه این حس بسیار لذت‌بخش است. اما این تمام ماجرا نیست؛ شباهت بسیار زیادی که این پارک جنگلی به جنگل‌های شمال کشور دارد، حس بسیار خوبی را بازدیدکنندگان تزریق می‌کند. هوای بسیار خنک، پیچ و خم‌های جالب، گونه‌های گیاهی متفاوت و... نیز باعث تمایز پارک چیتگر نسبت به دیگر پارک‌ها شده است.

هر چه بیشتر در پارک جنگلی چیتگر قدم بزنید، با نمای بسیار جذاب‌تری مواجه خواهید شد. در گوشه و کنار این مجموعه، سکوها و آلاچیق‌هایی برای خانواده‌ها قرار داده شده است که در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنند. در ضمن شما می‌توانید بر روی نیمکت‌هایی که زیر سایه درختان قرار دارند، بنشینید و آرامش این طبیعت زیبا را حس کنید. اگر قصد دارید به پارک جنگلی چیتگر بروید، به چند نکته دقت داشته باشید.

برای مثال شما باید یک فضای دنج از این مجموعه را برای نشستن پیدا کنید. سکوها و آلاچیق‌هایی که در پارک چیتگر هستند، در روزهای تعطیل به زودی پر خواهند شد. البته این مسأله هیچ تاثیر منفی در گردش شما نخواهد گذاشت. زیرا زمین پارک چیتگر بسیار صاف و هموار بوده و مناسب نشستن است. بنابراین بهتر است که زیرانداز هم به همراه خود ببرید. پیشنهاد می‌کنیم که لذت غذا خوردن در این محیط پارک و سالم را از دست ندهید. اگر قصد ندارید درگیر پخت کباب شوید، می‌توانید یک غذای حاضری ساده تهیه کرده و نوش جان کنید. ضمن اینکه شما می‌توانید در این پارک جنگلی زیبا، به عکاسی مشغول شوید و خاطرات خود را به یادگار ثبت کنید.

امکانات پارک جنگلی چیتگر

بسیار از مردم شهر تهران تنها برای قدم زدن و یا یه پیک نیک ساده به پارک جنگلی چیتگر تشریف می‌آورند. اما افرادی هم هستند که در کنار گشت و گذار در این مجموعه تفریحی زیبا، به دنبال استفاده از امکانات تفریحی هم هستند. به همین منظور امکانات متعددی در این پارک جنگلی قرار گرفته است که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر به پارک چیتگر بیایید و از این امکانات بهره ببرید، به هیچ عنوان متوجه گذر زمان نخواهید شد.

 البته پارک چیتگر از امکانات رفاهی هم برخوردار است. برای مثال می‌توان به مواردی چون پارکینگ بزرگ اختصاصی، سرویس‌های بهداشتی، کافه، رستوران، بوفه، آبخوری و... اشاره کرد. اما در این بخش از مطلب تصمیم داریم، امکانات منحصر به فرد و جالب پارک چیتگر را به شما عزیزان معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

پیست دوچرخه سواری

یکی از قدیمی‌ترین و همچنین مشهورترین امکاناتی که پارک جنگلی چیتگر دارد، پیست دوچرخه‌سواری است. این ویژگی باعث پرطرفدار شدن این پارک بین مردم تهران شده است. بسیاری از مردم تهران دوچرخه‌های خود را بر روی باربند ماشین وصل می‌کنند و برای دوچرخه سواری به پارک چیتگر می‌آیند. در پارک چیتگر پیست‌های گوناگونی نظیر پیست سرعت، استقامت و کوهستانی ساخته شده است. در ضمن اگر شما دوچرخه هم نداشته باشید، می‌توانید در یکی از ایستگاه‌های اجاره دوچرخه، یکی از آن‌ها را با قیمت مناسب اجاره کنید.

پینت‌بال

از دیگر امکانات تفریحی جذاب پارک جنگلی چیتگر می‌توان از زمین پینت‌بال یاد کرد. در بخش شرقی پارک بزرگ چیتگر، یک زمین پینت‌بال طراحی شده است که شما می‌توانید به همراه دوستان خود به این زمین بروید و به بازی بپردازید.

باشگاه سوارکاری

وجود باشگاه سوارکاری در پارک جنگلی چیتگر، یکی از مهم‌ترین دلایل پررونق بودن این مجموعه به حساب می‌آید. افرادی که به رشته سوارکاری علاقه دارند، می‌توانند با حضور در باشگاه سوارکاری پارک چیتگر، از این ورزش لذت ببرند. جالب است بدانید که این باشگاه، اعضای ثابتی دارد و همه روزه دایر است. در ضمن شما می‌توانید کودکان خود را برای آموزش به باشگاه سوارکاری چیتگر بیاورید. در نهایت اینکه اگر عضو باشگاه نیستید، می‌توانید یکی از اسب‌ها را با قیمت خوب کرایه کنید. 

میشه‌زار

اگر به حیوانات علاقه دارید، می‌توانید به بخش غربی پارک مراجعه کرده و با حضور در محوطه نگهداری حیات‌وحش، از حیوانات مختلف بازدید کنید. در این مکان حیواناتی چون قوچ، میش، خرگوش، طاووس و ... وجود دارند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

پخت کباب در پارک جنگلی چیتگر

یکی از جذاب‌ترین تفریحات در مکان‌های این چنینی، پخت کباب است. برای این کار، شما می‌توانید به همراه خود وسایل مورد نیاز طبخ کباب را ببرید و در منقل‌های پارک چیتگر، مشغول به پخت کباب شوید. در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید در جنگل آتش درست کنید، چون با این کار ممکن است به فضای طبیعی پارک آسیب وارد کنید. بنابراین حتما برای پخت کباب از منقل‌ها قرار داده شده در پارک استفاده کنید.

رستوران‌های پارک چیتگر

اگر زمان لازم برای پخت کباب و دیگر غذاها را ندارید و یا قصد دارید که بیشتر وقت خود را به گردش در پارک اختصاص دهید، می‌توانید به یکی از رستوران‌های واقع شده در پارک جنگلی چیتگر بروید. چهار رستوران در این مجموعه تفریحی وجود دارد که انواع و اقسام غذاها را با بهترین کیفیت ممکن ارائه می‌کنند. رستوران تشریفات در بخش غربی پارک، رستوران مروارید و شب‌های گلستان در بخش شرقی پارک و همچنین رستوران باراد در نزدیکی پیست سوارکاری، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند.

مکان‌های نزدیک به پارک چیتگر

اگر تصمیم دارید یک روز را به گردش در پارک جنگلی چیتگر اختصاص دهید، می‌توانید بعد از گشت و گذار در این پارک زیبا، به مکان‌ها نزدیک آن‌ هم مراجعه کنید. برای مثال می‌توان به مکان‌هایی چون پارک ارم، محور چهارباغ، آبشار البرز، پارک جنگلی لتمال کن، رود دره کن، پردیس اسب‌سواری و شهربازی تهران لند اشاره کرد که در مجاورت پارک چیتگر واقع شده‌اند. بازدید از این مکان‌ها هم مثل بازدید از پارک چیتگر بسیار جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود.

بوستان ریحانه مخصوص بانوان

در بخش شرقی پارک جنگلی چیتگر تهران، امکانات بسیار مناسبی برای بانوان در نظر گرفته شده است. یکی از این امکانات بوستان ریحانه می‌باشد و مخصوص بانوان است. این بوستان با فضای حدود 18 هکتار، به یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های بانوان تهران تبدیل شده است. پارک ریحانه نقطه بسیار امنی برای خوش‌گذرانی و تفریح خانم‌ها به حساب می‌آید. در واقع امکان ورزش و پیاده‌روی با پوشش راحت در پارک ریحانه وجود دارد و بانوان می‌توانند با خیال راحت از تفریح در این مکان لذت ببرند.

در ضمن آلاچیق و سکوهایی هم برای استراحت بانوان، در این بوستان ساخته شده است. بنابراین شما بانوان نیز می‌توانید برای خوش‌گذرانی و تفریح راحت در کنار دوستان خود، به این پارک واقع شده در پارک جنگلی چیتگر سر بزنید. از نکات بسیار جالب در خصوص بوستان ریحانه، وجود امکانات تفریحی متعدد در این پارک است. 

امکاناتی نظیر:

- میز شطرنج

سالن تنیس روی میز

سالن بیلیارد [ لیست ۱۹ باشگاه بیلیارد تهران ]

سالن بدنسازی

میز فوتبال دستی

پیست دوچرخه سواری

نکاتی برای برگزاری پیک نیک در پارک چیتگر

در تفریح و گردش در پارک جنگلی چیتگر و سایر مکان‌ها استان تهران، نکاتی وجود دارد که باید رعایت شوند. برای مثال می‌توان به عدم ایجاد آتش در این منطقه اشاره کرد. در بخشی از مطلب هم اشاره کردیم، که روشن کردن آتش یکی از بزرگ‌ترین خطراتی است که سلامت پارک را به خطر میاندازد. بسیاری از شهروندان تهرانی عادت کرده‌اند که پس از حضور در پارک جنگلی چیتگر، آتشی برپا کرده و بساط پخت کباب را فراهم کنند.

 متاسفانه این رسم بسیار نادرست بوده و ممکن است باعث آتش‌سوزی بخشی از جنگل شود. در واقع اگر شما در خاموش کردن آتش کمی سهل‌انگاری کنید، وزش باد موجب گسترده شدن آتش خواهد شد و خطراتی را به بار خواهد آورد. بهتر است برای پخت کباب در پارک چیتگر، از منقل‌هایی که برای این کار تهبیه شده‌اند، استفاده کنید. در ضمن اگر تصمیم دارید در پارک چیتگر، چای ذغالی نوش جان کنید، باید از همین منقل‌ها کمک بگیرید. 

یکی دیگر از آسیب‌هایی که ممکن است به طبیعت بکر پارک وارد شود، ریختن زباله است. اگر به پارک جنگلی چیتگر رفته باشید، حتما می‌دانید که این مجموعه بسیار تمیز و زیبا است. پس سعی کنید شما هم با رعایت نکات بهداشتی، مانع از بین رفتن زیبایی‌های طبیعت شوید. سعی کنید کیسه زباله را هم در لیست وسایل خود قرار دهید و آشغال‌های خود را درون آن بریزید.

دریاچه چیتگر

از مهم‌ترین خصوصیات پارک جنگلی چیتگر می‌توان به وجود دریاچه چیتگر در نزدیکی آن اشاره کرد. مطمئنا زندگی در کلان‌ شهر‌ها بسیار دشوار و خسته‌کننده است. بخصوص شهر تهران که پر از آلودگی و ترافیک می‌باشد. اما راه‌هایی برای فرار از این ترافیک وجود دارد. یکی از بهترین راه‌ها مراجعه به پارک و دریاچه چیتگر تهران است. این دریاچه در مجاورت پارک چیتگر قرار دارد و بسیار زیباست.

شما می‌توانید به همراه دوستان و خانواده خود برای پیک نیک در این دریاچه زیبا حضور پیدا کنید. فضای دریاچه چیتگر تهران هم پر از آلاچیق‌هایی می‌باشد که برای استراحت و نشستن طراحی شده است. یکی از بهترین ویژگی‌های دریاچه چیتگر، قایق‌سواری است. شما می‌توانید با هزینه مناسب یکی از قایق‌ها را اجاره کرده و لذت گشت و گذار خود را با قایق‌سواری در این مکان کامل کنید.

 وجود ماهی‌های بسیار زیبا در دریاچه چیتگر، فضای بسیار زیبا، هوای پاک و... می‌تواند شما را مجاب به حضور در این مکان کند. دریاچه چیتگر بسیار بزرگ است و چیزی حدود 250 هکتار مساحت دارد. این دریاچه از امکاناتی چون زمین بازی برای کودکان، رستوران، کافی‌شاپ، قسمتی برای ماهیگیری، سرویس بهداشتی و... برخوردار است. توصیه می‌کنیم که اگر قصد دارید به پارک جنگلی چیتگر تشریف بیاورید، حتما به دریاچه چیتگر هم سر بزنید.

مسیر دسترسی

در این بخش از مطلب قصد داریم، مسیرهای دسترسی به پارک جنگلی چیتگر را برای شما عزیزان توضیح دهیم. راحت‌ترین مسیر برای دسترسی به این پارک زیبا، آزاد راه تهران است. مسیری که از خروجی دوم و بخش مدیریت پارک می‌گذرد. اهالی استان البرز نیز می‌توانند از مسیر اتوبان تهران کرج به پارک چیتگر تشریف بیاورند. کرجی‌ها می‌توانند از مترو هم برای حضور در پارک چیتگر تهران استفاده کنند.

راه‌های گوناگونی برای رسیدن به پارک جنگلی چیتگر وجود دارد.

برای مثال:

از مسر بلوار کوهک و ایستگاه مترو چیتگر

بلوار دستواره، پس از پمپ گاز

آزادشهر، فاز غربی

آدرس: دریاچه چیتگر در منطقه ۲۲ : همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس

سخن پایانی

در این مطلب قصد داشتیم شما عزیزان را به پارک جنگلی چیتگر و دریاچه چیتگر آشنا کنیم. در این مقاله متوجه شدیم، که پارک چیتگر امکانات بسیار زیادی را خود قرار داده است. امکاناتی که مطمئنا باعث جلب توجه بازدیدکنندگان خواهد شد. اگر از اهالی استان تهران هستید و تاکنون به پارک زیبای چیتگر نرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که به همراه خانواده و عزیزان خود یک روز به تفریح در این مکان اختصاص دهید. 

یکی از راه‌های حضور در پارک چیتگر و تجربه متفاوت در این مکان تفریحی، اپلیکیشن و یا وب‌سایت مارکوشیال است. شما در سایت و یا اپلیکیشن مارکوشیال می‌توانید به یکی از رویدادهای گشت و گذار در پارک چیتگر بپیوندید. ضمن اینکه می‌توانید در این سایت یک رویداد ترتیب دهید و افراد گوناگون را به رویداد خود دعوت کنید. امیدواریم که تفریح خوبی را در پارک چیتگر پیشت سر بگذارید.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟