نتایج بیشتری یافت نشد

عکس باغ موزه نگارستان تهران + آدرس و مشخصات

مقدمه

باغ موزه‌هایی که در تهران وجود دارند، در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. در واقع این مکان‌ها باعث می‌شوند که مردم شهر تهران برای ساعاتی، هوای پاکیزه تنفس کرده و از شلوغی و هوای آلوده شهر دوری کنند. یکی از بهترین مکان‌هایی که طرفداران بسیار زیادی در سراسر شهر تهران دارد، باغ موزه نگارستان است. به طور روزمره بازدیدکنندگان متعدد در گروه سنی‌های مختلفی به باغ نگارستان تهران می‌آیند.

این باغ موزه در بین قدیمی‌‎ترین بناهای پایتخت کشورمان است و بیش از 176 سال از ساخت آن می‌گذرد. جالب است بدانید که این بنا به دستور فتحعلی شاه برای اقامت تابستانی وی ساخته شده است. با توجه به ارزش‌های ملی و تاریخی این باغ موزه و وجود گالری‌های که در این مکان وجود دارد، تردید نداشته باشید که در صورت حضور در این باغ موزه، ساعت دلنشینی را تجربه خواهید کرد. شهر تهران موزه‌های بسیار زیادی دارد که معرف تاریخ، ادبیات، مشاهیر و فرهنگ کشورمان هستند. باغ موزه نگارستان را هم به جرات می‌توان در لیست بهترین موزه‌ها و باغ موزه‌های کشور قرار داد. زیرا این مجموعه علاوه بر موزه، از امکاناتی چون فضای سبز زیبا هم برخوردار است.

اگر بخواهیم باغ موزه نگارستان را به شما معرفی کنیم، باید بگوییم که این باغ توانسته تاریخ کشورمان را به زیبایی به نمایش بگذارد. اگر قصد دارید در این باغ موزه حضور داشته باشید، بهتر است که در فصل بهار این کار را انجام دهید. البته حال و هوای باغ نگارستان تهران در تمامی روزهای سال دیدنی است. اما به هر حال فصل بهار وقت بهتری برای بازدید از این مکان است. باغ موزه نگارستان ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که توجه شما را جلب می‌کند. در ادامه این مطلب از وبلاگ مارکوشیال با خصوصیات این باغ موزه آشنا می‌شویم.

معرفی باغ موزه نگارستان

شهر تهران همواره برای مردم کشورمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردشگری بوده است. به دلیل اینکه شما در تهران می‌توانید، گردش در مکان‌های متعددی را تجربه کرده و لذت ببرید. تهران دارای مکان‌های است که طبیعت فوق‌العاده‌ای دارند و جالب تر اینکه هموطنان ما در دیگر شهرها هم برای بازدید از طبیعت تهران، به این شهر سفر می‌کنند. به غیر از طبیعت برخی از مناطق تهران، وجود جاذبه‌های تاریخی و موزه‌هایی که در این شهر وجود دارند، جذابیت این شهر دوچندان کرده است. 

با توجه به اینکه رفته رفته به فصل بهار و ایام نوروز نزدیک می‌شویم، پیشنهاد می‌کنیم که برای گذراندن اوقات فراغات و ایام عید، حتما یک روز را به بازدید از باغ موزه نگارستان اختصاص دهید. این مکان بدون تردید توجه شما را جلب خواهد کرد. امکانات بسیار زیادی در این باغ موزه مجلل وجود دارد که برای مثال می‌توان به گالری‌های هنری، فضای سبز فوق‌العاده، رستوران‌ و همچنین کافه‌ آن اشاره کرد. طراحی و ساخت این مجموعه نیز بسیار زیبا است. سبک ساخت این باغ موزه کاملا سنتی است و ما را به یاد گذشته کشورمان می‌اندازد. گذراندن وقت به همراه خانواده در این مکان بسیار لذت بخش خواهد بود.

این مکان که به باغ نگارستان تهران هم شهرت دارد، نزد مردم تهران بسیار محبوب است و در واقع یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های پایتخت نشینان برای تفریح و گذراندن اوقات فراغات به حساب می‌آید. شما می‌توانید برای تفریح نیز در این مکان حضور پیدا کنید. در واقع می‌توانید با بازدید از موزه این باغ و همچنین تفریح در آن، با یک تیر دو نشان بزنید. همانطور که گفتیم گالری‌های هنری و نقاشی در باغ موزه نگارستان وجود دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به آثار کمال‌الملک و شاگردان وی اشاره کرد. 

نکاتی در مورد باغ موزه نگارستان

این باغ موزه در میدان بهارستان واقع شده است و تقریبا در همه روزهای سال بازدیدکنندگان زیادی برای بازدید از جاذبه‌هایی که در آن وجود دارند، به این مکان پا می‌‎گذارند. وجود درخت‌های سر به فلک کشیده باغ موزه نگارستان به زیبایی‌های آن افزوده است. شما می‌توانید فضای دلنشین این پارک را با تمام وجود حس کنید. قدم زدن در این مکان بسیار لذت بخش است. 

زمانی که شما به این مکان زیبا می‌آیید، در همان مکانی که بلیت ورودی به این مجموعه را تهیه می‌‎کنید، با یک حوض چندضلعی جذاب و شعمدانی‌هایی که در کنار آن قرار گرفته است، مواجه می‌شوید. تماشای این بخش از باغ موزه نگارستان، خاطرات خانه‌‎های قدیمی که حیاطشان از حوض‌های این چنینی تشکیل شده است را زنده خواهد کرد. در واقع با ورود به این فکر حس و حال عجیبی به شما دست خواهد داد.

به غیر از حوض، شما در سایر نقاط این باغ موزه می‌توانید حوض‌های زیبا و آب‌نماهایی که وجود دارد را ببینید و لذت ببرید. از نکات جالب دیگر در خصوص باغ موزه نگارستان می‌توان به وجود پرندگان بسیار زیبا بر روی درختان آن اشاره کرد، تصویری که به ندرت در شهر تهران قابل مشاهده است. پیشنهاد می‌کنیم که حداقل برای یکبار هم که شده با دوستان و خانواده خود سری به این مکان تفریحی بزنید. با حضور در این باغ می‌توانید لحظات بسیاری شیرینی را برای خود بسازید. در ضمن لذت عکاسی را هم در باغ نگارستان تهران از دست ندهید. در ادامه مطلب در خصوص تالارها و موزه‌هایی که در این باغ قرار دارد نیز صحبت خواهیم کرد.

تالار جهانگیر ارجمند

در باغ موزه نگارستان شما می‌توانید از آثار بسیار زیبا و جذاب، نقاشی‌ها، عکس‌ها و همچنین اسنادی که قرار گرفته است، دیدن کنید. بازدید از این بخش موزه برای شما بسیار جالب و متفاوت خواهد بود، زیرا در این قسمت تمامی چهره‌‎های افراد سرشناس ایرانی و حتی افراد سیاست‌مدار خارجی به چشم می‌خورد. این چهره‌ها به شکل تندیس‌های کوچک درآمدند و همگی آن‌ها ساخته دست جهانگیر ارجمند، مجسمه‌ساز برجسته ایرانی می‌باشد. جالب است بدانید این مجسمه‌ها که با نهایت هنر و خلاقیت ساخته شده‌اند، نتیجه زحمت 50 ساله استاد جهانگیر ارجمند می‌باشند که به باغ موزه نگارستان تقدیم شده است.

تالار ملک ‌الشعرای بهار

یکی دیگر از تالارهای بسیار زیبا که باعث جلب نظر بازدیدکنندگان خواهد شد، تالار ملک‌الشعرای بهار است. در این بخش ما می‌توانید ااز مجموعه ملک‌الشعرای بهار دیدن کنید. از این مجموعه از کتاب‌های این شاعر ارزنده ایرانی، دست نوشته‌های اوف عکس‌ها و همچنین اسناد دیجیتال تشکیل شده است. پیشنهاد می‌کنیم در صورت حضور در باغ موزه نگارستان، بازدید از تالار ملک‌الشعرای بهار را از دست ندهید.

موزه کمال ‌الملک

یکی دیگر زیباترین جاذبه‌هایی که در باغ موزه نگارستان می‌توانید از آن دیدن کنید، موزه مکتب کمال‌الملک می‌باشد. جالب است بدانید در این مکان بیش از 130 نقاشی وجود دارد که کلیه این آثار به دست این نقاش مشهور ایرانی و شاگردان او کشیده شده است. بدون تردید موزه مکتب کمال‌الملک از بهترین بخش‌های این باغ موزه به حساب می‌آید.

تالار اسفرجانی

بعد از بازدید گالری کمال الملک، پیشنهاد می‌کنیم که به سوی تالار اسفرجانی بروید و از آن دیدن کنید. یکی از خاص‌ترین قسمت‌هایی که در باغ موزه نگارستان وجود دارد، این تالار است. در این بخش شما می‌توانید در راهروهای سنتی، تودرتو و همچنین فضای بسیار متفاوتی که این تالار داراست، قدم بزنید. همچنین امکان بازدید از تابلوهای سوخت و نیز معرفی آن‌ها هم وجود دارد. تابلوهایی که با نهایت ظرافت و هنر طراحی شده‌اند.

تابلوهای سوخت اثر استاد بزرگ علی اسفرجانی می‌باشد. با توجه به وصیت علی اسفرجانی، 18 نمونه از آثار مینیاتور و معرق چرم ایشان به دانشگاه تهران اهدا شد و هم اکنون هم تالار اسفرجانی واقع در در باغ موزه نگارستان نگهداری می‌شود. آثار این استاد بسیار زیبا می‌باشد و دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

حافظیه 

باغ موزه نگارستان جاذبه‌های بسیار زیادی دارد و علاوه بر وجود تالارهایی که در این مطلب به آن اشاره شد، شما می‌توانید از تالار حافظیه نیز دیدن کنید. در این باغ موزه زیبا و در کنار کافه‌ای که در این باغ قرار گرفته است، یک بنا به اسم حافظیه وجود دارد. بازدید از این قسمت باغ نگارستان تهران یاد شیراز و مقبره حضرت حافظ را برای شما زنده می‌کند. اگر به همراه خانواده و دوستان خود به این مکان آمده‌اید، به هیچ عنوان نباید بنای حافظیه باغ موزه نگارستان را از دست بدهید.

به پایتخت نشینانی که هنوز شانس مسافرت به شیراز نصیبشان نشده است و علاقه زیادی به این شهر و مخصوصا حافظیه دارند، پیشنهاد می‌کنیم که حتما در باغ نگارستان تهران حضور پیدا کرده و لذت بازدید از حافظیه را تجربه کنند. به جرات می‌توان گفت که ساخت این بنا، در افزایش طرفدار و بازدیدکنندگان این مجموعه، تاثیر بسزایی داشته است.

چرا باغ موزه نگارستان ؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث شده است باغ موزه نگارستان طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد. البته باغ موزه‌های تهران معمولا بسیار پربازدید هستند. این مکان هم از این قائله مستثنی نیست. در این بخش از مطلب قصد داریم به دلایل اصلی مردم برای انتخاب باغ نگارستان تهران بپردازیم، پس با ماه همراه باشید.

فضای سبز بسیار زیبا و دلنشین که توجه همه مردم را جلب می‌کند.

- طراحی شیک و سنتی به سبک معماری زمان قاجار که مورد علاقه اکثر مردم کشورمان می‌باشد.

محوطه بسیار ایده‌‎آلی برای پیاده‌روی برای افراد مسن در این مجموعه قرار دارد.

گلکاری‌های بسیار متفاوتی که در این باغ کار شده است.

آثار بسیار زیبایی از نقاشان و مجسمه‌سازان برجسته کشور که در این باغ موزه وجود دارد.

باغ نگارستان تهران یک محیط بسیار شاد و دلچسب را برای تفریح خانوادگی فراهم آورده است.

وجود کافه و رستوران‌های باکیفیت و ارزان‌قیمت در این مجموعه که برای استفاده عموم قرار گرفته‌اند.

باغ موزه نگارستان یک مکان ایده‌آل و مناسب برای عکسبرداری و ثبت خاطرات زیبا می‌باشد.

نحوه دسترسی به این مجموعه نیز بسیار ساده می‌باشد.

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که باغ موزه نگارستان فضای بسیار سالم و ایمنی برای بازی کودکان در اختیار دارد و شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی با فرزندان خود به این باغ زیبا بیایید و خاطره خوشی را برای آن‌ها رقم بزنید.

حال و هوای خوش باغ موزه نگارستان

فرض کنید به همراه خانواده و یا دوستان خود در یک مکان قرار دارید که بسیار سرسبز و زیبا است، حوض‌هایی دارد که به زیباترین شکل ساخته شده‌اند، کودکان در آن مشغول به بازی و سرگرمی هستند، از اینترنت، آلودگی و همچنین ترافیک به دور هستید، چه حسی به شما دست می‌‎دهد؟

باغ موزه نگارستان از جمله مکان‌هایی است که با توجه به گلکاری‌ و درختکاری که در آن به کار رفته است، حال و هوای بسیار جالب و متفاوتی دارد. به همه این موارد مشاهده موزه‌های این باغ را هم اضافه کنید. ترکیب تفریح در یک مکانی که با سبک سنتی ساخته شده است و پس از آن بازدید از مجموعه‌ موزه‌هایی که تاریخ و تمدن کشور را به تصویر می‌کشد، به نظر فوق‌العاده می‌آید. پس از آن هم می‌توانید در کافه طهرون و رستوران‌هایی که در این باغ موزه وجود دارد، غذا و نوشیدنی میل کرده و روز زیبای خود را کامل کنید.

دسترسی 

بسیاری از مردم تهران و حتی دیگر شهرهای کشور قصد دارند، در باغ موزه نگارستان حضور داشته باشند، اما مسیرهای دسترسی به این باغ را نمی‌‌شنساند. قسمت ورودی باغ موزه نگارستان در میدان نگارستان، انتهای خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمداری قرار دارد. برای حضور در این مکان تفریحی شما از خودروی شخصی و مترو استفاده کنید. در کل راه سختی برای رفتن به باغ نگارستان تهران در پیش ندارید.

برای رفتن با مترو، بهتر است که از خط دوم استفاده کرده و در ایستگاه بهارستان پیاده شوید. سپس با خارج شدن از مترو، به تابلوی راهنما به سمت این باغ موزه دقت کنید، وارد خیابان دانشسرا شوید و با چند دقیقه پیاده‌روی در این مکان زیبا حضور پیدا کنید. همچنین می‌توانید با ماشین شخصی خود به میدان بهارستان، ضلع شمالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بروید و به راحتی به باغ موزه نگارستان سر بزنید.

- بازدید از این مجموعه در تمامی روزهای هفته به غیر از دوشنبه برای عموم آزاد می‌باشد.

ساعت کاری: از ساعت 9 صبح تا ساعت 19

سخن پایانی

در این مطلب وبلاگ مارکوشیال سعی کردیم که به معرفی باغ موزه نگارستان تهران بپردازیم. اگر به این مکان رفته باشید، حتما می‌دانید که جاذبه‌ها و امکانات متعددی که در آن وجود دارد، توجه همه بازدیدکنندگان را جلب خواهد کرد. دلایل سفت و سختی وجود دارد که تعداد افراد بازدیدکننده از این مجموعه روز به روز افزایش پیدا می‌کند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر شهروند تهران هستید و تاکنون از این مجموعه دیدن نکرده‌اید، حتما یک روز را برای رفتن به این باغ موزه مجلل اختصاص دهید. 

مارکوشیال می‌تواند شما را با افرادی که قصد دارند به باغ موزه نگارستان بروند، آشنا کند. به این شکل که شما در سایت و یا اپلیکیشن مارکوشیال با افرادی که رویداد بازدید از باغ نگارستان تهران را ترتیب داده‎‌اند، آشنا شده و به همراه آن‌ها به این مجموعه خواهید آمد. خود شما نیز می‌توانید با برگزاری یک رویداد در مارکوشیال، افرادی که به بازدید از این باغ موزه دارند را پیدا کرده و سری به این مکان زیبا بزنید.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟