نتایج بیشتری یافت نشد

پارک آب و آتش [ بوستان حضرت ابراهیم ] کجاست؟ عکس + آدرس

مقدمه

آیا به دنبال مکانی هستید که در آن بتوانید به همراه خانواده و نزدیکان خود تفریح کنید و لذت ببرید؟ پیشنها ما به شما پارک آب و آتش یا همان بوستان حضرت ابراهیم است که به عنوان یکی از بهترین پارک های تهران از آن نام برده میشود. یکی از پارک‌هایی که بدون شک می‌تواند روز شما را بسازد و خاطره خوشی را برای بازدیدکنندگان به همراه داشته باشد، پارک آب و آتش است. این بوستان از امکانات بسیار زیادی برخوردار است و تقریبا در همه ایام سال، بسیار شلوغ می‌باشد.

ویژگی‌های متعددی که پارک آب و آتش دارد، باعث شده که بازدیدکنندگان این پارک روز به روز افزایش پیدا کند. جالب است بدانید که بسیاری از مردم سراسر کشور به طور سالانه از این مکان تفریحی جذاب دیدن می‌کنند. بوستان حضرت ابراهیم یکی از محبوب‌ترین پارک‌ها در سراسر تهران و حتی کشور است. شما می‌توانید در اوقات فراغت خود در این بوستان حضور داشته باشید و در کنار دوستان و خانواده خود به تفریح بپردازید. 

در نظر داشته باشید که پارک آب و آتش جزو پارک‌های جدید و نوساز پایتخت کشورمان است. این پارک از فضای سبز بسیار زیبایی برخوردار است وقدم زدن در این مکان، لذت خاصی دارد. این بوستان حال و هوای بسیار لذت بخشی دارد. شما می‌توانید برای قدم زدن، ورزش کردن، تفریح، پیک نیک، بازی و ... در این پارک حضور پیدا کنید. در ادامه این مطلب وبلاگ مارکوشیال تصمیم داریم به معرفی تمامی ویژگی‌هایی که در بوستان آب و آتش وجود دارد بپردازیم، با ما همراه باشید.

پارک آب و آتش

بوستان آب و آتش در سال 1388 توسط محمدباقر قالیباف شهردار وقت پایتخت افتتاح شد. این پارک در اراضی عباس آباد می‌باشد و مساحت بیش از 24 هزار متر مربع دارد. امکانات بسیار زیادی در این پارک وجود دارد و همین امکانات سبب شده که این بوستان از شهرهای مختلف کشور نیز بازدیدکننده داشته باشد. از جمله امکانات پارک آب و آتش می‌توان به زمین اسکیت برای علاقمندان به این ورزش اشاره کرد. همچنین امکاناتی چون آمفی تئاتر، رستوران، کافه، زمین بازی برای کودکان و سایر موارد از این دست، مجموعه آب و آتش را نزد مردم تهران محبوب کرده است.

یکی از جذاب‌ترین المان‌هایی که در بوستان حضرت ابراهیم یا همان پارک آب و آتش وجود دارد، فانوس دریایی است. البته موارد دیگری چون گنبد مینا، پرده‌های فولادین، فواره‌های آب، برج‌های آتش و ... نیز در این بوستان وجود دارد و بدون تردید توجه شما را جلب خواهد کرد. لازم به ذکر است که در محوطه بزرگ این مجموعه، تندیس‌هایی قرار گرفته که از افسانه و داستان‌هایی ایرانی برگرفته شده است. وجود این تندیس‌ها در پارک، به زیبایی‌های بوستان آب و آتش افزوده است. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم که اگر ساکن تهران و حتی سایر شهرهای کشور هستید، حداقل برای یک مرتبه در پارک آب و آتش حضور پیدا کنید.

آشنایی بیشتر با بوستان حضرت ابراهیم

بوستان آب و آتش از یک کافی شاپ شیک برخوردار است که طراحی بسیار جالبی دارد. کافی شاپ مجموعه آب و آتش بر روی کشتی که در انتهای این بوستان وجود دارد، قرار گرفته است. در این مکان شما می‌توانید خوش‌طعم‌ترین دمنوش و نوشیدنی‌ها را نوش جان کنید و لذت ببرید. به غیر از این کافی شاپ که همواره شلوغ است، دو بوفه دیگر هم نزدیک پل طبیعت در کنار زمین اسب‌سواری قرار دارد. شما در پارک آب و آتش می‌توانید در کنار دوستان خود از صرف غذاهای خوشمزه و لذیذ هم لذت ببرید.

در واقع این پارک با وجود اینکه افراد زیادی در طول روز از آن استفاده می‌کنند، فضای بسیار آرامش‌بخشی دارد. در ضمن می‌توانید فرزندان خود را هم به بوستان آب و آتش بیاورید و در کنار آن‌ها از فضای خوب این مجموعه لذت ببرید.

موارد بسیار زیادی وجود دارند که جذابیت پارک آب و آتش را افزایش می‌دهند. برای مثال می‌توان به پلکان‌هایی که به زیباترین شکل ممکن گلکاری شده‌اند، دیوارهایی با بلوکه‌های شیشه‌ای خوش رنگ و دالانی که از زیرحوضچه‌های آب رد می‌شود، اشاره کرد. علت اصلی نام‌گذاری این مجموعه به عنوان بوستان آب و آتش، جوشیدن آب از زمین میدان اصلی این پارک و زبانه کشیدن آتش به آسمان در این مکان می‌باشد.

 فضای سبز این پارک نیز بسیار چشم‌نواز و تماشایی هستند، چمنزارهای جذاب و درخت‌های بلندی که در این مکان وجود دارد، شما را از هوای آلوده شهر تهران دور می‌کند. 

پل طبیعت

در ابتدای مطلب در خصوص امکاناتی که پارک آب و آتش دارد، صحبت کردیم. اما موردی که این بوستان را در تمام تهران متمایز می‌کند، پل طبیعت است. این پل زیبا در سال 1393 بنا شده است و یک مکان خوب برای تفریح خانوادگی می‌باشد. بنابراین بهتر است پیش از اینکه به بوستان آب و آتش بروید، سری به این پل فوق‌العاده تماشایی بزنید. 

توجه داشته باشید که پل طبیعت اصلا یک پل معمولی نبوده و شبیه دیگر پل‌ها نیست. زمانی که روی پل قدم می‌زنید، فضای سرسبز و بزرگراهی که در زیر پای شما قرار دارد، نظر شما را جلب خواهد کرد. همچنین روی پل کافه و رستوران‌هایی وجود دارد که جذابیت این مکان را دوچندان کرده است. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید روی نیمکت‌هایی که در سراسر پل طبیعت وجود دارد، نشسته و استراحت کنید. پل طبیعت یک مکان ایده‌آل برای عکاسی است، پس این تجربه را از دست ندهید.

به غیر از درخت‌ها و فضای سبزی که در زیر پل واقع شده است، موردی که باعث جلب نظر شما خواهد شد، فضای سبزی است که روی پل قرار دارد. در این پل شما می‌توانید از وجود گلکاری‌ها، درختچه‌ها و فضای سبزی که وجود دارد، لذت ببرید. این موارد چهره پل طبیعت را بسیار زیبا و دلنشین کرده‌اند. اگر قصد دارید به پارک آب و آتش بروید، به هیچ عنوان بازدید از پل طبیعت را از دست ندهید. به شما اطمینان می‌دهیم زیبایی این دو مجموعه باعث می‌شود که هیچ خستگی در تن شما به وجود نیاید.

گنبد مینا

این مکان در تابستان سال 1393 هجری شمسی افتتاح شده و فاصله چندانی تا پارک آب و آتش قرار ندارد. 

گنبد مینا از جمله بناهایی است که بدون شک نظر هر بازدیدکننده‌ای را جلب خواهد کرد. در واقع از این بنا به عنوان بزرگترین آسمان نمای کشورمان یاد می‌شود. گنبد مینا در بوستان نوروز قرار دارد و تاثیر بسیار زیادی در محبوبیت پارک نوروز داشته است. بازدید از گنبد مینا خالی از لطف نیست. برای اینکه از این بنا دیدن کنید، باید چند دقیقه کوتاه پیاده‌روی کنید. این مجموعه زیبا از یک سالن نمایشی مجهز بروخوردار است که در آن، فیلم‌های مختلف در حوزه علم نجوم نمایش داده می‌شود و علاقمندان علم نجوم می‌توانند در این مکان حضور داشته باشند.

دوچرخه سواری و اسکیت

 دو مورد از رشته‌های ورزشی که در کشورمان بسیار مظلوم هستند و اهمیت زیادی به آن‌‎ها داده نمی‌شود، اسکیت و دوچرخه‌سواری می‌باشند. اگر در این رشته‌ها فعالیت حرفه‌ای دارید و یا قصد تفریح در این دو رشته ورزشی را دارید، می‌توانید در پارک آب و آتش حضور پیدا کنید. وجود زمین اسکیت و دوچرخه‌سواری یکی از بهترین خصوصیات این بوستان به حساب می‌آید. چنانچه در این دو رشته مهارتی هم ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که به تماشای هنر جوانانی که در این پیست مشغول ورزش هستند، بشینید. حرکت‌های نمایشی که توسط این جوانان انجام می‌شود، برای شما بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.

تفریحات هیجان‌انگیز

وسیله بسیار جالب که بر روی یک محور تعادلی و دو چرخ حرکت می‌کند. برای سوار شدن بر روی آن تنها باید با تقسیم کردن وزن خود، تعادلتان را حفظ کنید. سختی این کار به این دلیل است که دو چرخ در طول این وسیله قرار ندارد. البته استفاده از آن چندین قلق دارد که توسط متصدی آموزش داده می‌شود. برای این وسیله چندین نام متفاوت ساخته شده است که به عنوان مثال می‌توان به بی صندلی، اسکیت دوچرخه‌دار، دوچرخه برقی و یا دوچرخه ایستاده اشاره کرد. اما خودران نامیست که در نهایت برای این دستگاه انتخاب شده است.

از دیگر تفریحاتی که در پارک آب و آتش وجود دارد و بسیار هیجان‌انگیز است، می‌توان به آموزش راپل و حرکت با یک قرقره و طناب اشاره کرد. در این بازی شما بین زمین و هوا معلق هستید؛ برای تجربه این تفریح می‌توانید به نزدیکی برج فانوس سر بزنید. تیرول هم از تفریحاتی است که شما را وسوسه خواهد کرد. نوع این بازی به شکلی است که شما روی یک تپه بلند می‌روید، سپس با دستگیره‌هایی که توسط قرقره به یک طناب بلند وصل شده است، آویزان می‌شوید و به تپه رو به رویی می‌رسید. برای استفاده از این وسیله، شما باید کمتر از 120 کیلو و 2 متر باشید. به افرادی که مشکل قلبی دارند، توصیه می‌کنیم که این تفریح را امتحان نکنند.

برج‌های آتش

برای اینکه به برج‌های آتش واقع در پارک آب و آتش برسید، باید از سمت بزرگراه شهید حقانی و یا خیابان دیدار جنوبی به این پارک بیایید. این برج‌ها نیز بسیار زیبا و تماشایی هستند. در واقع برج‌های آتش یکی از المان‌هایی است که تاثیر بسیار زیادی در محبوبیت بوستان حضرت ابراهیم داشته است. با تاریکی هوا، شعله‌های برج آتش روشن می‌شوند و جلوه خاصی را به پارک می‌بخشند. 

هر نیم ساعت یکبار از درون این برج‌ها آتش بیرون می‌آید که صحنه بسیار هیجان‌انگیزی را برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد. این شعله‌ها ارتفاع 10 متری دارند. ترکیب شعله‌های برج‌های آتش با فواره‌های آبی که در این مجموعه وجود دارد، سبب شده که این پارک با نام بوستان حضرت ابراهیم و پارک آب و آتش شناخته شود.

فانوس دریایی

فانوس دریایی، در واقع جزو زیباترین و همچنین مشهورترین نمادهای بوستان حضرت ابراهیم است. این فانوس دریایی در واقع یک سازه سفید بلند است که به نوعی نشان‌دهنده دریا و دریانوردی در این بوستان می‌باشد. جالب است بدانید مردم تهران می‌توانند در برخی از مواقع، از فانوس دریایی بازدید کنند. بالا رفتن از پله‌های مارپیچی این بنا و تماشای منظره اراضی عباس‌آباد، بزرگراه مدرس و همچنین پل طبیعت، بسیار خاطره‌انگیز و جذاب خواهد بود. عکاسی در فانوس دریایی نیز تجربه بسیار فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

پرده‌های فولادین

همانطور که در بخش‌هایی از این مطلب گفتیم، از پارک آب و آتش به عنوان بوستان حضرت ابراهیم نیز یاد می‌شود. از بین کلیه داستان‌های آموزنده و سوره‌هایی که در قرآن کریم وجود داشت، قصه زیبایی حضرت ابراهیم بر روی پرده‌های فولادی نقش بست. چنانچه شما هم به داستان حضرت ابراهیم علاقمند هستید، می‌توانید برای تماشای پرده‌های فولادینی که دور تا دور این پارک قرار دارد، داستان زندگی دومین پیامبر اولوالعظم را تماشا کنید.

فواره‌های آب بوستان آب و آتش

یکی دیگر از المان‌‌های بسیار زیبا و جذاب پارک آب و آتش، فواره‌های آب موجود در این مجموعه است. این فواره‌ها شبیه فیلم‌های ترسناک و هیجان‌‌انگیز هستند و با فشار بسیار زیاد به سمت آسمان فوران می‌کنند. اما فواره‌های آب بوستان حصرت ابراهیم به هیچ عنوان ترسناک نیست، بلکه تماشای آن‌ها بسیار جالب و لذت‌بخش است. 

سالن آمفی تئاتر

از علاقمندان به تماشای تئاتر هم دعوت می‌شود که در سالن آمفی تئاتر مجموعه آب و آتش حضور داشته باشند. این چادر 705 متر مساحت دارد. سکوهایی از جنس سیمان و محوطه بزرگی که در مقابل آن قرار دارد، تشکیل دهنده سالن آمفی تئاتر پارک آب و آتش هستند. این محوطه در جهت برگزای مراسم‌های مذهبی، جشن‌ها و همچنین تئاترهای خیابانی بنا شده و طرفداران بسیار زیادی دارد. 

 نمایش‌های متعددی هم در این سالن برگزار شده که برای مثال می‌توان به نمایش پرده‌خوانی اشاره کرد. این نمایش هر چند وقت یک بار با حضور یک هنرمند نقال برگزار می‌گردد. اغلب این نمایش‌ها در قالب داستان‌های قرآنی و یا شاهنامه برای بازدیدکنندگان اجرا می‌شود. 

مسیر دسترسی و آدرس

شما می‌توانید با وسیله نقلیه خود از مسیر غرب به شرق بزرگراه حقانی حرکت کنید، سپس از چهار راه جهان کوچک وارد کوچه دیدار شوید. می‌توانید ماشین خود را در خیابان دیدار و یا پارکینگ عمومی پارک آب و آتش پارک کنید. 

در ضمن با مترو هم می‌توان به این پارک رسید. اول باید در ایستگاه طالقانی حضور پیدا کنید، در این ایستگاه پیاده شده و یک ربع پیاده‌روی کنید و قسمت غربی این پارک برسید. همچنین می‌توانید سوار اتوبوس‌های طالقانی شده و در ایستگاه حقانی پیاده شوید. 

آدرس: خیابان آفریقا، نرسیده به چهار راه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین ( نمایش و مسیریابی روی نقشه گوگل )

تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۱۹۴۵۷۴

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی  پارک آب و آتش پرداختیم. این پارک از خصوصیات و امکانات بسیار زیادی برخوردار است. نزدیک بودن بوستان حضرت ابراهیم به پل طبیعت و گنبد مینا باعث شده که این پارک از محبوبیت خاصی برخوردار باشد. وجود فضای سبز زیبا، برج‌های آتش، فواره‌های آب، فانوس دریایی و ... نیز تاثیر بسیار زیادی بر افزایش بازدیدکنندگان این بوستان گذاشته است.

شما می‌توانید در مارکوشیال با افرادی که رویداد حضور در پارک آب و آتش را برگزار می‌کنند، آشنا شوید و به همراه آن‌ها در این بوستان حضور پیدا کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از سایت و یا اپلیکیشن مارکوشیال، رویدادی ترتیب دهید و علاقمندان بوستان حضرت ابراهیم را به شرکت در این رویداد دعوت کنید. در نهایت امیدواریم که در کنار خانواده و عزیزان خود لحظات خوشی را پشت سربگذارید.


مارکوشیال

مارکوشیال پلتفرمی برگرفته از یک دغدغه اجتماعی برای بیشتر با هم بودنه. اینجا بهترین شرایط رو فراهم کردیم تا بتونین با کسانی که دوستشون دارین بصورت ...

0 نظر

برای ارسال دیدگاه باید وارد سیستم شوید. برای ورود کلیک کنید.

تمایل دارید مطلب خود را در وبلاگ مارکوشیال قرار دهید؟