نتایج بیشتری یافت نشد

دیدنی های پارک ملت [15 تصویر] + راه های دسترسی

مشهورترین پارک پایتخت

پارک ملت به عنوان یکی از بهترین پارک‌های شهر تهران شناخته می‌شود. شاید بتوان این بوستان را مشهورترین پارک پایتخت کشور نیز نامید. به علت اینکه بوستان ملت در یک موقعیت عالی ساخته شده است، دسترسی به آن بسیار ساده می‌باشد. در ضمن این پارک نزد اهالی شهر تهران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و در اکثر ایام سال شلوغ است. در واقع اگر از مردم تهران بپرسید که پارک محبوب شما کجاست، اکثر آن‌ها پارک ملت را انتخاب می‌کنند. دلایل زیادی مبنی بر محبوبیت این پارک بین اهالی پایتخت وجود دارد که در ادامه این مطلب وبلاگ مارکوشیال به معرفی این دلایل می‌پردازیم.

بوستان ملت بیش از 340 هزار متر مربع مساحت دارد و بزرگ‌ترین پارک تهران می‌باشد. از این پارک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های کشور نیز یاد می‌شود. قدمت پارک ملت بیش از 40 سال است. بوستان ملت در سال 1353 هجری شمسی در یکی از بهترین و خوش آب و هواترین مناطق تهران که در حال حاضر جزو منطقه 3 این شهر می‌باشد، ساخته شده است. سبک ساخت این بوستان بریتانیایی است و با سایر پارک‌های تهران تفاوت دارد. در کل این اطمینان را می‌دهیم که با حضور در این پارک، لحظات شیرین و خاطره‌انگیزی را سپری کنید. 

امکانات پارک ملت تهران

علاوه بر بزرگی و زیبایی پارک ملت، امکانات این بوستان نیز بسیار منحصر به فرد هستند. باید بگوییم امکاناتی که بوستان ملت در خود دارد، فراتر از انگشتان یک دست می‌باشد. اما پیش از این که در خصوص خصوصیات متعددی که این پارک در خود دارد صحبت کنیم، قصد داریم کمی به معرفی این بوستان بپردازیم.

قبل از انقلاب اسلامی نام این پارک، بوستان شاهشناهی بود. وسعت پارک ملت به قدری زیادی است که از قسمت شرقی به خیابان ولیعصر، از قسمت غربی به مجموعه ورزشی انقلاب، از قسمت جنوبی به بزرگراه نیایش و از قسمت شمالی به سازمان صدا و سیما منتهی می‌شود. از بوستان ملت می‌‌توان به عنوان هویت هنری و فرهنگی پایتخت کشورمان یاد کرد. در واقع این پارک به بهترین شکل ممکن فرهنگ و هنر شهر تهران را به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نشان می‌دهد.

به غیر از این موارد، بوستان ملت بهترین گزینه برای تفریح در کنار خانواده و دوستان است. یعنی اگر قصد دارید به همراه عزیزان خود یک روز را به گشت و گذار و پیک نیک اختصاص دهید، این پارک مناسب‌ترین گزینه برای شما می‌باشد. امکانات بسیار زیادی که در بوستان ملت وجود دارد، این اجازه را به شما می‌دهد که تفریح دلنشینی را پشت سر بگذارید. اطمینان داشته باشید که با حضور در این بوستان، هیچ مشکلی از بابت جای پارک، سرویس بهداشتی، فضای برای بازی کودکان، نمازخانه، بوفه و... نخواهید داشت. همچنین وجود آلاچیق‌های متعدد در محوطه بوستان ملت تهران به شما کمک می‌کند که اقامت راحتی در این مجموعه داشته باشید. آیا می‌خواهید با امکانات متفاوت پارک ملت آشنا شوید؟! پس با ما همراه باشید.

ورودی زیبایی بوستان ملت تهران

یکی از مهم‌ترین خصوصیاتی که باعث می‌شود بازدیدکنندگان زیادی جذب یک بوستان و یا مجموعه تفریحی شوند، ورودی آن مکان است. بوستان ملت ورودی‌ها بسیار زیبایی دارد که توجه همه را جلب می‌کند. این ورودی‌ها با گلکاری‌های جذاب، درختان بلند، المان‌های شهری منحصر به فرد، تندیس‌های جالب و همچنین آب‌نماهای زیبایی که دارد، جلوه فوق‌العاده‌ای را به این پارک بخشیده‌اند. 

در ضمن ورودی پارک ملت، مناسب اسکیت‌بازان و اسکوترسواران است. در واقع سطح صاف ورودی این بوستان، باعث شده که یک مکان بسیار مناسب برای علاقمندان به اسکوترسواری و اسکیت‌سواری ایجاد شود. در ضمن خانواده‌هایی که برای فرزندان خود ماشین کنترلی تهیه کردند، می‌توانند از این مکان برای بازی کودکان خود استفاده کنند. 

رستوران‌های نزدیک پارک ملت

شما می‌توانید در صورت نیاز، در رستوران‌های باکیفیت بوستان ملت حضور داشته باشید و مشغول خوردن یک غذای لذیذ شوید. منظره‌ای که این رستوران‌ها در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد، بسیار زیبا است. از نکات ویژه در خصوص رستوران‌هایی این پارک، می‌توان به کیفیت عالی و قیمت مناسب آن‌ها اشاره کرد. ضمنا اگر قصد غذا خوردن در این رستوران‌ها را هم نداشته باشید، می‌توانید به همراه دوستان و یا خانواده خود به کافی‌شاپ‌های این مجموعه تفریحی بزرگ تشریف ببرید. در این کافی‌شاپ‌ها هم بهترین نوشیدنی‌ها و بستنی‌ها وجود دارد که توصیه می‌کنیم حتما آن‌ها را امتحان کنید.

پردیس سینمایی ملت

همانطور که گفتیم پارک ملت امکانات بسیار منحصر به فردی دارد. اگر به بوستان ملت رفته باشید، حتما می‌دانید که در قسمت جنوب غربی این پارک، با یک ساختمان بسیار جذاب مواجه خواهید شد که نام آن پردیس سینمایی ملت است. جالب است بدانید که این مجموعه، در لیست بزرگ‌ترین سینماهای کشورمان قرار دارد و مساحت آن بیش از 15 هزار متر مربع است. در این پردیس چهار سینما با بهترین امکانات بین‌المللی قرار دارد. نکته جالب دیگر ظرفیت 2200 نفری این سالن‌ها می‌باشد. نکته ویژه در مورد پردیس سینمایی ملت، وجود امکانات رفاهی گوناگون نظیر کافی‌شاپ، رستوران، فروشگاه‌های فرهنگی و همچنین فضای نمایشی وجود دارد. پردیس سینمایی ملت طرفداران بسیار زیادی را در شهر تهران به خود اختصاص داده است؛ به شکلی که این مکان در تمامی ساعات روز پررونق می‌باشد.

سینما چهار بعدی

اگر به قسمت غربی پارک ملت سر بزنید، با یک سینما چهار بعدی مجهز رو به رو خواهید شد. در این مکان می‌توانید لحظات بسیار مهیجی را سپری کنید. سینما چهار بعدی بوستان ملت تهران، از ساعت 17 تا 22 باز می‌باشد. شما می‌توانید با نشستن روی صندلی‌‌های این سینما و همچنین استفاده از عینک مخصوص، شرایط بسیار هیجان‌انگیز و متفاوتی را تجربه کنید. 

مسیر پیاده‌روی

یکی از بهترین و سالم‌ترین تفریحاتی که در هر بوستانی می‌توان تجربه کرد، پیاده‌روی است. فضای بوستان ملت تهران هم به نوعی است که قدم زدن در آن بسیار لذت بخش می‌باشد. پیاده‌روی در بین درختان بلند و همچنین فضای سبز این بوستان بسیار جذاب خواهد بود. توصیه می‌کنیم که برای پیاده‌روی در یک مکان مناسب و آرام، پارک ملت تهران را انتخاب کنید.

باغ وحش بوستان ملت

در نزدیکی سینما چهار بعدی بوستان ملت تهران، یک باغ وحش زیبا و کوچک قرار دارد. در این باغ وحش بیش از 30 گونه حیوانی نگهداری می‌شود. این قسمت از پارک ملت بسیار جالب است، زیرا شما در آن می‌توانید فرزندان خود را با چندین حیوان مختلف آشنا کنید. باغ وحش بوستان ملت جذابیت‌های بسیار زیادی را خود دارد. جالب است بدانید که برخی از این 30 نوع گونه حیوانی که در این پارک وجود دارند، می‌توانند در فضای باز حضور داشته باشند. علاقمندان به حیوانات نیز می‌توانند در این فضای باز حضور داشته باشند و به بازدید از این حیوانات بپردازند. 

پرندگان بسیار زیادی در این باغ وحش وجود دارد که به عنوان مثال می‌توان از طوطی، قو مشکی، شترمرغ، اردک، طاووس، فنچ، کرکس، جغد، مرغ عشق و مرغابی اشاره کرد. همچنین وجود حیواناتی مختلفی چون غزال، آهو، میمون، مارال، بزکوهی، خرگوش و گوزن شاخ‌دار جلوه بسیار جالبی را به این باغ وحش کوچک بخشیده است. 

مکانی مناسب برای پیک نیک و عکاسی

بسیار از اهالی تهران تنها برای قدم زدن به بوستان ملت می‌آیند. اما اگر به این پارک رفته باشید، می‌دانید که این بوستان یک مکان بسیار ایده‌آل برای پیک نیک است. اگر شما قصد دارید که زمان بیشتری را در بوستان ملت تهران سپری کنید، می‌توانید با تهیه یک غذای مختصر، زیرانداز، میوه و... به پارک ملت شریف بیاورید. البته لازم به ذکر است که در بوستان ملت همانند پارک چیتگر و پارک طالقانی، امکان روشن کردن آتش وجود ندارد. بنابراین اگر قصد داشتید برای پیک نیک به این پارک سر بزنید، غذا و تنقلات مختصری تهیه کنید.

یکی از لذت‌های پیک نیک و گشت و گذار، عکاسی است. اما مکانی که در آن عکاسی انجام شود نیز بسیار حائزاهمیت است. بوستان ملت یکی از محبوب‌ترین و البته بهترین مکان‌های پایتخت برای ثبت عکس‌های خاطره‌انگیز و زیبا است. در هر ساعت از روز افراد بسیار زیادی با گوشی و حتی دوربین‌های حرفه‌ای، مشغول عکاسی در پارک ملت تهران هستند. پس توصیه می‌کنیم، در صورت حضور در بوستان ملت، تجربه عکاسی در این مکان را به هیچ عنوان از دست ندهید.

دریاچه پارک ملت

یکی از بهترین خصوصیات بوستان ملت تهران، دریاچه این پارک است. شما می‌توانید در قسمت شمال بوستان ملت، به دریاچه مصنوعی سر بزنید و ساعاتی را در این مکان بگذارنید. این قسمت، جلوه بسیار خوبی و دلنشینی را به پارک‌ ملت‌ بخشیده است. همچنین وجود پل فلزی بر روی این دریاچه مصنوعی، زیبایی‌های این قسمت از بوستان را دوچندان کرده است. شما می‌توانید بر روی این پل قدم بزنید و حس متفاوتی را تجربه کنید. تماشای منظره بوستان ملت و همچنین دریاچه مصنوعی این پارک از روی فلزی، یک تجربه منحصر به فرد و فوق‌العاده است.

زمین بازی خردسالان

یکی از مهم‌ترین نکات تفریح در کنار خانواده، سرگرمی کودکان است. وجود زمین‌های بازی در پارک ملت، این اجازه را به کودکان شما می‌دهد، که از مدت زمان حضور خود در این مکان تفریحی، نهایت لذت را ببرند. در دو قسمت از بوستان ملت، زمین‌های بازی برای فرزندان شما قرار گرفته است که امکانات بسیار زیادی دارد.

 ضمنا اصلا نگران سلامت فرزندان خود در این فضاها نباشید، زیرا هر یک از وسایل بازی موجود در این زمین‌ها، با استاندارد جهانی ساخته‌ شده‌اند. یکی از این زمین‌ بازی‌ها در نزدیک خیابان ولیعصر واقع شده و دیگری نیز درست پشت پردیس سینمایی ملت قرار دارد. در ضمن وجود وسایل بازی و سرگرمی برای بزرگسالان نیز جزو مهم‌ترین امکانات پارک ملت تهران است. در ادامه این مطلب به معرفی این وسایل سرگرمی خواهیم پرداخت

فوتبال دستی

علاقمندان ورزش فوتبال دستی می‌توانند در بوستان ملت تهران حضور پیدا کنند. شما می‌توانید با یکی از دوستان خود به این پارک بیایید و به رقابت با او بپردازید. بدون تردید بازی فوتبال دستی در فضای باز به همراه یک دوست، بسیار شیرین و به یادماندنی خواهد بود.

پینگ پنگ

شما می‌توانید با به همراه آوردن وسایل بازی پینگ پنگ (توپ و راکت)، در پارک ملت تهران حضور پیدا کنید و از این بازی لذت ببرید. وجود میزهای پینگ پنگ باعث شده که بسیار از علاقمندان این ورزش در ساعات مختلف روز، برای بازی و سرگرمی به بوستان ملت تشریف بیاورند.

والیبال

در بوستان ملت تهران، یک فضای بسیار خوب و مناسب برای بازی والیبال نیز وجود دارد. البته شما باید تور والیبال به همراه داشته باشید و در جایگاه مربوطه نصب کنید. زمین بازی والیبال این پارک استاندارد است و می‌تواند تفریح خوبی را برای شما در پی داشته باشد.

شطرنج

بدون تردید بازی شطرنج از طرفداران بسیار زیادی در تمامی رده‌های سنی برخوردار است. در پارک ملت تهران، میز و صندلی‌های بازی شطرنج قرار دارد که علاقمندان به این بازی، می‌توانند با به همراه بردن مهره‌های خود، لذت انجام این بازی را در بوستان ملت تجربه کنند.

مسیر دسترسی به پارک ملت

بسیار از مردم شهر تهران و حتی دیگر شهرها قصد دارند که یک روز را به تفریح در بوستان ملت تهران اختصاص دهند. اما اطلاعات درستی در خصوص آدرس و مسیرهای دسترسی به این مجموعه تفریحی بزرگ ندارند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، به ادامه مطلب دقت کنید.

مترو

با توجه به اینکه متروی بوستان ملت در ایستگاه میرداماد توقف می‌کند، شما هم باید برای رفتن به این پارک، ایستگاه میرداماد را انتخاب کنید. در واقع این ایستگاه بهترین گزینه برای رفتن به پارک ملت می‌باشد.

تاکسی

شما می‌توانید در میدان ونک، سوار تاکسی خط تجریش شده و درست رو به روی این بوستان پیاده شوید. در نظر داشته باشید که خیابان ولیعصر از سمت پارک وی به جنوب یکطرفه می‌باشد. بنابراین تنها راه برای رفتن به جنوب خیابان، اتوبوس‌های بی ‌آر ‌تی BRT است.

اتوبوس

مسیر مناسب برای رفتن به بوستان ملت، خط 7 اتوبوس‌های بی آر تی است. شما باید در ایستگاه پارک ملت و یا نیایش از اتوبوس پیاده شوید و با کمی پیاده‌روی به پارک برسید. 

ماشین شخصی

اما اگر تصمیم دارید با وسیله نقلیه شخصی خود به بوستان ملت تهران تشریف ببرید، در ابتدا باید خودتان را به خیابان ولیعصر و ابتدای اتوبان نیایش برسانید. سپس می‌توانید ماشین خود را در پارکینگ بوستان ملت قرار دهید. برای این کار شما باید هزینه اندکی نیز پرداخت کنید.


- آدرس پارک ملت تهران : تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از بلوار نیایش ( مسیریابی به کمک نقشه گوگل

سخن پایانی

در این مطلب تصمیم داشتیم که اطلاعاتی را در خصوص بوستان ملت تهران ارائه کنیم. همانطور که مشاهده کردید، پارک ملت از امکانات تفریحی و توریستی بسیار زیادی برخوردار است. به جرات می‌توان گفت که این بوستان در لیست بهترین پارک‌های تهران و حتی کشورمان قرار دارد. این موضوع از حضور بازدیدکنندگان بسیار زیاد این مجموعه، قابل تشخیص است. اگر شما هم قصد دارید در این بوستان زیبا و بزرگ حضور داشته باشید، می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن مارکوشیال مراجعه کرده و در رویدادهای حضور در این بوستان حضور پیدا کنید. ضمنا این امکان برای خود شما هم وجود دارد که یک رویداد بسازید و افراد علاقمند به بوستان ملت را با شرکت در رویداد خود دعوت کنید.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟